Otin jo aikaisemmassa vaiheessa kuivasumpun hankkimisen esille Escortissa.Kuivasumpulla on monia hyötyjä vs periteinen voitelujärjestelmä.Mutta tosiaan nuo perinteiset modatut öljypohjatkin ajaa asiansa,on saranoituja loiskelevyjä ym.Saappipappi kirjoitti: ↑La Tammi 12, 2019 15:06https://m.youtube.com/watch?v=fv53RbvgfGc
Tässä on hyvä esimerkki missä vaiheessa tämä asia kannattaa ottaa esille.
Tällänen perus Saaba mikä soveltuu radalle niinkuin kumisaappaat päättäjistansseihin, eli ei ole syytä huolestua. Jos ei millään pääse yli nii ottaa vaikka ne loiske levyt sieltä ulos suunittelee ja hitsaa "öljylabyrintin" tai ihan vaan muutamat lisä laidat niin sillä pitäisi hoitua kuntoon.
Toi öljy viskositeetti on taas vähän semmonen Äidit/tyttäret juttu. Toiset tykkää vähän juoksevammasta kun toiset taas vähän jäykemmästä.
Moottori öljyn määrä!
Re: Moottori öljyn määrä!
Saab 9000 Aero -96
Saab 9000 Cse -98
Saab 9-5 Aero -00
Volvo 740 2.3i Sedan
Escort mk2 440hv +500nm
Ex:Nissan Skyline R33 700hv
Saab 9000 Cse -98
Saab 9-5 Aero -00
Volvo 740 2.3i Sedan
Escort mk2 440hv +500nm
Ex:Nissan Skyline R33 700hv
Re: Moottori öljyn määrä!
Liian ohutta viskositeettiä. Mutta voin kusta sun kintuille seuraavan kerran ku nään.
Saab 9000 Aero -96
Saab 9000 Cse -98
Saab 9-5 Aero -00
Volvo 740 2.3i Sedan
Escort mk2 440hv +500nm
Ex:Nissan Skyline R33 700hv
Saab 9000 Cse -98
Saab 9-5 Aero -00
Volvo 740 2.3i Sedan
Escort mk2 440hv +500nm
Ex:Nissan Skyline R33 700hv
-
- "Ruisku"
- Viestit: 142
- Liittynyt: Pe Syys 28, 2018 16:36
Re: Moottori öljyn määrä!
Äijät ihan rauhassa jokainen kaataa mitä itse haluaa ja sillä sipuli
Saab 9-5 2.0t/stg1 BiopoweR (EXä)
Re: Moottori öljyn määrä!
Anteeksi nyt meikäläisen tyhmä kysymys öljyn määrästä rata-ajossa. Keskutelu meni kiukkuseksi sen takia. Mutta jotekin tuli tämä öljyn määrä aiheksi koska öljykanavassa oli sähköinen paineanturi+mittari ja mutkissa rupes viisari heilumaan. Oli siella padassa myös tehoa n 500 hp ja semislixeilla pito riitävä mutkissa. Uskottavasti 250 hp asti tärkeä , etta mootorissa on vaatimuksien mukaista öljyä. Mutta olen myös katsonut niitä Redlinen öljyä ja ehkä pitäis muokatta öljynpohja ennen kuin tapahtu täystuho.
p.s Jos tallin nurkaan tippu joku tuholle määritetty mootorinlohko sitten laitan sinne tätä Itänaapurissa ja USAssa mainostettua molycottia. Ajan hieman, sitten öljyt mootorista pois ja saunan jälkeen kusen ystävien kans öljypohja täyteen. Sen jälkeen katsotaan kauas kusella pääse.
p.s Jos tallin nurkaan tippu joku tuholle määritetty mootorinlohko sitten laitan sinne tätä Itänaapurissa ja USAssa mainostettua molycottia. Ajan hieman, sitten öljyt mootorista pois ja saunan jälkeen kusen ystävien kans öljypohja täyteen. Sen jälkeen katsotaan kauas kusella pääse.
Re: Moottori öljyn määrä!
