Kierrosten lasku

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9416
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Kytkimen liike oli normaali ennen huoltoa, tuskin tuo letku alkaa "hikoilemaan" kesken korjauksen, sanoivat ettei ilmaa ole enää järjestelmässä.
Eikö tuon voi ilmata kuten muidenkin saabien kytkimet, polkupyörän pumpulla? Mulla on ohje tuossa WIS:issä mutta eipä ole mitään jäähdytysjärjestelmän testauslaitteita tai jarrujen ilmauslaitteita käytettävissä.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9416
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Kaiketi ainoa järkevä selitys, mutta poljin ei noussut vaikka pumppasi monta kertaa, kuten ainakin og-satkun ilmavaivainen kytkin teki. Tuo kun säätää itse itsensä niin eipä ole kaiketi muita mahdollisuuksi. Harmittaa kun pitää tuotakin alkaa korjaamaan itse, ei auta vaikka maksaa jättilaskuja pajalle :evil:
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
A.L.
"Hölösuu"
Viestit: 1721
Liittynyt: Pe Marras 03, 2006 16:56
Paikkakunta: Teuva

Re: Kierrosten lasku

Viesti Kirjoittaja A.L. »

No joo. Täällä syttyi femmassa vikavalo ja huomenna isäntä käy kyselemässä josko ehtisivät katsoa mitä vikaa kaupattaisiin.

Mutta ajatuksena on nyt tämä by-pass. Auto nimittäin tekee juuri tuota kierrosten nosto tai paremminkin viivellistä kaasun palautusta. Eli ykkösellä liikkeelle ja meinaat normaalisti laittaa kakkosen pesään ja nostaa kytkintä niin auto ryntää pikkaisen kun koneen kierrokset on about 400-700 kierrosta liian suuret. Riippuen toki tilanteesta.

Ongelma on toki poissa kun nostaa kaasun selvästi ennemmin kytkimen painamista. Silloinkin tuntee kuinka kone vielä vetää vaikka jalka on poissa kaasulta.
9-3 kun nostaa jalan kaasulta niin heti alkaa kone jarruttaa.

Tokikin toivottavasti huomenna olemme viisaampia. :D
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
A.L.
"Hölösuu"
Viestit: 1721
Liittynyt: Pe Marras 03, 2006 16:56
Paikkakunta: Teuva

Re: Kierrosten lasku

Viesti Kirjoittaja A.L. »

Ja bypassihan se oli rikki.

Nyt tuntui kierrokset laskevan kun kokeilin yhden kiihdytyksen tehdä ykköseltä kakkoselle.
Toivotaan vielä että nykiminenkin loppuisi. Voisko olla mahdollista että kaasu pohjassa kiihdytettäessä seos on mennyt liian rikkaalle jos bypass on päästänyt ilman läpi?
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
A.L.
"Hölösuu"
Viestit: 1721
Liittynyt: Pe Marras 03, 2006 16:56
Paikkakunta: Teuva

Re: Kierrosten lasku

Viesti Kirjoittaja A.L. »

Ja lisää yksinpuhelua pitkästä aikaa.

Äsken avasin vitosen pellin ja vaihtelin lamput, kun molemmat lyhyet tussahti.
Laitoin sitten auton käyntiin ja polkaisin pari kertaa kaasua. Kas kummaa kierrokset tuntui taas tulevan viiveellä alas. Konehuoneessa kuuntelin ja pintä pihinää tuntui kuuluvan siitä ByPass putken juuresta joka menee imuputkeen. käsin heilutellessa tuntui että se pääsee nousemaan ja laskemaan n.1 mm verran. Pohjassa suhina lakkasi ja kierrokset tippui normaalisti, kun kaasun nosti. Kokeeksi vedin putkea irtipäin ja kaasun löysäämiseen tuli heti viivettä.

Jotenkin tuntuu että onkohan sinne tullut turbon vaihdon yhteydessä liian pieni o-rengas. Eikös siellä pitäisi olla kantikas o-rengas, mikäli oikein muistan?
Kesällä, kun ByPass uusittiin niin putkikin on varmaan painunut tiiviimmin kiinni ja silloin auto pelasi aivan ok.
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
Vastaa Viestiin