9-5 Aero Huolto/osahintoja , kommentteja

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
NeroSaab
"Ruisku"
Viestit: 106
Liittynyt: To Syys 11, 2003 17:09
Paikkakunta: Italia

Viesti Kirjoittaja NeroSaab »

ciao,

Italiassa autot Volvo ja Saab ovat omistajillaan kirjoitusten mukaan 2 päällimmäisestä syystä.
Turvallisuus ja persoonallisuus.
Sitten tulee Volvon D5 moottori ekonomisuus ja Saabin urheillulisuus ja ajettavuus.

Ylipäätänsä täällä ajetaan autolla aina enempi ruuhkassa, kaupungissa tai lujempaa pitkiä matkoja moottoriteillä.

Kolhuja tulee pintoihin.

Sanoisin että Saab ja Volvo saa omistajiltaan parempaa kohtelua verrattuna BMW, Audi, Mercedes ja Vw sarjaan joita käytetään surutta ja paljon.

100000km autolle on keskiluokka ja siitä rikkaammille merkki vaihtaa autoa.

Kuten omallani, jonka myyn Suomeen jos jotakuta kiinnostaa (neliveto mielessä) oli ajettu syksystä 2000 tähän päivään 77tkm.

Kyllä Italiasta bensakoneella olevan Saabin saa halvemmalla kuin Saksasta, mutta poikkeuksia on....

NeroSaab
Äidillä oli ennen kaks ysiysiä,
ja koko perhe päätti ettei enää koskaan...

Saab 9/2000 Aero Wagon Musta
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3722
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

9-5T kirjoitti:
Frostgrey kirjoitti:Motonetin hinnat
öljysuodatin(Saab) vajaa 6.-
sisäilmasuodatin(scan tech) 39.90
öljyt 4l 5-50 RF1 24.90
ilmansuodatin 19.17

eli noissa pientä hinta ero riippuen mistä ostaa 8)
Sama hinta ero taitaa olla Italiassa tarvike/saab liikkeillä.
Onko motonetin sisäilmasuodatin kovinkin surkean näköinen, sisältääkö aktiivihiiltä ja onko koko vanhan tai uuden mallin mukainen?
Tänään tuli sitten vaihdettua tuo raitisillma suodatin, Tuo motonetin oli muuten aivan samanlainen kuin tuo orkkiskin, mutta mahtoiko tuossa olla tota aktiivihiiltä mukana, se oli ainakin aivan valkoinen kun tuo orkkis oli harmahtava(ajettu 50tkm kylläkin :oops: )
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3722
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

En mää mitään leveyytä huomannut mittailla :roll: Eikös se ole ylä tai alapuolelta(en muista) paksumpi eli ei mene kuin tietyssä asennossa 8) Samanlainen se uusi oli mitä se vanhakin ja hyvin meni paikalle ilman mitään suurempaa väkivaltaa :wink:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Avatar
valtteri
"Hölösuu"
Viestit: 2023
Liittynyt: Su Marras 30, 2003 16:02
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja valtteri »


Mitä mieltä olet, tai onko sulla muuten käsitystä tai oletko kuullut puheita italialaisista esim. saabin merkkihuolloista? Onko niiden taso/kiinnostus auton huoltoon hyvää tasoa? Autothan ovat halvempia siellä kuin esim. Saksassa, joten asia saattaisi kiinnostaa ihimisiä. Niin...ja "lämmittämättömillä" penkeillähän tässä itsekin ajellaan.. tuuletus löytyy kyllä että edes kesällä on kivaa :)
Oletko tarkistanut ettei ole vastukset paikalla ? tuossa tutun tuomassa ja täällä myynnissä olevassa aerossa on vastukset paikalla vain kytkimet puuttuu koelaudasta.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

