kannentiiviste? lomareissussa!

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: kannentiiviste? lomareissussa!

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

Ai niinkuin mulla Juhannus päivänä..sintteriä auottiin,kaveri sano et nyt sakkaa..minä sanoin,nyt nakuttaa.. :lol: loppu on historiaa..
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
zaappi
"Tuplakaasari"
Viestit: 72
Liittynyt: Ma Helmi 27, 2012 10:22

Re: kannentiiviste? lomareissussa!

Viesti Kirjoittaja zaappi »

ööö mikä mahtaa olla 3 runkolaakeri , ja missä..??

Tässä rojekti aloitettu.

Turbo irti, valmiilta näyttää kuusakoskelle.

Biltemasta uusi garretti , 469e.

Joo joo on huono mutta jos kestäisi tämän alkuperäisen, 321000 km, niin se riittää.

Motonetista tulpat, ö + i suodattimet, pakosarjantiiviste, moottoripesulitku ja liuotinta putkien ja letkujen puhdistukseen.

Mutta aluksi siivoushommiin, imupuoli ja ic-puoli. Öljypohjaa ei millään nappaisi alkaa availeen.....

Toinen turbon vaihtoprojekti , ( ensimmäinen ja viimeinen ) lähti kyllä ongelmitta käyntiin.

Purkaminen on helppoa! . . . . .
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: kannentiiviste? lomareissussa!

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

Käytä vaan öljypohja auki ja putsaa öljysihti..samalla näet ne runkolaareiden kunnon.. :wink:
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3881
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: kannentiiviste? lomareissussa!

Viesti Kirjoittaja Kupari »

jannevillepetteri kirjoitti:Käytä vaan öljypohja auki ja putsaa öljysihti..samalla näet ne runkolaareiden kunnon.. :wink:
Komppaan tuon täysin. On melko varmasti metallihilettä sihdissä ja tukkeutuu muutenkin helposti, samalla avauksella näkee siis suoraan alakerran laakereiden kunnon.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
anv
"Hölösuu"
Viestit: 2196
Liittynyt: Ti Huhti 04, 2006 09:45
Paikkakunta: Oulu

Re: kannentiiviste? lomareissussa!

Viesti Kirjoittaja anv »

Hei, vaikka öljytikku ei edes kastu, ei tarkoita vielä ettei öljynpaineita ole enää ollut. Itellä kävi NG900:n kans että paineen merkkivalo vilkahti kun ajoin kotipihaan, eikä tikku kastunutkaan. 2.5L piti panna öljyä että oli taas maksimissa, kun kokonaistilavuus oli vajaat 4L. Probleema mulla oli tuossa vaparissa irronneet venttiilivarren kumit. Ko. tilanteen jälkeen auto oli mulla vielä yli 100tkm ilman mitään koneongelmia. Elikäs, jos öljynpaineen merkkivalo ei ole palanut, en murehtisi sen enempiä.

Edit. Siis testaa se merkkivalo. Siis virrat päälle, pitäisi palaa. Joissakin autoissa se ei pala tuossa vaiheessa, mutta saabeissa mielestäni pitäisi palaa. Ei ole OG95:sta omakohtaista kokemusta. Mutta, viimeistään jos laitat auton käyntiin ja kaikki on ok, sammuta auto kytkimellä. Tällöin viimeistään pitäisi öljynpainehälytyksen tulla merkkivalon muodossa. Paitsi tietty audeissa, joissa ei hälytetä alle 2000 rpm:n :lol:
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: kannentiiviste? lomareissussa!

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

Jos siellä on jo todettu että ahdin rikki,metallia öljyssä niin ei vaivana enää suuri käyttää ö-pohja auki..itsellä menisi kyllä yöunet jos tuon jättäis tarkistamatta. Tietysti jokainen tekee niinkuin haluaa mutta mennään aika riskipelillä.. :?
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
anv
"Hölösuu"
Viestit: 2196
Liittynyt: Ti Huhti 04, 2006 09:45
Paikkakunta: Oulu

Re: kannentiiviste? lomareissussa!

Viesti Kirjoittaja anv »

Ah joo, en huomannut tuota metallia öljyssä. Kyllähän jotenkin pitäisi saada se metalli pois. Riittäneekö öljyn ja suodattimen vaihto pariin kertaan vai onkohan tuota metallia päässyt öljynsuodattimen ohi öljykanaviin... Itse voisin tehdä niin että vaihtaisin turbon ja pariin kertaan moottoriöljyt+suodatin ja lähtisin kotimatkalle.

Jos kestää, kovaa ajoa vain. Jos ei kestä, remppa tehtävä tai vaihtokone.
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3881
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: kannentiiviste? lomareissussa!

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Tuohon ilmeisesti aikaisemmasta viestistä päätellen hommattu jo traileri ja sillä menossa kotia.
Mul ei kyllä kantti kestäs testata mitä metallihile tekee lisänä (vaikka vaihtas öljyt ja suodatin) koneen pyörityksessä ja siihen lisäksi +300km lisäajossa öljykierrossa. Muutenkin jäis esim ahtopuolikin ic jne vielä hileöljyä täys jos ei pura ja putsaa.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Vastaa Viestiin