Nykii kiihdytettäessä..

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Markkanenn
"Viggen"
Viestit: 587
Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: Nykii kiihdytettäessä..

Viesti Kirjoittaja Markkanenn »

Kyllähän tuo orkkis ämpäri pumppuineen on kallis: http://www.eeuroparts.com/Parts/7804/Fu ... z34H5pIhCV
2.0t Wagon
Matalapaineturbo
Viestit: 163
Liittynyt: Ma Loka 25, 2004 20:47
Paikkakunta: Vantaa

Re: Nykii kiihdytettäessä..

Viesti Kirjoittaja 2.0t Wagon »

nugge kirjoitti:Nopea matikka 42min työaikaa (vaihdetaan koko ämpäri(Autodatan mukainen ohjeaika)) tuntiveloitus 120€ tjsp. 84€. Eli osa maksaa 816€ ?
Hinnassa oli mukana myös hinaus.
Ex: Saab 9-5 2.0t Aut Wagon 2007
Ex: Saab 9-5 2.0t Aut Wagon 2002
peukalokeskellä
"Aero"
Viestit: 466
Liittynyt: Ma Loka 31, 2005 10:38

Re: Nykii kiihdytettäessä..

Viesti Kirjoittaja peukalokeskellä »

En tiedä milloin aikaisemman kirjoittajan pumppu vaihdettiin, mutta tässä nykyhintatasoa.

Kysyin kuukausi sitten PCS:ltä.
-Saabin alkuperäinen varaosapumppu ämpäreineen 299 eur (tarjouksessa)
-Vastaava tarvikeämpäri 187 eur
-Vaihtotyö 50 eur (vanha ämpäri pois ja uusi tilalle)

-Aito Walbro 255 pelkkä pumppu 116 eur.
-Aito Walbro 255 pelkkä pumppu ja asennus vanhaan ämpäriin, yht. 200 €

Osista pois vielä klubiale 10%.

Näillä näkymin olisin vaihtamassa ennakoiden pensapumpun, mutta saapa nähdä miten käy. Toisaalta nykyinen (10v / 200 tkm) toimii vielä ihan hyvin, mutta ei varmaankaan enää kestä ihan mahdottomasti. Varaämpäri olisi jo purkuautosta hankittuna, mutta vähän tuottavampi "etanolipumppu" on vielä postissa tulossa. Pitäisi vielä ehtiä kasata ämpäri ja pumppu ennen PCS:lle varattua vaihtoaikaa. Itsekin tuo olisi varmaan vaihdettavissa, mutta ei ole työskentelytiloja ja mahdollisten pa-räiskeiden jne. kanssa urheilu ei innosta.
Markkanenn
"Viggen"
Viestit: 587
Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: Nykii kiihdytettäessä..

Viesti Kirjoittaja Markkanenn »

peukalokeskellä kirjoitti:En tiedä milloin aikaisemman kirjoittajan pumppu vaihdettiin, mutta tässä nykyhintatasoa.

Kysyin kuukausi sitten PCS:ltä.
-Saabin alkuperäinen varaosapumppu ämpäreineen 299 eur (tarjouksessa)
-Vastaava tarvikeämpäri 187 eur
-Vaihtotyö 50 eur (vanha ämpäri pois ja uusi tilalle)

-Aito Walbro 255 pelkkä pumppu 116 eur.
-Aito Walbro 255 pelkkä pumppu ja asennus vanhaan ämpäriin, yht. 200 €

Osista pois vielä klubiale 10%.

Näillä näkymin olisin vaihtamassa ennakoiden pensapumpun, mutta saapa nähdä miten käy. Toisaalta nykyinen (10v / 200 tkm) toimii vielä ihan hyvin, mutta ei varmaankaan enää kestä ihan mahdottomasti. Varaämpäri olisi jo purkuautosta hankittuna, mutta vähän tuottavampi "etanolipumppu" on vielä postissa tulossa. Pitäisi vielä ehtiä kasata ämpäri ja pumppu ennen PCS:lle varattua vaihtoaikaa. Itsekin tuo olisi varmaan vaihdettavissa, mutta ei ole työskentelytiloja ja mahdollisten pa-räiskeiden jne. kanssa urheilu ei innosta.
"Toimii ihan hyvin" eli oletko tuottoa mitannut? Moottoreita on jonkin verran paukkunut juuri väsyneiden pumppujen takia. Suosittelen vaihtamaan pumpun tai ajamaan rauhallisesti.
peukalokeskellä
"Aero"
Viestit: 466
Liittynyt: Ma Loka 31, 2005 10:38

Re: Nykii kiihdytettäessä..

Viesti Kirjoittaja peukalokeskellä »

Ei ole mitattu tuottoa.
Onko niin, että ilman minkäänlaista käyntihäiriötä esim. täyskaasulla saati asiaan viittaavaa vikakoodia tai vikavaloa pumppu voi väsähtää. Pystyykö SID infosta päättelemään mitään? Käyntiäänessäkään (virrat päälle ennen moottorin starttia) en ole huomannut mitään erikoista. Uskon kyllä sen, että pumppu voi mennä laakista siten, ettei se vaan joku aamu enää käynnisty.
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: Nykii kiihdytettäessä..