valtteri kirjoitti: Oletko tarkistanut ettei ole vastukset paikalla ? tuossa tutun tuomassa ja täällä myynnissä olevassa aerossa on vastukset paikalla vain kytkimet puuttuu koelaudasta.
Yritin viime kesänä katsoa pikaisesti, mutta tuuletetun sähköpenkin alus on niin täynnä rojua että eihän sinne edes meinaa nähdä. Joku vaan sanoi joskus että jos siellä on nuo vastukset, niin siellä periaatteessa pitäisi olla johdon päät/liitin sitten kytkemättä.
Paljon mahdollista että ne vastukset siellä olisikin, olisi kai aika älytöntä kasata erilaisia penkkejä eri markkina-alueille, se lämpöelementti ei varmaan monta kruunua sinne maksa. Ehkä kojelautaankin tulee johdot valmiiksi..
Onko tuo mainitsemasi auto Italiasta tuotu?
9000CS 2,3
Avatar
valtteri
"Hölösuu"
Viestit: 2023
Liittynyt: Su Marras 30, 2003 16:02
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja valtteri »

Joo italiasta on tuotu , myyjä oli katsonut että liittimet on paikalla eikä johtoja ole katkaistu
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

valtteri kirjoitti:Joo italiasta on tuotu , myyjä oli katsonut että liittimet on paikalla eikä johtoja ole katkaistu
No hittolainen, siellähän saattaa olla sitten lämmittimet valmiina. Senkun hankkii ja kytkee vaan katkaisijat ja laittaa (ehkä) sulakkeen. Viimeistään sitten asia lienee varma jos johdotkin tulee sinne kojelautaan. Katkaisijat maksaa kuulemma ihan älyttömiä, olikohan muistaakseni 70-80€/kpl jos uutena hankkii. Saapa nähdä tuleeko noita koskaan kytkettyä. Ainakaan tänä talvena kun ei ole takapuolta palellut vielä kertaakaan..
9000CS 2,3
HoGGy
"Tuplakaasari"
Viestit: 83
Liittynyt: Ma Joulu 01, 2003 11:47
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HoGGy »

Mulla kans Italian tuontiin tulee piuhat kojelautaan.
Kokeilin ilmastoitujen penkkien kytkimillä mutta ei lämmittäny!
Voi olla että sieltä sitte puuttuu ainakin ne sulakkeet.
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

HoGGy kirjoitti:Mulla kans Italian tuontiin tulee piuhat kojelautaan.
Kokeilin ilmastoitujen penkkien kytkimillä mutta ei lämmittäny!
Voi olla että sieltä sitte puuttuu ainakin ne sulakkeet.
Heh, olisikin hauskaa kun voisi käyttää niitä samoja katkaisimia. Asentaisi vaan yhden lisäkatkaisijan jolla säätää sen ohjaako ne lämmittimiä vai tuulettimia. Yhtä aikaa noita kai harvempi käyttää :)
Mistähän saisi halvemmalla lämmittimille katkaisijat.
9000CS 2,3
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

HoGGy kirjoitti:Mulla kans Italian tuontiin tulee piuhat kojelautaan.
Kokeilin ilmastoitujen penkkien kytkimillä mutta ei lämmittäny!
Voi olla että sieltä sitte puuttuu ainakin ne sulakkeet.
Sulake löytyy manuskan mukaan kojetaulun pään sulakerasiasta, alin rivi toinen oikealta eli paikka 38. Siinä pitäisi olla 30A sulake ja ainakin minulla se on valmiiksi paikallaan vaikka Italian ihme on tämäkin. Ei ne välttämättä niiden tuulettimien katkaisijoilla toimi ehkä muutenkaan, en tiedä, mutta otithan kokeilussa huomioon että saabin penkinlämmittimet eivät (käsittääkseni) lämpene jos ei oikeasti ole kylmä? En paljoa autosähköhommista ymmärrä mutta kai se sitten jollakin lamppukynällä/mittarilla tai oikeilla katkaisijoilla pitäisi tarkistaa. Ainakaan minun pää ei mahdu lähellekään sinne että näkisin onko johdot tms.liitetty ja kun sähkösäätöjen ja tuuletussysteemin johtoja on penkinalus muutenkin täynnä niin enpä edes tiedä mitkä johdot ehkä menee lämmitinelementteihin.
9000CS 2,3
Vastaa Viestiin