mielenkiintonen ongelma paineiden kanssa

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
huhtaloj
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: Su Huhti 19, 2015 18:23

Re: mielenkiintonen ongelma paineiden kanssa

Viesti Kirjoittaja huhtaloj »

Edit: tänään käytetty toimivaa immua kiinni. Mittari nousee 3/4keltaselle. Ahtoja mitattiin 0.4-0.5bar. "Puhallustesteissä" selvisi että kaasuläppäkotelon läheltä kuuluu pihinää. Tod näk kaasuläppäkotelon tiivisteet vuotaa?
9-5 aero v.2000 (ex)
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Re: mielenkiintonen ongelma paineiden kanssa

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

mitäs peruspaineet oli?

kuinka tarkka femma on peruspaineiden suhteen, saako nostettua ahdot ylös jos peruspaineet liian matalat?

ei vuoda noin dramaattisesti kaasuläpän O-renkaista, jos siis vaan on kiinni ruuvit ja laipat siis vastakkain...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
huhtaloj
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: Su Huhti 19, 2015 18:23

Re: mielenkiintonen ongelma paineiden kanssa

Viesti Kirjoittaja huhtaloj »

Immu oli entinen joten kiitos jcarlson ohjeesta. Kaasuläppäkotelon o renkaat myös vaihdettu mutta ongelma jatkuu seuraavan laisena. Kylmänä viisari nousee keltaisen ja punaisen rajalle. Kun kone lämpenee normaaliin lämpöön ei mittari nouse kuin 3/4 osaa keltaiselle. Alipaineelle menee -0.8 kylmänä ja kumana
9-5 aero v.2000 (ex)
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: mielenkiintonen ongelma paineiden kanssa

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

mikkoimp kirjoitti:mitäs peruspaineet oli?

kuinka tarkka femma on peruspaineiden suhteen, saako nostettua ahdot ylös jos peruspaineet liian matalat?

ei vuoda noin dramaattisesti kaasuläpän O-renkaista, jos siis vaan on kiinni ruuvit ja laipat siis vastakkain...
No ainakin näiden stage-vehkeiden kanssa joutuu laittamaan hukkaportin niin löysälle kun voi, eli vain senverran esijännitystä että portti on hädintuskin kiinni. Muuten käy ahdot piikkailemaan ja tulee fuecutteja rivakoissa kiihdytyksissä (mair ampuu yli rajan ja kunnon nykäisy siihen sitten).
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: mielenkiintonen ongelma paineiden kanssa

Viesti Kirjoittaja karg »

Poistuiko puhallustestissä esiintyneet pihinät kaasuläppäkotelon tiivisteiden vaihdolla? Tos oli toissapäivänä vastaava BioPoweroitu 9-5 Aero vm. 2000, missä oli ahtovamma. Ei löytyny vuotoja ja immukin oli lähes uusi. Vikana oli lopulta DI-kasetti. Uudella kasetilla kulku korjaantui. Eilisestä Aerosta löytyi vuotava evap, haljennut letku ja löysällä oleva ahtoputki. Noiden vuotojen kanssa ahtoja löytyi n. 0.8bar. Vuodot toki korjattiin, jolloin kulku parani oleellisesti.

Onko huhtaloj:n Saabissa joku virisofta?
huhtaloj
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: Su Huhti 19, 2015 18:23

Re: mielenkiintonen ongelma paineiden kanssa

Viesti Kirjoittaja huhtaloj »

Ei ole opensidiä tai virisoftaa... juu ei oo kokeiltu puhallustestiä uudestaan tiivisteiden vaihon jälkeen. Miten tuo kasetti jos son entinen niin ilmeisesti kylmänä toimii paremmin kuin lämpimänä nimittäin kylmällä koneella on löylyä pellin alla ja lämpimällä koneella joutuu jo pykältään pienemmälle
9-5 aero v.2000 (ex)
Vastaa Viestiin