Jes kiitos!
B205E viritys vinkit
Re: B205E viritys vinkit
2005 9-5 2.0T Käyttis
2000 9-3 2.0i Odottelee parempia aikoja
2002 9-5 2.0t Varaosarakkine
Ex: 2003 9-5 2.3t
2000 9-3 2.0i Odottelee parempia aikoja
2002 9-5 2.0t Varaosarakkine
Ex: 2003 9-5 2.3t
Re: B205E viritys vinkit
Kiitos tiedosta, itsellä sama rengaskoko. Kokeilen noilla säädöillä ja jos ei ole hyvä tuntuma omasta mielestä niin pienennän haritusta tai palautan tehtaan asetuksiin.Pakari kirjoitti: ↑Ke Huhti 23, 2025 12:28Ite käytän edessä: 16 minuuttia kokonaisharitusta (eli 8 minuuttia per puoli) ja takana 20 minuuttia kokonaisaurausta (eli 10minuuttia per puoli). Rengaskokona 225/45-17.
Kannattaa toki muistaa, että ajokokemus on hyvin voimakkaasti subjektiivinen kokemus, että jokaisella on oma fiilis siitä mikä tuntuu hyvältä.
Suuntauspömpeliä pystyn käytännössä päivittäin käyttämään joten niin paljoa takkiin ei tule. Ja viime vuoden loppupuolella viimeksi katsoin auraukset kohdilleen joten luulis aika helpolla aukeevan paikat.
2005 9-5 2.0T Käyttis
2000 9-3 2.0i Odottelee parempia aikoja
2002 9-5 2.0t Varaosarakkine
Ex: 2003 9-5 2.3t
2000 9-3 2.0i Odottelee parempia aikoja
2002 9-5 2.0t Varaosarakkine
Ex: 2003 9-5 2.3t
Re: B205E viritys vinkit
Tiedätkö kuka tekee autoosi virisoftan? Itse kysyisin suuttimista softantekijältä, niin sitten saa softan kanssa yhteensopivat suuttimet.
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-5TID_04 X1/9
Re: B205E viritys vinkit
Suolinko oy ajattelin kysyä, muutamia kertoja hänellä käynyt.
2005 9-5 2.0T Käyttis
2000 9-3 2.0i Odottelee parempia aikoja
2002 9-5 2.0t Varaosarakkine
Ex: 2003 9-5 2.3t
2000 9-3 2.0i Odottelee parempia aikoja
2002 9-5 2.0t Varaosarakkine
Ex: 2003 9-5 2.3t
Re: B205E viritys vinkit
Tällä hetkellä yritän löytää ja varmistua siitä että softantekijä tosiaan löytyy, palailen laittamaan viestiä kun saan osat haalittua ja rakenneltua, varmaan menee reippaasti ensikuun ellei jopa kesäkuun puolelle kun rupeaa puskemaan klapihommat ja kevättyöt päälle... Downpipen nyt ainakin saan tehtyä niin siitä myös laittelen kuvia jahka valmis.
2005 9-5 2.0T Käyttis
2000 9-3 2.0i Odottelee parempia aikoja
2002 9-5 2.0t Varaosarakkine
Ex: 2003 9-5 2.3t
2000 9-3 2.0i Odottelee parempia aikoja
2002 9-5 2.0t Varaosarakkine
Ex: 2003 9-5 2.3t
- tonnaritomppa
- "Aero"
- Viestit: 418
- Liittynyt: Pe Heinä 25, 2014 11:26
Re: B205E viritys vinkit
Suokko tuskin tekee tällähetkellä ohjelmia, mutta Coltti (Eero e.j autotech kangasala) tekee varmuudella.
OG 9-3 Aero 476hv/588nm
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1095
- Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
- Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo
Re: B205E viritys vinkit
Onko Suokko lopettanut softien teon?
Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V60 B4 MHEV -21
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE Powered by jcarlson
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Volvo V50 2.0 TD
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE Powered by jcarlson
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Volvo V50 2.0 TD
Re: B205E viritys vinkit
Toistaiseksi sekin. Lakimuutos teki sen että tekijät vähissä.
