Uutta bypass venttiiliä?
Re: Uutta bypass venttiiliä?
Ei vaikuta. Jos ilma päästettäisiin ulos, kutem dumpilla niin silloin kyllä. Bypass päästää takaisin ilman järjestelmän sisälle, joten sen ilmamassamittari on jo mitannut sisääntulevaksi.
#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
Re: Uutta bypass venttiiliä?
Paitsi ei nyt, koska...
...pässi ei aukea ollenkaan. Sitä "imuvuotoa" tulee sen verran kun pässin pikkuletkusta ehtii ilmaa mennä silloin kun magneettiventtiili on auki. Ellei mankkua ole ohitettu, silloinhan vuoto on jatkuvaa.
Re: Uutta bypass venttiiliä?
Eli kerrotko mistä se pääsee järjestelmästä ulos kun kalvo on rikki?
Pässiltä menee putki cobralle -> järjestelmään sisälle.
Pässiltä menee yhteys ahtoputkeen -> järjestelmään sisälle.
Pässiltä menee alipaineletku mankkuvenalle rintapellissä, josta menee letku imusarjalle ja kaasuläpälle -> molemmat järjestelmään sisälle.
#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
Re: Uutta bypass venttiiliä?
Bypassin pitäisi olla totaalisesti kappaleina, jos se vaikuttaisi mitatun ilman määrään ja sitä kautta muuttaisi adaptaatiota. Eli jostain olisi vuoto ulkoilmaan. Sisuskalujen rikkoutumisen ei minun mielestä pitäisi siis adaptaatioon vaikuttaa. Maksimi tehot kyllä voi mennä, jos ahtopaineet vuotaa jatkuvasti turbon imupuolelle rikkinäisen bypassin kautta.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01