Kyllä jos radalla enemmänkin ajelee ni ois vähintään suotavaa modata öljypohjaa.Jos ite et halua tehdä ja vimpan päälle haluat ni Valtonen Motorsport modaa sulle sellasen.Suurentavat öljytilavuutta todenäköisesti myös joten auto olisi hyvä olla siellä.Muuten homma onnistuisi pelkän öljypohjan lähettämisellä ky firmaan.Tuli muuten nyt mieleen se aikaisemmassa postaamassani Suomalaisen esteri öljyn merkki,eli DEL-RON sitähän se Valtonenkin käyttää kilpurissaan.I-Vaari kirjoitti: ↑Ma Tammi 14, 2019 20:13Anteeksi nyt meikäläisen tyhmä kysymys öljyn määrästä rata-ajossa. Keskutelu meni kiukkuseksi sen takia. Mutta jotekin tuli tämä öljyn määrä aiheksi koska öljykanavassa oli sähköinen paineanturi+mittari ja mutkissa rupes viisari heilumaan. Oli siella padassa myös tehoa n 500 hp ja semislixeilla pito riitävä mutkissa. Uskottavasti 250 hp asti tärkeä , etta mootorissa on vaatimuksien mukaista öljyä. Mutta olen myös katsonut niitä Redlinen öljyä ja ehkä pitäis muokatta öljynpohja ennen kuin tapahtu täystuho.
p.s Jos tallin nurkaan tippu joku tuholle määritetty mootorinlohko sitten laitan sinne tätä Itänaapurissa ja USAssa mainostettua molycottia. Ajan hieman, sitten öljyt mootorista pois ja saunan jälkeen kusen ystävien kans öljypohja täyteen. Sen jälkeen katsotaan kauas kusella pääse.
Saab 9000 Aero -96
Saab 9000 Cse -98
Saab 9-5 Aero -00
Volvo 740 2.3i Sedan
Escort mk2 440hv +500nm
Ex:Nissan Skyline R33 700hv
Saab 9000 Cse -98
Saab 9-5 Aero -00
Volvo 740 2.3i Sedan
Escort mk2 440hv +500nm
Ex:Nissan Skyline R33 700hv
Re: Moottori öljyn määrä!
2,3 T mopossani on 5,6 l redlineä; toki suodatin on suurempi mallia 3X vakioon verraten, raja on tikun ylärajassa tai mielummin vähän yli. Pikkasen vuotanut jostain propun suunnalta mutta ei alle ole "kussut"
9-5 2.3T-00
Re: Moottori öljyn määrä!
Ja tietenkin isompi lauhdutin lisää tilavuutta. Mielestäni kuitenkin moottorin huohotussydistä pitää huolehtia ainakin näillä pakkasilla, näillä keleillä ne korostuvat.
9-5 2.3T-00
Re: Moottori öljyn määrä!
Vastaukseni alkuperäiseen kymysykseen on 0,5 litraa liikaa ei aiheuta mitään ongelmia "terveessä" koneessa jossa huohotus on kunnossa, 1-2 litraa puskee jo läpi tiivisteistä tm.
9-5 2.3T-00
Re: Moottori öljyn määrä!
Kiitos. Kyllä sitten öljypohjan modaus on edessä rata-ajoa varteen. Mutta kokemuksistani ehkä voin sanoa , että arki-ajossa on tärkeä , että öljypainetta riitä. Olin laiska ja ei viitsinut tarkistaa öljyn määrä ja jos venakoppassa nosturit rupesivat tikitama sitten meni n 2 litra mootorinöljyä lisäksi. Tästä hetkestä lähtien ajettu yli 100 000 km , hetkellä 285 kkm mittarissa ja mootori kehrä moitettomasti. Jakopään ketju pitä hieman ääntä mutta SAAB korjamon asentajan sanojen mukaisesti ei viellä vaaralinen melu.
Ja ehkä KUSE-AJO SAAB on löytynyt. Monta autoa taloudessa ja ei viellä semmöistä romua kuin äskein ostin varaosiksi. My 2002 SAAB 9-5 Aero 350 kkm mittarissa ja auto suurinpiirtein paskaksi ajettu , alusta noin hirveässä kunnossa , että ajasin ostospaikasta n 40 km ja enempä ei uskaltanut. Hirvea melua etupyörien luona ja mittaristo kuin joulunkuusi - valot vilkuu ja sammu , OBD lukija näytti ihmetarinoita , automaativaihtesto toimis mutta R , N , D vaihto vaivalinen ja P asento mahdotonta löytää. Apurunkon puslat paskana , koiranluut , taka akselin puslat löystynyt ... .Eli ROMU mitä ROMU. En ymmärä miteen katsastusmies oli vuosi sitten antanut leimaan.