Avaimen ohjelmoinnin jälkeen keskuslukko ongelma
Re: Avaimen ohjelmoinnin jälkeen keskuslukko ongelma
Kaukosäätimen vastaanotin tarvitsee vaihtaa jos hypätään taajuusalueelta toiselle.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: Avaimen ohjelmoinnin jälkeen keskuslukko ongelma
Kyllä jos haluaa muuttaa frekvenssin EU US/CA versioon, mutta voihan ne avaimet ohjelmoida japsittain, mutta saattaa olla tuo japsi 315 Mhz laiton euroopassa?suorsa kirjoitti:Kaukosäätimen vastaanotin tarvitsee vaihtaa jos hypätään taajuusalueelta toiselle.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Avaimen ohjelmoinnin jälkeen keskuslukko ongelma
Virheellistä infoa, kauko-ohjaimissa nimenomaan vain EU alueella (Eurooppa) on käytössä 433,92 MHz taajuus.core2 kirjoitti:Avaimissa on sama taajuus eli 433,92 Mhz EU, US/CA ainoastaan Japaniin tarkoitetuissa on eri taajuus.
US/CA ja Japani käyttävät 315 MHz taajutta, erona näissä on se että Japanissa on käytössä ns. Short Range kauko-ohjain (pieni teho), eli ovet saa auki vasta aivan auton vierestä. Näitä kauko-ohjaimia voi ohjelmoida keskenään ristiin. Europassa ei saisi käyttää näitä taajuuksia, mutta kukas sitä valvoo

Harharetkien jälkeen... Saabisti taas :) Tech 2 turvapääsyllä
9-5 Aero Combi 2006 (RIP: 9-5 2.0T RE85 1998)
9-5 Aero Combi 2006 (RIP: 9-5 2.0T RE85 1998)
Re: Avaimen ohjelmoinnin jälkeen keskuslukko ongelma
Eli toisin sanoen lisää kantomatkaa saa vaihtamalla käyttöön ameriikan malliset kaukosäätimet.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: Avaimen ohjelmoinnin jälkeen keskuslukko ongelma
Huomautan vain, että oma tietosi on virheellistä koska asia koski uudenmallista avainta eikä vanhaa banaanin mallista kakea jossa Mhz ovat aivan eri kuin uudessa, siis kyse mallista jossa kolme nappulaa itse avaimessa, oli pakko katsoa oikein Wis'istä muistinko väärin.Palju kirjoitti:Virheellistä infoa, kauko-ohjaimissa nimenomaan vain EU alueella (Eurooppa) on käytössä 433,92 MHz taajuus.core2 kirjoitti:Avaimissa on sama taajuus eli 433,92 Mhz EU, US/CA ainoastaan Japaniin tarkoitetuissa on eri taajuus.
US/CA ja Japani käyttävät 315 MHz taajutta, erona näissä on se että Japanissa on käytössäns.
Menimme siis ristiin, mutta varmistin vielä kerran jotta kyse oli uudenmallisesta.
EDIT: tässä vielä "Colttin" mainitsema teksti: Ainut avainmalli jota saabilta sai oli sisäänrakennetulla kakella oleva avain
Kuva:

Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Avaimen ohjelmoinnin jälkeen keskuslukko ongelma
Aha, no ne on jo eikä niillä kuuhun mennä...
Siis minun tapauksessa, nuo on ne auton alkuperäiset. Takana niissä lukee kyllä "Canada", eli jokin ero lienee vielä USA:aan verrattuna vaikka taajuus olisikin sama. Veikkaukseni kuitenkin on, että ei ne USA-avaimet ainakaan pidemmällä kantomatkalla ole kuin Kanadan, tod.näk. päinvastoin.
Eli ei ollut oikotietä onneen. Liekkö euro-avaimeen vaihtamisessa muuta kuin auton vastaanotinpään vaihtaminen vastaavasti euro-malliin. Vai hylkiikö jokin tuon Kanada-spekan kulkineen seuraava komponentti tai softapalikka sitten taas puolestaan sitä?
Ehkä jatkan vain avaimella sohottelua ja napin naksuttelua. Kun pääsee 5m päähän autosta tai lähemmäs, yleensä sentään jotain alkaa tapahtua...
EDIT: peli näköjään elää koko ajan, taidanpa odottaa eräpalloa tai muuta konsensusta. Tai lähteä tilaisuuden tullen kokeilemaan euro-avaimen paritusta.