#8411
9-5 -04 2.3T Vector Wagon Stage? (KA)
9-5 -98 2.3t Sedan Stage1 (Nappe) (KA)
900 -92 2.1 3D combi coupé (HA)
Entiset:
1 x 99, 1 x 9000, 2 x OG9-5, 3 x OG9-3, 1 x NG9-3
9-5 -04 2.3T Vector Wagon Stage? (KA)
9-5 -98 2.3t Sedan Stage1 (Nappe) (KA)
900 -92 2.1 3D combi coupé (HA)
Entiset:
1 x 99, 1 x 9000, 2 x OG9-5, 3 x OG9-3, 1 x NG9-3
Re: B205E viritys vinkit
Kirjoittelin aikoinaan asiasta noin:
Eihän auton alustaa välyksettömäksi saa tehdä, mutta karun näköistä oli tuon puslan liike. Ja molemmat takapuslat oli tosiaan ihan ehjiä, kun ne myöhemmin leikkailin irti.Termos kirjoitti: ↑To Touko 10, 2018 00:03Valehtelematta sentin liike ees-taas takapuslassa, kun katsastusinssi paineilmapumpuilla ponnisti viiruAeron etuakselistoa. Eikä ollut edes hylkyperuste![]()
Kohtuullisen iso siirtymä oli renkaassakin. Kyseinen inssi tuntui olevan hyvin perillä femmojen alustaratkaisuista, suositteli kysymättä uretaaneja etu- ja takapusliksi.
Meinaan Powerflexit laittaa, vaikka täällä taannoin olikin juttua, että eivät kestä. Toisten viestien perusteella ovat kuulemma muuttaneet puslien materiaalia, että uudemmat kestää.
Tiedäppä näistä, kokeillaan![]()
Mulla on etualatukivarsien molempien päiden puslat urtsia (ja tieten kaikki muutkin puslat, mihin urtsit löytyy), lisäksi Speedpartsin alumiininen poikkituki, eikä viiruAero kyllä vetele tehtaan suuntausarvoilla.
Tieten puuttuu se 100 heppaa

2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: B205E viritys vinkit
Olisi mielenkiintoista päästä ajamaan full uretaani puslilla varustettua ysivitosta vs vakio puslilla varustettua, sekä strutbarin kanssa ja ilman. Katsotaan kun saan itselle värkättyä sellaisen niin kirjoittelen kokemukset, eilen sitä suunnittelin niin ei ihan liiaksi asti ole tilaa korkeussuunnassa ainakaan
2005 9-5 2.0T Käyttis
2000 9-3 2.0i Odottelee parempia aikoja
2002 9-5 2.0t Varaosarakkine
Ex: 2003 9-5 2.3t
2000 9-3 2.0i Odottelee parempia aikoja
2002 9-5 2.0t Varaosarakkine
Ex: 2003 9-5 2.3t
Re: B205E viritys vinkit
https://www.maptunparts.fi/xt-sarja-by- ... 0-lhd.html
Kannattaako kuinka kauan suunnitella ja hankkia materiaaleja tuohon bolt-on versioon verrattuna?
Itellä on speedpartsin alumiininen, missä on irroitettava keskiosa joka helpottaa joitakin huoltotoimenpiteitä.
Kannattaako kuinka kauan suunnitella ja hankkia materiaaleja tuohon bolt-on versioon verrattuna?

Itellä on speedpartsin alumiininen, missä on irroitettava keskiosa joka helpottaa joitakin huoltotoimenpiteitä.
#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
Re: B205E viritys vinkit
Pakari kirjoitti: ↑Pe Huhti 25, 2025 09:11https://www.maptunparts.fi/xt-sarja-by- ... 0-lhd.html
Kannattaako kuinka kauan suunnitella ja hankkia materiaaleja tuohon bolt-on versioon verrattuna?
