Negatiivinen amul ja ad85 arvo nollassa
Re: Negatiivinen amul ja ad85 arvo nollassa
Vaihteleeko E85:n alkoholipitoisuus muka paljoakaan. Itselläni ei ole 3,5 kuukauteen (sen aikaa olen tän auton omistanut) ollut näytössä muuta kuin ad850. Ei ole inahtunutkaan tuosta lukemasta. Pelkkää E85 toki tankannutkin. Piti oikein testata, että onko mulla mittari rikki, ja kävin laittamassa E95 tankkiin ja kyllä se nyt putosi lukemaan 580.
Re: Negatiivinen amul ja ad85 arvo nollassa
St1:n RE85 ja ABC:n EKO85 aineille ilmoitetaan (molemmat myyjät) etanolin laaturajaksi 70–85%. Ja tuo 85 taitaa tarkoittaa tuossa myyntinimessä juurikin sitä, että etanolia saa olla enintään 85%. Mitään alarajavelvoitetta en ole onnistunut löytämään.
96 V4 1980 || G31 520d xDrive -18 || Polestar 2 -23 || Goldwing Interstate 1986 || K 1300 GT -10
Re: Negatiivinen amul ja ad85 arvo nollassa
ABC:lta tuli joskus pumpusta 70-prosenttistakin, ST1 pumpuista on tullut vain n. 85% ainetta. Nämä kokemukset toki useita vuosia vanhoja.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Negatiivinen amul ja ad85 arvo nollassa
Nämä molemmat nyt tankatut etanolisatsit on ABC:ltä. Ensimmäinen Porista ja toinen Huittisista.
96 V4 1980 || G31 520d xDrive -18 || Polestar 2 -23 || Goldwing Interstate 1986 || K 1300 GT -10
Re: Negatiivinen amul ja ad85 arvo nollassa
Eilen taas tankki täyteen Lielahden (Tampere) ABC:ltä. 54 litraa ja nyt Ad85 841. Aika lailla vaihtelee.
Mistä Jeo123 olet Porissa tankannut? Kiinnostaisi käydä kokeilemassa nousisko tuossakin lukema 850:een. Ihan vain akateemisesta mielenkiinnosta.
Mistä Jeo123 olet Porissa tankannut? Kiinnostaisi käydä kokeilemassa nousisko tuossakin lukema 850:een. Ihan vain akateemisesta mielenkiinnosta.
96 V4 1980 || G31 520d xDrive -18 || Polestar 2 -23 || Goldwing Interstate 1986 || K 1300 GT -10
Re: Negatiivinen amul ja ad85 arvo nollassa
Käyn Porissa aina tankkaamassa Pick 'n' Payn pihassa olevalta ST1:ltä. Muiltakaan ST1:ltä tankattaessa en ole koskaan nähnyt etanolipitoisuuden vaihtuvan. Aakkosasemia en oo koettanut kertaakaan.
Re: Negatiivinen amul ja ad85 arvo nollassa
Roger. Täytyypä seuraavalla kauppareissulla ajella Kullaan kautta niin heilahtaa suoraan oikealle puolelle cityä. Lisäksi siitä viereiseltä Nesteeltä saa 4T-pienkonebensaa mittarista, pitää muistaa ottaa Jerry kyytiin lähtiessä.
96 V4 1980 || G31 520d xDrive -18 || Polestar 2 -23 || Goldwing Interstate 1986 || K 1300 GT -10
Re: Negatiivinen amul ja ad85 arvo nollassa
Sinänsähän sitä pääsee voitolle jos tulee pumpusta RE85:n normihintaan esim. 70% seosta. Enemmän energiaa samalla rahalla, näissä perus stage1 autoissa riittää jo 60-70% etanolipitoisuus täyden hyödyn saamiseen korkeammasta nakutuskestävyydestä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Negatiivinen amul ja ad85 arvo nollassa
Päteekö tuo myös rata-ajossa? Eli laitanko ensi kerralla hiukka bensaa joukkoon, kun menen radalle koettamaan? Ai niin, mulla onkin Stage3 tjsp, pidättäydynkö E85:ssä`? Normiajossa ei ole kyllä nakuja kertynyt vaikka on nyt niinkin alhainen kuin 580.
Re: Negatiivinen amul ja ad85 arvo nollassa
No ei bensasta mitään hyötyä ole rata-ajon kannalta, tuossa tapauksessa vaan sai enemmän kilometrejä samalla rahalla. Normiajossa tuskin nakutuksia kertyy, etenkään kun ulkoilma on jo kylmempää.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Negatiivinen amul ja ad85 arvo nollassa
Jossain kohtaa yritin laskeskella millä sekoituksella saisi optimoitua hinta-kulutus-toimivuus –suhteen parhaiten, mutta se jäi vähän puolitiehen kun aloin miettiä sitä tankkausrulettia mikäli haluaisi pitää tankissa suht' vakioidun seoksen koko ajan.
