Uutta bypass venttiiliä?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5811
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: Uutta bypass venttiiliä?

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Ei vaikuta. Jos ilma päästettäisiin ulos, kutem dumpilla niin silloin kyllä. Bypass päästää takaisin ilman järjestelmän sisälle, joten sen ilmamassamittari on jo mitannut sisääntulevaksi.
#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
Avatar
CDTA
"Hölösuu"
Viestit: 2681
Liittynyt: Pe Kesä 16, 2006 12:24
Paikkakunta: Susiraja

Re: Uutta bypass venttiiliä?

Viesti Kirjoittaja CDTA »

Pakari kirjoitti:
Pe Huhti 10, 2020 06:58
Bypass päästää takaisin ilman järjestelmän sisälle
Paitsi ei nyt, koska...
Aeroapina kirjoitti:
To Huhti 09, 2020 21:51
Vanhasta olikin koko kalvo räjähtänyt ties minne!
...pässi ei aukea ollenkaan. Sitä "imuvuotoa" tulee sen verran kun pässin pikkuletkusta ehtii ilmaa mennä silloin kun magneettiventtiili on auki. Ellei mankkua ole ohitettu, silloinhan vuoto on jatkuvaa.
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5811
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: Uutta bypass venttiiliä?

Viesti Kirjoittaja Pakari »

CDTA kirjoitti:
La Huhti 11, 2020 13:30
Pakari kirjoitti:
Pe Huhti 10, 2020 06:58
Bypass päästää takaisin ilman järjestelmän sisälle
Paitsi ei nyt, koska...
Aeroapina kirjoitti:
To Huhti 09, 2020 21:51
Vanhasta olikin koko kalvo räjähtänyt ties minne!
...pässi ei aukea ollenkaan. Sitä "imuvuotoa" tulee sen verran kun pässin pikkuletkusta ehtii ilmaa mennä silloin kun magneettiventtiili on auki. Ellei mankkua ole ohitettu, silloinhan vuoto on jatkuvaa.
Eli kerrotko mistä se pääsee järjestelmästä ulos kun kalvo on rikki?

Pässiltä menee putki cobralle -> järjestelmään sisälle.
Pässiltä menee yhteys ahtoputkeen -> järjestelmään sisälle.
Pässiltä menee alipaineletku mankkuvenalle rintapellissä, josta menee letku imusarjalle ja kaasuläpälle -> molemmat järjestelmään sisälle.
#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
Avatar
CDTA
"Hölösuu"
Viestit: 2681
Liittynyt: Pe Kesä 16, 2006 12:24
Paikkakunta: Susiraja

Re: Uutta bypass venttiiliä?

Viesti Kirjoittaja CDTA »

Höh, no eihän se tietenkään päästä paineita sen enempää sisään kuin uloskaan, koska...
CDTA kirjoitti:
La Huhti 11, 2020 13:30
...pässi ei aukea ollenkaan.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Uutta bypass venttiiliä?

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Bypassin pitäisi olla totaalisesti kappaleina, jos se vaikuttaisi mitatun ilman määrään ja sitä kautta muuttaisi adaptaatiota. Eli jostain olisi vuoto ulkoilmaan. Sisuskalujen rikkoutumisen ei minun mielestä pitäisi siis adaptaatioon vaikuttaa. Maksimi tehot kyllä voi mennä, jos ahtopaineet vuotaa jatkuvasti turbon imupuolelle rikkinäisen bypassin kautta.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin