joo, taidan tehdä niin jotta haen nipan mekonomeniltä ja liitän bensaletkun pätkällä tuon kovan putken siihen.
Ajattelin josko jättäisi sen kovan putken sisään vanhan nipan osan, ikäänkuin tukiholkiksi, oiskoha se hyvä silleen?
Autokorjaamon vastuu
-
- "Viggen"
- Viestit: 559
- Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
- Paikkakunta: Siilinjärvi
Re: Autokorjaamon vastuu
Saab 9-5 Aero Wagon. 02, mittarissa 315000
Re: Autokorjaamon vastuu
Kylmähän ne liittimet on muoviputkeen alun perin tuupattu. Putken lämmittäminen on aika tarkkaa hommaa, liian vähän ei auta mitään, liian paljon pilaa koko homman. Jotta liittimen painaminen putkeen onnistuisi, tarvitaan mielellään puristin putken paikallaan pitämiseen ja puristin liittimen sisäänpainamiseen. Jarruputkityökalusta voi saada apuja.
http://www.saabcentral.com/forums/showt ... p?t=227578
Jos ei ehdi uhrata aikaa ja keskittymistä uuden liittimen asianmukaiseen prässäämiseen sinne muoviputkeen, se kumiletku pujotettuna putkeen katkenneen nipan yli voi olla ihan käypä korjaus. Varmemman kiinnityksen saa kun pujotetaan letku pidemmälle, sinne missä nippa on jo loppunut ja putki on kapeampi. Yksi klemmari sopivasti kiristäen sinne pelkän putken päälle ja toinen klemmari reilustikin kiristäen katkenneen nipan päälle. Ei pitäisi letkun päästä luisumaan putken päältä, vaikkei olekaan samanlaisia jurmuja tartuntaa varmistamassa kuin liittimessä. Katkenneen nipan jämä toimii tukiholkkina putken sisällä.
http://www.saabcentral.com/forums/showt ... p?t=227578
Jos ei ehdi uhrata aikaa ja keskittymistä uuden liittimen asianmukaiseen prässäämiseen sinne muoviputkeen, se kumiletku pujotettuna putkeen katkenneen nipan yli voi olla ihan käypä korjaus. Varmemman kiinnityksen saa kun pujotetaan letku pidemmälle, sinne missä nippa on jo loppunut ja putki on kapeampi. Yksi klemmari sopivasti kiristäen sinne pelkän putken päälle ja toinen klemmari reilustikin kiristäen katkenneen nipan päälle. Ei pitäisi letkun päästä luisumaan putken päältä, vaikkei olekaan samanlaisia jurmuja tartuntaa varmistamassa kuin liittimessä. Katkenneen nipan jämä toimii tukiholkkina putken sisällä.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Autokorjaamon vastuu
hyvä oivallus oli tuo JUS:in 2 klemmaria.
vielä tähdennän, jotta pitää olla varma letkun bensankestävyydestä, esim moton "bensaletkut" eivät kuulemma kestä, vaikka niin mainostavatkin?. olikos näin ?? mm.Mekonomenista löytyy
- jos lähtee jarrutyökalulla puskemaan liitintä ( ilman sitä lähes turha haaveillakaan), niin voisi kokeilla suht tiukan liukuvan tukiholkin pitoa putken päällä, ettei sen tyvi pääse "lysähtämään". tasainen/ pituusmittainen lämmitys onnistuu "kotikokin konstein" vain kuumassa vedessä, muu on ihan luuloa. kokeilisin kuitenkin ensin ilman lämmitystä ja nimenomaan tekisin ensin koetyön irto- osilla.
"TI- tuunaajille " voin lähetellä pätkän OG 900 muovista originaali- bensaputkea kirjeellä suoraan himaan testejä/ jatkoksia yms varten 5 € "juoksupalkkiota" vastaan.
tilaukset YV: llä
vielä tähdennän, jotta pitää olla varma letkun bensankestävyydestä, esim moton "bensaletkut" eivät kuulemma kestä, vaikka niin mainostavatkin?. olikos näin ?? mm.Mekonomenista löytyy
- jos lähtee jarrutyökalulla puskemaan liitintä ( ilman sitä lähes turha haaveillakaan), niin voisi kokeilla suht tiukan liukuvan tukiholkin pitoa putken päällä, ettei sen tyvi pääse "lysähtämään". tasainen/ pituusmittainen lämmitys onnistuu "kotikokin konstein" vain kuumassa vedessä, muu on ihan luuloa. kokeilisin kuitenkin ensin ilman lämmitystä ja nimenomaan tekisin ensin koetyön irto- osilla.
"TI- tuunaajille " voin lähetellä pätkän OG 900 muovista originaali- bensaputkea kirjeellä suoraan himaan testejä/ jatkoksia yms varten 5 € "juoksupalkkiota" vastaan.
tilaukset YV: llä
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
-
- "Viggen"
- Viestit: 559
- Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
- Paikkakunta: Siilinjärvi
Re: Autokorjaamon vastuu
Nonih, vein liittimen ja auto ajossa, työveloitus 20min. Olen tyytyväinen
Otin vanhan ämpärin mukaan, meinasin jotta vaihdan siihen uuden pumpun. Olikos joku merkki/malli sellainen joka siihen tointaa laittaa?
Otin vanhan ämpärin mukaan, meinasin jotta vaihdan siihen uuden pumpun. Olikos joku merkki/malli sellainen joka siihen tointaa laittaa?
Viimeksi muokannut Lobo_Earthworm, Ma Helmi 02, 2015 16:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-5 Aero Wagon. 02, mittarissa 315000
Re: Autokorjaamon vastuu
20 min kaikenkaikkiaan vai lisätyöstä. toivottavasti edellinen?
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
-
- "Viggen"
- Viestit: 559
- Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
- Paikkakunta: Siilinjärvi
Re: Autokorjaamon vastuu
Koko paketin vaihto, mukaanlukien liittimen korjaus.stara kirjoitti:20 min kaikenkaikkiaan vai lisätyöstä. toivottavasti edellinen?
Saab 9-5 Aero Wagon. 02, mittarissa 315000
Re: Autokorjaamon vastuu
no ny alkaa kuulostamaan hyvältä, sanoi kuuro mummukin...
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00