9-5 Aero Wagon koeajossa...

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Avatar
valtteri
"Hölösuu"
Viestit: 2021
Liittynyt: Su Marras 30, 2003 16:02
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja valtteri »

ng900aero kirjoitti:Asiahan ei minulle kuulu mutta onko sen välttämätöntä olla aero, samalla rahalla näyttäisi löytyvän noita uudempikeulaisia normaaleja 2.3 -farkkuja?
No joo, aero on aero :wink:
Tavallisen 2.3 ja aeron omistaneena täytyy vastata että kyllä aero on hintansa väärtti :lol:
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Jees, sitä en kyllä hetkeäkään epäile :D Mä olen jotenkin puusilmä kun en erota niitä oikeastaan kuin Aero-merkistä :oops:
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6513
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

ng900aero kirjoitti:Asiahan ei minulle kuulu mutta onko sen välttämätöntä olla aero, samalla rahalla näyttäisi löytyvän noita uudempikeulaisia normaaleja 2.3 -farkkuja?
No joo, aero on aero :wink:
Njoo kyllähän jokunen 2.3t löytyisi, mutta onhan siinä nyt melkoinen ero Aerolla ja 185hv pikkuteellä... Uudempi 2.3T olisi sitten jo hyvin lähellä Aeroa, mutta niitä on vähän tarjolla. Aero kelpaa sellaisenaan virittämättä ja muitakaan lisävarusteita ei heti tarvita. Ajoin tänään myös uuden 150hv 2.0t:n ja olihan se ihan lussu Aeron jälkeen... Uusi 2.0t maksaisi noin 20000 euroa enemmän kuin vm2000 Aero ja kyllähän sillä rahalla jo jotain remonttia tekee :D

Eski
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Joo parillakympillä askartelee jo aika kivan tekniikan aeroon :wink:
Vai 2.0t lussu, höpsistä, meinaa karata käsistä :lol:
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6513
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Juu niin se Saab-myyntipäällikkö Laakkosella sanoi, että kyllä 150 hv riittää aivan hyvin ysivitoseen, koska auto kulkee 150 km/h kolmosella :lol: Väitin kuitenkin vastaan, niin sitten tarjottiin Saabin 2.0T-virityspakettia 500 eurolla. Myyntipäällikkö katseli myös oman autoni huoltokirjaa ja ihmetteli miksi 145K huolto on tekemättä..?

Eski
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Tee siitä sellainen wannabe-aero, mutta muista potkijaisissa pitää konepelti tiukasti kiinni, esim. katkenneen vaijerin vuoksi :lol:
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
KARELPA
"Aero"
Viestit: 326
Liittynyt: To Heinä 17, 2003 12:57
Paikkakunta: JKL MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KARELPA »

Eski kirjoitti:
ng900aero kirjoitti:Asiahan ei minulle kuulu mutta onko sen välttämätöntä olla aero, samalla rahalla näyttäisi löytyvän noita uudempikeulaisia normaaleja 2.3 -farkkuja?
No joo, aero on aero :wink:
Njoo kyllähän jokunen 2.3t löytyisi, mutta onhan siinä nyt melkoinen ero Aerolla ja 185hv pikkuteellä... Uudempi 2.3T olisi sitten jo hyvin lähellä Aeroa, mutta niitä on vähän tarjolla. Aero kelpaa sellaisenaan virittämättä ja muitakaan lisävarusteita ei heti tarvita. Ajoin tänään myös uuden 150hv 2.0t:n ja olihan se ihan lussu Aeron jälkeen... Uusi 2.0t maksaisi noin 20000 euroa enemmän kuin vm2000 Aero ja kyllähän sillä rahalla jo jotain remonttia tekee :D

Eski
AIROJA löytyy jotain ihme karvis mallejakin eli ei nahka jakkaroita tms.
9-5 Aero
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6513
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

KARELPA kirjoitti: AIROJA löytyy jotain ihme karvis mallejakin eli ei nahka jakkaroita tms.
Kyllä nahkajakkarat on Aeron vakiovaruste, mutta varmaan sellaisen on saanut tilattua kangaspenkeilläkin, jos ihan välttämättä on halunnut. Varmaan reiluun lisähintaan :D Nahkat vähän tuntuivat hiostavan näillä keleillä ilmastoinnista huolimatta, mutta kyllä Aerossa silti nahkapenkit pitää olla. Uudessa Vectorissa on kyllä ihan asialliset puolinahkapenkit.

