Ongelma ratkaistu ja matka jatkuu . Kiitos kaikille vinkeistä ja varsinkin Wilille, joka löi paketin kasaan, kun omat nakkisormet eivät taipuneet.
Tässä versiossa, 9-5 2.2 TID vm 2005 fiksuin ratkaisu oli ostaa Motonetista 15€ (saa muualtakin) maksava venttiili ja vaihtaa se vuotavan venttiilin tilalle. Ohitusta ei ollut tarve tehdä, kun tuo operaatio oli tässä tapauksessa helpompi. Edes jäähdytysnestettä ei olisi ollut tarve vaihtaa, mutta kun oli tullut laitettua sen verran raakaa vettä, tulipa sekin vaihdettua. Ja venttiili oli tosiaan ”oma yksikkonsä” eli se elektroniikka, johon piuha tuli, oli oma pötikkä, vaikka näytti kuin olisivat olleet samaa palikkaa. Olivat vaan kiinni samassa ”telineessä”.
Pahimmillaan tuo korjaus voi maksaa enemmän kuin ko auto, mutta jotta saamme nämä Saabit pysymään järkevillä kuluilla liikenteessä, on hyvä olla vertaistukea.
Vesiventtiili
9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Hyppää
- Ylläpito tiedottaa
- ↳ FOORUMIN SÄÄNNÖT, LUE ENSIN! (Päivitetty 28.3.2020)
- ↳ Helpdesk
- Mallikohtainen foorumi
- ↳ 92, 93, 94, 95, 96, 97 (2-tahti ja V4)
- ↳ 90, 99, OG900
- ↳ 9000
- ↳ OG 9-3 & NG 900
- ↳ OG 9-5
- ↳ 9-3 SS, SC, CV ja X
- ↳ NG 9-5
- ↳ 9-2X, 9-4X ja 9-7X
- Yleistä
- ↳ Yleinen
- ↳ Apua tien päällä
- ↳ Konseptit ja tulevat mallit
- ↳ Styling & tuning
- ↳ Luvaton käyttöönotto
- ↳ Projektit
- ↳ Diesel
- ↳ BioPower
- ↳ Olitko se sinä?
- ↳ Gallup-alue
- ↳ Off topic
- ↳ Tapahtumat
- ↳ Ladies only
- ↳ Auton maahantuonti
- ↳ Saab på svenska
- ↳ Saab in English
- Vain jäsenille
- ↳ Yleinen - Saab-klubi
- ↳ Klubitapahtumat
- ↳ Suomen Saab-klubi tiedottaa
- ↳ Saabistin toimitus
- Saab-markkinat
- ↳ Myydään Saabit
- ↳ Ostetaan Saabit
- ↳ Myydään Saabin osat ja tarvikkeet
- ↳ Ostetaan Saabin osat ja tarvikkeet
- ↳ Wanhojen Saabien markkinat
- ↳ Kaupalliset tiedotteet
- Muut markkinat
- ↳ Muut osto- ja myynti-ilmoitukset