Joka tapauksessa jotain eroa esim -01 ja -04 aerojen jarruissa kuitenkin on, koska jouduin metsästämään tähän ng900:n nimenomaan vm 99-01 aeron satulat jotka menee kiinni heittämällä, ja ovat samat kuin viggenissä.9-5T kirjoitti:Kaikissa 2.3T malleissa, tarkoitti sillä sitten konetta taimerkintää. Aeron kone ilmoitetaan usein 2.3T ja -04-> tuli saman niminen kone eli 220hvpine kirjoitti:Eli onko siis missä 2.3T mallissa nyt nuo isommat, vuosimalli -04? Vai oliko vanhempiakin?
2.3t/2.3T/aero jarrut: koko erot?
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
#1429
Kyllä nuo 288mm jarrut on aika onnettoman kokoiset liki 2000kg painavassa autossa, ei tarvitse kun muutama hieman kovempi jarrutus niin tuntuu kuin ne hävisivät vallan. Tämä on tullut koettua hyvin esim. Alastaron radalla, ei kierrosta pääse, kun ovat jo jarrut ihan hukassa.ng900aero kirjoitti:Sori, hieman OT mutta ainakin tuossa meidän -98 2.0t:ssä on jarrut täysin riittävät auton painoon ja tehoihin nähden, ja uskoisin noiden riittävän kovemmassakin ajossa ja isommillakin tehoilla.
Pikemminkin potuttaa noiden jarrujen muu konstruktio, kuten käsijarrusysteemi ja maailman ehkäpä huonoiten toimiva (ok, Fiat Ducatossa oli vielä hitaampi) ABS-järjestelmä.
No joo!! onhan nuo normiliikenteessä aivan riittävät ja teho on ihan ok
Saab 9-3 TTID Vector 2008
neuvoja?
Tonnarin 2.3T vm 1994 jarrylevyt ja -palat alkavat olla entiset, samoin kuin etupään puslatkin ). Voiko tuohon tonnariin asentaa minkälaisia eri levyjä? Ja vaikuttaako mitään kun talvirenkaat ovat 15" vanteella ja nyt uudet tallissa olevat kesäkumit olisivat 16". Eli onko otettava tai ainakin hyvä ottaa huomioon? Minkä verran tonnarin levyissä muuten yleensä on kulumisvaraa (riippuu varmaan levyistä)? Joku nimittäin väitti, ettei ole kuin milli alunperinkään... ei kait se voi pitää paikkaansa, mitäs itu silloin olisi (jos on muutenkaan) romuttamojen käytetyissä levyissä... niin tämä viimeinen ei koske omaa tonnariani, siinä jarrulevyt (ja -palatkin) ovat kyllä lähes täysin kaput. On muuten yllättävä ongelma tämäkin, kun tähän asti on tullut toimeen ostamalla varaosapuolella kotteroihinsa juuri sitä mitä helpoimmalla ja halvimmalla saa...
Re: 2.3t/2.3T/aero jarrut: koko erot?
Mitä eroa eri vuosimalleissa on takajarrujen osalta? Tilasin omaan 00 Aeroon levyt ja taakse tuli jäähdytetyt. Tänään sitten huomasin, että mulla on kyllä jäähdyttämättömät takana. Eipä onnistu vaihto nyt viikonloppuna niinkuin oli tarkoitus.
t. Mika
t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Re: 2.3t/2.3T/aero jarrut: koko erot?
Löysin kuin löysinkin haulla tietoa. Eli 00 mallin Aerossa pitäis olla jäähdyttämättömät levyt ihan niinkuin mulla onkin. Eli olen saanut sitten uudemman aeron levyt. Kiva juttu, ehdin nimittäin jo maalaamaan keskiosat levyistä ettei ne heti ruostuisi ja näyttäis paremmilta. Jää nyt sitten jarrut viikonloppuna päivittämättä.
t. Mika
t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
-
- "Viggen"
- Viestit: 614
- Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
- Paikkakunta: Kokkola
Re: 2.3t/2.3T/aero jarrut: koko erot?
Kuten on todettu aikaisemminkin eli 02 aeroon tuli jäähdytetyt levyt taakse. Mitenkäs 3.0 tid, varmaan löytyy siitäkin.
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
Re:
Itse olen tekemässä myös jarrujen päivitystä, eli meneekö näissä vanhemmissa (-00) aeron satulat heittämällä paikoilleen? Uudemmissa vissiin joutuu vaihtamaan myös jonkun kiinnitysraudan satuloiden lisäksi...Frostgrey kirjoitti:Pistin juuri omaani -00 lpt nuo Aeron (208mm) jarrut ja homma oli aika simppeli.
Satulat romuttamolta ja uudet Saabin levyt/palat Seijarilta
Re: 2.3t/2.3T/aero jarrut: koko erot?
Jep ja eipä näitä voi moittia.Mimmi kirjoitti:Pikkudieselissä on isot jarrut.
Tietysti kun levyjen vaihto tulee ajankohtaiseksi, voisi harkita Zimmermanin laikkoja...
#3660
Saabismi on sairaus ja minä taisin parantua siitä...ainakin toistaiseksi...ehkä...
Saabismi on sairaus ja minä taisin parantua siitä...ainakin toistaiseksi...ehkä...