Eli ei ollut oikotietä onneen. Liekkö euro-avaimeen vaihtamisessa muuta kuin auton vastaanotinpään vaihtaminen vastaavasti euro-malliin. Vai hylkiikö jokin tuon Kanada-spekan kulkineen seuraava komponentti tai softapalikka sitten taas puolestaan sitä?
Ehkä jatkan vain avaimella sohottelua ja napin naksuttelua. Kun pääsee 5m päähän autosta tai lähemmäs, yleensä sentään jotain alkaa tapahtua...
EDIT: peli näköjään elää koko ajan, taidanpa odottaa eräpalloa tai muuta konsensusta. Tai lähteä tilaisuuden tullen kokeilemaan euro-avaimen paritusta.

Viimeksi muokannut Suomik, To Tammi 15, 2015 21:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Re: Avaimen ohjelmoinnin jälkeen keskuslukko ongelma
Minun WIS kertoo US,CA ja JP taajuudeksi kaikkiin 315MHz. Niinhän se on pakko ollakin, koska muuten säätimet eivät olisi vaihtokelpoisia (kunhan taajuus pysyy ennallaan) uudemman ja vanhemman välillä. Lisäksi kaukosäätimen vastaanotin pysyy samana.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: Avaimen ohjelmoinnin jälkeen keskuslukko ongelma
Kertaakaan en ole vaihtanut taajuusaluetta, mutta muita osia kuin kaukosäädin ja vastaanotin ei pitäisi mennä vaihtoon. Hyvä veikkaus kuitenkin lienee, että varaosaohjelmointi tarvitaan TWICEen.
US ja CA säädinhän on siis sama. JP on eri tehonsa puolesta vaikka taajuusalue pysyy samana. Eli JP-autoihin saa lisää kantomatkaa US/CA-säätimellä.
US ja CA säädinhän on siis sama. JP on eri tehonsa puolesta vaikka taajuusalue pysyy samana. Eli JP-autoihin saa lisää kantomatkaa US/CA-säätimellä.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: Avaimen ohjelmoinnin jälkeen keskuslukko ongelma
Jep tämä tasan 315 Mhz on sopiva noille alueille ja tämä oli kutum eli tapa näissä vanhemmissa avaimissa, mutta ei uusissa. Se taajuus ei sovi eurooppaan jossa Mhz'ien jakelu tapahtuu samasta mestasta ja taajuuksia on niin maan helvetisti ja monenlaisille laitteille.suorsa kirjoitti:Minun WIS kertoo US,CA ja JP taajuudeksi kaikkiin 315MHz. Niinhän se on pakko ollakin, koska muuten säätimet eivät olisi vaihtokelpoisia (kunhan taajuus pysyy ennallaan) uudemman ja vanhemman välillä. Lisäksi kaukosäätimen vastaanotin pysyy samana.
Olisin minäkin pistänyt tuon 315 Mhz jos olisi ollut kyse banaani kakesta.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Avaimen ohjelmoinnin jälkeen keskuslukko ongelma
Yeah. Katsopas Wis'istä vaikka MY03 eteenpäin niin taajuus on sama EU, US/CA markkinoilla eli 433,92 Mhz ja 315 Mhz JP markkinoilla, se sydeemi on pienitehoinen ja en usko, että meidän ja jenkkien kaket toimii lainkaan 315Mhz taajuusalueella. Australian markkinoille toimitettiin, mulla on ainakin muistikuva sama kuin EU, US/CA markkinoille, mutta voin ottaa siitä selvää jos se on tärkeä asia.suorsa kirjoitti:Kertaakaan en ole vaihtanut taajuusaluetta, mutta muita osia kuin kaukosäädin ja vastaanotin ei pitäisi mennä vaihtoon. Hyvä veikkaus kuitenkin lienee, että varaosaohjelmointi tarvitaan TWICEen.
US ja CA säädinhän on siis sama. JP on eri tehonsa puolesta vaikka taajuusalue pysyy samana. Eli JP-autoihin saa lisää kantomatkaa US/CA-säätimellä.
Ja mä veikkaan, että vain vastaaotin keskikonsolissa on menossa vaihtoon.
Jep muistaakseni SPS ohjelmointi on vaatimus.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Avaimen ohjelmoinnin jälkeen keskuslukko ongelma
Kuten jo kirjoitin niin minun WIS (en muista versiota enkä ole päivällä oman koneen ääressä) kertoo kaikkiin US/CA ja JP taajuudeksi 315MHz. Oli kyseessä sitten banaanikake tai uudempi.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: Avaimen ohjelmoinnin jälkeen keskuslukko ongelma
Okey, mutta minkähän aikainen wis se on no ei väliä koska MY03 eteenpäin kaikki femmat ovat 433,92 Mhz avaimen kakella, tuo kuva jonka tänne liimasin siihen valitsin MY06.sen, mutta sama kuva ja teksti on jo MY03 siis 433,92 niissäkin.
Wis'istä joka mulla on voi valita MY:t -98 ja 09 välillä sekä Ruotsin tai Suomen kielen, ja katsoin vielä uudestaan MY02 vain eurooppa 433,92 Mhz loput 315 Mhz siis muuttui 2003 malliin ja siitä eteenpäin.
Et näytä oikein luottavan tuohon kuvaan? Mut hällä väliä kuinka pitkän aikavälin sinun Wis'isi käsittää.
Wis'istä joka mulla on voi valita MY:t -98 ja 09 välillä sekä Ruotsin tai Suomen kielen, ja katsoin vielä uudestaan MY02 vain eurooppa 433,92 Mhz loput 315 Mhz siis muuttui 2003 malliin ja siitä eteenpäin.
Et näytä oikein luottavan tuohon kuvaan? Mut hällä väliä kuinka pitkän aikavälin sinun Wis'isi käsittää.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Avaimen ohjelmoinnin jälkeen keskuslukko ongelma
Yritetään kerran vielä. Minun käytössä oleva WIS (sisältää vuosimallit 98-09) kertoo taajuusalueet kuten kerroin. Katsoin muutaman eri vuosimallin (98, 02, 03, 04, 06 ja 09) ja kaikissa on samannäköinen taulukko. Riittänee kun yhteen kuvakaappaukseen laitan linkin.
https://www.dropbox.com/s/nzwb1yf99991s ... 4.jpg?dl=0
Edit. Kuvassa WISsin suomentaja on sujuvasti kääntänyt tekstin JP -> kyllä
https://www.dropbox.com/s/nzwb1yf99991s ... 4.jpg?dl=0
Edit. Kuvassa WISsin suomentaja on sujuvasti kääntänyt tekstin JP -> kyllä

