Asiasta varmasti voi olla montaa eri mieltä, mutta uudet öljyrenkaat pitäisi pahentaa asian aika lyhyellä välillä. Jos vanhat kuitenkin tottuivat soikeaa pyttyyn, uudenkarheat syövät sen entistä vikkelämmin. En ikinä ole ymmärtänyt rengastusta ilman koneistusta ja hoonausta. Toinen missä voi sössiä on renkaiden laatu, sekä kolon asento toisiinsa nähden.Mikes9000 kirjoitti: ↑Su Marras 17, 2024 20:32Nyt on tarkastettu huohottimet letkut ja takaiskut. Ei niissä mitään vikaa ollut kuten vähän oletinkin kun kesällä ne putsasin ja tarkastin remontin yhteydessä myös. Se pienimmän letkun takaisku sen verran antaa takaisinpäin että jos letkun pään laittaa veteen ja puhaltaa kevyesti ilmalla tulee muutama kupla mutta muuten ei vuotoa huomaa. Toisinpäin kulkee ilma ja toisinpäin ei. Kokeilin myös kumihanskatestiä öljyn täyttökorkkiin. Tyhjäkäynnillä imee pikkuhiljaa sisäänpäin eli imua on. Kun antaa kaasua niin pullistuu ulospäin ihan kunnolla. Tämä moottorihan on rengastettu tänä kesänä jo toistamiseen kun yksi mäntä halkesi. Edellisen kerran rengastettu ja hoonattu 50tkm sitten ennenkuin tuli minulle. Kesällä kun kone oli purettuna sylinterit näyttivät vielä kuin olisi vasta hoonattu. Kesällä remontin jälkeen ei puskenut öljyä korkin välistä eli tämä vaiva ilmestyi vasta syksyllä. Pitää varmaan alkaa seuraavaksi mittailemaan uudelleen puristukset josko joku muu T7n männistä olisi halki. Kyllä tulee tonnarin B202 konetta ikävä joka sentään kestää melkein mitä vaan näihin T7hin verrattuna.![]()
![]()
Jos ei popsi litratolkulla ja ei tukossa, älä välitä.