Itellä on speedpartsin alumiininen, missä on irroitettava keskiosa joka helpottaa joitakin huoltotoimenpiteitä.
Materiaalit on ilmaisia minulle

Budjetti on tiukka joten kaikki mitä pystyn itse tekemään niin ne myös teen.
2005 9-5 2.0T Käyttis
2000 9-3 2.0i Odottelee parempia aikoja
2002 9-5 2.0t Varaosarakkine
Ex: 2003 9-5 2.3t
2000 9-3 2.0i Odottelee parempia aikoja
2002 9-5 2.0t Varaosarakkine
Ex: 2003 9-5 2.3t
Re: B205E viritys vinkit
Kiitos asiallisesta vastauksesta. Monesti kun erehtyy perusteita kysymään, niin hernepurkin avausäänen jo kuulee vastauksesta.Termos kirjoitti: ↑To Huhti 24, 2025 22:07Kirjoittelin aikoinaan asiasta noin:
Eihän auton alustaa välyksettömäksi saa tehdä, mutta karun näköistä oli tuon puslan liike. Ja molemmat takapuslat oli tosiaan ihan ehjiä, kun ne myöhemmin leikkailin irti.Termos kirjoitti: ↑To Touko 10, 2018 00:03Valehtelematta sentin liike ees-taas takapuslassa, kun katsastusinssi paineilmapumpuilla ponnisti viiruAeron etuakselistoa. Eikä ollut edes hylkyperuste![]()
Kohtuullisen iso siirtymä oli renkaassakin. Kyseinen inssi tuntui olevan hyvin perillä femmojen alustaratkaisuista, suositteli kysymättä uretaaneja etu- ja takapusliksi.
Meinaan Powerflexit laittaa, vaikka täällä taannoin olikin juttua, että eivät kestä. Toisten viestien perusteella ovat kuulemma muuttaneet puslien materiaalia, että uudemmat kestää.
Tiedäppä näistä, kokeillaan![]()
Mulla on etualatukivarsien molempien päiden puslat urtsia (ja tieten kaikki muutkin puslat, mihin urtsit löytyy), lisäksi Speedpartsin alumiininen poikkituki, eikä viiruAero kyllä vetele tehtaan suuntausarvoilla.
Tieten puuttuu se 100 heppaa![]()
Itellä on tiettävästi ihan originaalit alatukivarsien taka- ja etupuslat, sekä alapallokin toisellapuolella. Toinen alapallo on pitänyt vaihtaa. Tiedä sitten kuluttaako alustaa vähemmän kun on tuo poikkituki, en tiedä mutta auto kyllä saa lenkkaria ja radallakin on lukemattomia kertoja tullut kypärä päässäkin ajeltua. Mittarissa 353tkm tällä hetkellä.
Täytyy pohtia puslia sitten kun niiden vaihto tulee ajankohtaiseksi.
#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
Re: B205E viritys vinkit
Mukava nähdä asiallista keskustelua foorumilla, jos facebookissa olisi perusteluita kysytty niin popparit mikroon ja menoks.... Itse tullut nyt siihen tulokseen että tukitangon teen ensin ja sen jälkeen sitten alustaan enempi muutoksia, kun tehotavoitekaan ei ole " kuin " 300hv, sunnuntaina pääsen verstaalle työstämään. Palailen silloin astialle.
2005 9-5 2.0T Käyttis
2000 9-3 2.0i Odottelee parempia aikoja
2002 9-5 2.0t Varaosarakkine
Ex: 2003 9-5 2.3t
2000 9-3 2.0i Odottelee parempia aikoja
2002 9-5 2.0t Varaosarakkine
Ex: 2003 9-5 2.3t
- tonnaritomppa
- "Aero"
- Viestit: 418
- Liittynyt: Pe Heinä 25, 2014 11:26
Re: B205E viritys vinkit
Joo fb on vähä karu ryhmä
Voin ite ainaki tänne aktiivisesti vastailla jos tulee vielä jotain virikysymyksiä.

OG 9-3 Aero 476hv/588nm