9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: Avaimen ohjelmoinnin jälkeen keskuslukko ongelma
Joo uskonhan mä sinua tuntuu vain oudolta tuo kahden wis'in eri tiedot, vaikuttaisikohan tuo itse avaimen kuvassa oleva numero tähän? sinulla on numero D831S007 ja mun wis'in kuvassa on numero E831801 3 ja wis on alkuperäinen saabin verstaalta kopioitu, mutta otan kuitenkin ja vinoilen tästä verstaalla kun seuraavan kerran käyn, sen verran jo utelinkin, että onko tuo taajuus oikein sanoivat sen olevan 433,92, mutta katsoivat tietysti samasta wis'istä josta mullakin on se kopia.
Vilkasin vielä mitä ohjelmassa lukee kun katsoo tietoa itse ohjelmasta: Saab Wis 3.0 Saab Automobile AB ja sen jälkeen Sörman information AB
Vilkasin vielä mitä ohjelmassa lukee kun katsoo tietoa itse ohjelmasta: Saab Wis 3.0 Saab Automobile AB ja sen jälkeen Sörman information AB
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Avaimen ohjelmoinnin jälkeen keskuslukko ongelma
Ei ihan "lost in translation"-kukkanen, mutta Kimmon WIS kertoo myös paristoksi väärän tahi ainakin eri tyypin. Kyse ei ole mistään ihan nyanssierosta, koska tämän sarjan nappiparistoissa tyyppinumero kertoo pariston ulkomitoista ja tuo 2032 on sellainen lämiskä ettei mahtune tuohon uudempaan, siis ei-banaanimalliseen, kakeen.
Ellei sitten sen sisuskaluissa ole tehty kunnon muutoksia 2004 jälkeen. 2009/Canada syöpi noita 1632:sia m.o.t., onko vanhemmissa, ulkoisesti samannäköisissä avaimissa on käytetty halkaisijaltaan 4mm isompaa patteria?
Kaikki tietysti on mahdollista, napin paksuus ja tietysti jännite noissa molemmissa on sama...
Ellei sitten sen sisuskaluissa ole tehty kunnon muutoksia 2004 jälkeen. 2009/Canada syöpi noita 1632:sia m.o.t., onko vanhemmissa, ulkoisesti samannäköisissä avaimissa on käytetty halkaisijaltaan 4mm isompaa patteria?

Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)