Etanolia tankattu pitkästä aikaa ja kylläpä sai nastat taas kyytiä
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Saabissa ei onneksi ole näin käynyt, mutta vm. 1999 Rover lakkasi yllättäen käynnistymästä, koska jäähdytysnesteen lämpöanturi kyrvähti ja auto syötti käynnistyksessä aivan liikaa soppaa. Anturin liittimen kokonaan irrottamalla ECU siirtyi käyttämään staattista ennalta määritettyä lämpötila-arvoa, jolla autoa pystyi joten kuten ajamaan, vaikka kulutus oli silti kova.matsson kirjoitti:Vähän tuo tulppien kastelu kuulostaa niin 70-luvulta... Voiko sinne saada soppaa (normisoftalla ja vakiosuuttimilla) niin, että DI-kassu ei jaksa sytyttää ? Ehkä rikkinäisellä bensaregulla tai bensaregun letkun ollessa jo ihan poikki vois sylkeä liikaa polttoainetta.
Tos mun linkkaamassa jutussa syytä löytyi pumpun takaiskuvenasta. Päästää vissiin paineet takasinpäin rikkonaisena..chinatown kirjoitti:Pa-suodatin on äskettäin vaihdettu eli ei pitäs olla siinäkään vikaa. Ei oo kyllä mitään nykimisiä ollut eikä muitakaan oireita paitsi tämä satunnainen käyntiin lähtemättömyys. Se mikä näitä kaikkia yhdistää on se että moottorin lämpötila on jossain 20-30c paikkeilla ollut joka kerran kun oireilee näin. Nyt oli 20c. Perjantaina jätin tuohon parkkiin ja siinä se on seisonut koko viikonlopun. Pitää aamuyöstä kokeilla kun keli on viilentynyt. klo 8 pitäs olla Joensuussa töissä.....
Regun letku oli kiinni ja ehjä. Startatessa kokeilin painaa siitä tukin venttiilistä ja ainakin silloin tuli soppaa, paineita hankala arvioida noin näppituntumalla. MUTTA ilman starttausta tukissa ei kyllä kummasta painetta ollut ???