Nyt kun Ad85 näyttää tuota 841 lukemaa niin saman olisi voinut melkoisen varmasti päätellä myös SID:n näyttämästä kulutuslukemasta, joka on taas siellä missä se on viihtynyt "puhtaalla" etanolibensalla ajellessa. Tällä hetkellä 841 seoksella ajettu käytännössä pelkkää matkaa vajaa 300 km ja SID lupailee vielä toisen vajaa 300 km kulutuslukeman ollessa 13 l / 100 km. Ihan uskottavia lukemia kun vertailee ristiin, joten uskoisin auton mittaavan nyt arvoja ihan oikein. Niin paljon tämä asia ei minua kiinnosta, että alkaisin laskea matka/tankattu määrä –periaatteella. Vai onko mahdollista, että auto saa eri mittaustuloksia eri seoksilla? Voiko bensan käyttäminen näyttää edullisemmalta?
Syy miksi olin kiinnostunut löytämään tuon optimaalisen seoksen liittyy siis tuohon kulutukseen. Bensaa kuluu niin paljon vähemmän, että etanolilla ajaminen on mielekästä ainoastaan päästöjen takia. Mikä kohdallani on ihan painava syy, mutta toki sitä mielellään säästäisi kuluissakin. Sivujuonne asiassa on myös se, että kun tankissa on 60–70 prosenttinen seos niin auto toimii aivan hulvattoman hienosti. Vääntää ja kiihtyy kautta kierrosalueen erittäin lineaarisesti ja voimakkaasti. Väitän myös moottorin pitävän pienempää ääntä, mutta tämä voi olla ihan psykologinen harha johtuen hyvästä kiihtyvyyden tunteesta.
Nyt kun Ad85 näyttää tuota 841 lukemaa niin saman olisi voinut melkoisen varmasti päätellä myös SID:n näyttämästä kulutuslukemasta, joka on taas siellä missä se on viihtynyt "puhtaalla" etanolibensalla ajellessa. Tällä hetkellä 841 seoksella ajettu käytännössä pelkkää matkaa vajaa 300 km ja SID lupailee vielä toisen vajaa 300 km kulutuslukeman ollessa 13 l / 100 km. Ihan uskottavia lukemia kun vertailee ristiin, joten uskoisin auton mittaavan nyt arvoja ihan oikein. Niin paljon tämä asia ei minua kiinnosta, että alkaisin laskea matka/tankattu määrä –periaatteella. Vai onko mahdollista, että auto saa eri mittaustuloksia eri seoksilla? Voiko bensan käyttäminen näyttää edullisemmalta?
Syy miksi olin kiinnostunut löytämään tuon optimaalisen seoksen liittyy siis tuohon kulutukseen. Bensaa kuluu niin paljon vähemmän, että etanolilla ajaminen on mielekästä ainoastaan päästöjen takia. Mikä kohdallani on ihan painava syy, mutta toki sitä mielellään säästäisi kuluissakin. Sivujuonne asiassa on myös se, että kun tankissa on 60–70 prosenttinen seos niin auto toimii aivan hulvattoman hienosti. Vääntää ja kiihtyy kautta kierrosalueen erittäin lineaarisesti ja voimakkaasti. Väitän myös moottorin pitävän pienempää ääntä, mutta tämä voi olla ihan psykologinen harha johtuen hyvästä kiihtyvyyden tunteesta.
96 V4 1980 || G31 520d xDrive -18 || Polestar 2 -23 || Goldwing Interstate 1986 || K 1300 GT -10
Re: Negatiivinen amul ja ad85 arvo nollassa
Vakiosuuttimet loppuu kesken 15T ahtimen kanssa joten huipputeho nousee isommalla bensaosuudella, mutta vääntö ei vielä 60-70% seoksella kärsi. Moottorin ääni voi hiljentyä etanolimäärän vähentyessä, joskin itse vain tykkäsin siitä tehokkaan palamisen murinasta.
SID:n tarkkuudesta paha sanoa kun ei ole tullut vertailtua ja kokeiltua sekoituksia siinä määrin, tankkaamalla sen testaisi parhaiten.
SID:n tarkkuudesta paha sanoa kun ei ole tullut vertailtua ja kokeiltua sekoituksia siinä määrin, tankkaamalla sen testaisi parhaiten.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Negatiivinen amul ja ad85 arvo nollassa
Ei minua nuo (SID:n) kulutuslukemat oikeastaan kiinnosta. Riittää kun SID:n aiheeseen liittyvät arvot ovat keskenään linjassa.
Suuttimien riittämättömyys olikin tiedossa ja ehkä siksi olen pohtinut tätä sopivan seoksen löytämistä.
edit: Minä en ole saanut vielä T7-konetta (poislukien Hirsch) murisemaan, lähinnä se mielestäni krohisee.
Suuttimien riittämättömyys olikin tiedossa ja ehkä siksi olen pohtinut tätä sopivan seoksen löytämistä.
edit: Minä en ole saanut vielä T7-konetta (poislukien Hirsch) murisemaan, lähinnä se mielestäni krohisee.
96 V4 1980 || G31 520d xDrive -18 || Polestar 2 -23 || Goldwing Interstate 1986 || K 1300 GT -10