Eski
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Olen kyllä hieman eri mieltä nahkapenkkien hiostavuudesta, ainakaan nuo beiget penkit eivät hiosta yhtään, pikemminkin sanoisin että kangaspenkit hiostavat, ja kaikenlisäksi se hiki sitten menee kankaaseen ja pysyy siinä, jolloin tuntuma on kuin pitäisi istuessaan märkiä uikkareita päällyshousujen alla :D
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
KARELPA
"Aero"
Viestit: 326
Liittynyt: To Heinä 17, 2003 12:57
Paikkakunta: JKL MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KARELPA »

Eski kirjoitti:
KARELPA kirjoitti: AIROJA löytyy jotain ihme karvis mallejakin eli ei nahka jakkaroita tms.
Kyllä nahkajakkarat on Aeron vakiovaruste, mutta varmaan sellaisen on saanut tilattua kangaspenkeilläkin, jos ihan välttämättä on halunnut. Varmaan reiluun lisähintaan :D Nahkat vähän tuntuivat hiostavan näillä keleillä ilmastoinnista huolimatta, mutta kyllä Aerossa silti nahkapenkit pitää olla. Uudessa Vectorissa on kyllä ihan asialliset puolinahkapenkit.

Eski
Ratkaisu on: tuuletetut istuimet
9-5 Aero
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

KARELPA kirjoitti: Ratkaisu on: tuuletetut istuimet
Ne on ihan ok. Sporttipenkit tosin hengittävät varmaan ilman tuuletustakin vähän paremmin kuin tuollaiset perinteiset nahkajakkarat kun niissä on niitä reikiä.
Penkkien tuulettimet pitävät vaan melkoista meteliä. Sitten jos ne olisi suunniteltu viimeisen päälle niin samassa toiminnossa olisi lämmittimet eli puhaltimelle lämpötilan säätö kylmästä lämpimään niinkuin lämmityslaitteessakin.. jopa olisi ylellistä :)
9000CS 2,3
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Jos auto on kuuma kun sinne menee, niin kyllä alkaa penkin ja selän välistä kostumaan vaikka kuinka olisi ilmastointia. Kestää aika pitkään, ennen kuin penkitkin jäähtyvät. Mulla on sellainen käsitys, että kangaspenkit ei ole kuitenkaan yhtään sen paremmat lämpimällä. Oli tai ei, nahkat pidän.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6513
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Täytynee hakea ne tuuletut penkit SDCC:ltä sitten jos liikaa hiostaa :D

Huomenna olisi tarkoitus lähteä ajelemaan pääkaupunkiseudulle Wagonia etsimään, joten katsotaan nyt miten hommassa käy...

Eski
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Eski kirjoitti:Täytynee hakea ne tuuletut penkit SDCC:ltä sitten jos liikaa hiostaa :D

Huomenna olisi tarkoitus lähteä ajelemaan pääkaupunkiseudulle Wagonia etsimään, joten katsotaan nyt miten hommassa käy...

Eski
Oletkos bongannut aeroja täältä etelästä? Elä sitten osta mitään rimpulaa, sillä aikaa kun nautit Mimmin bullakahveista niin Mimmi kohteliaana isäntänä on toki jo ehtinyt tehdä koeajoyksilön vikadiagnoosin venakopan alle kurkkaamalla :D
Ei vainen, itse saattaisin olla niin härski että pyytäisin auton tunnin-parin koeajoon ja kruuvaisin sen kopan auki, paljastaa kuitenkin oleellisimman koneen kunnosta: öljylietekerrostuman määrän ja paljonko ketjunkiristin on tullut ulos. Meidänkään 9-5:ssä ei jakoketju pitänyt minkäänlaista ääntä vaikka oli reilusti yli vaihtorajan, ja jako oli tästä johtuen vähän pielessä 8O
Eli työkalut mukaan :wink:
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

joo, venakoppa auki ja kiinni on alle puolen tunnin homma. Ei muuta kun 12kpl pikkupultteja auki, koppa irti ja saman verran pultteja kiinni. Saat Eski momenttiavaimen mukaan Jyskästä jos kiinnostaa.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Vastaa Viestiin