Viesti Kirjoittaja nugge »

Kylhän se tuotto iän myötä heikkenee ja jossain vaiheessa alkaa menemään laihan puolelle. Trionic ei vaan aina ole tarpeeks mukana huomataakseen tän ja varsinki jos STAGE pelistä kyse niin vaihtaisin kyllä mukisematta pumpun sinne. Niin paljoa toi pumppu ei kuitenkaa maksa.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
peukalokeskellä
"Aero"
Viestit: 466
Liittynyt: Ma Loka 31, 2005 10:38

Re: Nykii kiihdytettäessä..

Viesti Kirjoittaja peukalokeskellä »

Ok, pumppu kyllä vaihtuu vielä tämän kuun aikana. Pohdiskelin aikaisemmin, että ehdinkö saada oman varapumppusetin koottua. Jos en, niin sitten laitetaan PCS:llä aito vakio Walbro 255 nykyisen tilalle.
Griffin99
Matalapaineturbo
Viestit: 173
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2012 07:28
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Nykii kiihdytettäessä..

Viesti Kirjoittaja Griffin99 »

peukalokeskellä kirjoitti:En tiedä milloin aikaisemman kirjoittajan pumppu vaihdettiin, mutta tässä nykyhintatasoa.

Kysyin kuukausi sitten PCS:ltä.
-Saabin alkuperäinen varaosapumppu ämpäreineen 299 eur (tarjouksessa)
-Vastaava tarvikeämpäri 187 eur
-Vaihtotyö 50 eur (vanha ämpäri pois ja uusi tilalle)

-Aito Walbro 255 pelkkä pumppu 116 eur.
-Aito Walbro 255 pelkkä pumppu ja asennus vanhaan ämpäriin, yht. 200 €

Osista pois vielä klubiale 10%.
No meille "normaaleille" kuskeille tuo vaihto maksaa sen 900€ ja työ tehtiin 2 vuotta sitten. Ai mitäkö siihen kuuluu:
- auton hinaus korjaamolle
- vian selvittely
- osan tilaus (2pv)
- sijaisauto koko ajaksi
- bensapumppumötikän asennus ja 2 vuoden takuu

Siinäkö marketin pihalla olisin selvittänyt mikä vika ja hakenut taksilla osat jostain (Helsingissä Laakkosella on 2 päivän minimiaika Saabin osille) ja sitten rempannut kunhan olisin ensin etsinyt remppaan tarvittavat työkalut? Parkkipirkot ei oikeen tykkää jos auto seisoo pihassa useamman päivän. Ei minulla ole kahta autoa eikä omakotitaloa omalla korjaustallilla.
Kyllä sitä nuorena tuli itse korjattua moottorit/kytkimet/pellit mutta nykyjään auto pitää olla 24/7 käytössä että pääsee töihin.

Saab ei ehkä ole se 1. auto silloin mutta kun on se niin mukava ajaa. :D

EDIT:
Niin pointti oli se, että kannattaa korjata etukäteen, ei jälkikäteen.
Saab 9-5 Griffin '99 V6 3.0t aut. 375tkm. Sitten turbo antoi periksi...
Ostaisin 9-5 Griffinin jos olisi hyvä ja halpa!
Jäsen #7038
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2583
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Nykii kiihdytettäessä..

Viesti Kirjoittaja Termos »

Jep, jotain tällaista tilannetta kuvittelinkin, kun oman vastineeni kirjoitin.

Tuo sigun vanhempi femma taivalsi aikoinaan hinurin lavetilla kokonaiset kaksi kilometriä kotipihaan, kun pumppu päätti antautua.
Paha sitä olisi ollut jättää perjantai-iltana, ruuhkatunneilla, valoristeyksen jälkeiselle paikallisliikenteen bussipysäkille :lol:

Onneksi oli mahdollisuus seisottaa autoa viikonlopun yli, ja Riku toimitti uuden pumpun ASAP, niin tuostakin selvittiin ilman merkkihuollon kiskurihintaa :P
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
peukalokeskellä
"Aero"
Viestit: 466
Liittynyt: Ma Loka 31, 2005 10:38

Re: Nykii kiihdytettäessä..

Viesti Kirjoittaja peukalokeskellä »

Griffin99 kirjoitti: No meille "normaaleille" kuskeille tuo vaihto maksaa sen 900€ ja työ tehtiin 2 vuotta sitten.

EDIT:
Niin pointti oli se, että kannattaa korjata etukäteen, ei jälkikäteen.
Joo, ei ollut tarkoitus vattuilla. Ei asennus itseltäkään käytännössä onnistu eikä ole työtiloja. Heitin vain lukuja, kun olin niitä juuri itse tiedustellut ja parhaimmillaan ero (Walbro+asennus asiantuntevassa korjaamossa) 200 eur vs. 900 € tuntui varsin merkittävältä. Ei sisälllä sitten tietenkään siirtymisiä, hinauksia, varakulkuneuvoa, aikaa ja vaivaa jne.

Siksipä vaihdan itsekin "hyvin toimivan" 200 tkm ajetun pumpun ennakoiden ennen kuin kosahtaa.
Vastaa Viestiin