On siinä kuitenkin aeron vanteet... ja hieno sisusta.mollanke kirjoitti:Ainoa mikä puuttuu on ettei perässä lue Aero.
vihdoinkin takaisin saabistiksi !
Re: vihdoinkin takaisin saabistiksi !
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
Onnea vain uudelle autolle ja tervetuloa takaisin oikealle polulle Itse hommasin muutama viikko sitten muuten ihan samanlaisen laitteen, mutta Aero-merkeillä varustettuna. Aero-merkit eiväti näissä vanhemmissa ole perässä vaan sivuvilkun alla
Jos haluat tutkia johtuuko kolinat takapuslista, niin nosta auton takapää ilmaan ja kokeile tuntuuko takapyörissä välyksiä. Tarkista myös ettei pyöränpultit ole löysällä...
Eski
Jos haluat tutkia johtuuko kolinat takapuslista, niin nosta auton takapää ilmaan ja kokeile tuntuuko takapyörissä välyksiä. Tarkista myös ettei pyöränpultit ole löysällä...
Eski
jep, ne pyöränpultit menee kyllä vaihtoon muutenkin koska ovat ruosteiset!
ilmeisesti edellinen omistaja on käyttänyt entisten peltivanteiden pultteja alujen kiinnilaittamiseen. Tarvinnee varmaan tilata samantien lukkopultit niihin. Ovat muutenkin 17" aerot saaneet vähän kaltoin kohtelua, on raavittu hieman kivetystenreunoja vasten ja tulikin heti mieleen että niille vois jotain tossa talven aikana tehdä. Tuttu joskus vei alunsa johonkin muovikuulapuhallukseen (?) jonka jälkeen ne maalattiin ja lakattiin uudelleen. Siihenkin hommaan tarttisi taas löytää joku firma turun seudulta joka tekisi.
Noita aeroja saa kyllä ruotsista 3000-6000 kruunun hintaan joten voi olla että uudelleen kunnostus tulee kalliimmaksi.
ilmeisesti edellinen omistaja on käyttänyt entisten peltivanteiden pultteja alujen kiinnilaittamiseen. Tarvinnee varmaan tilata samantien lukkopultit niihin. Ovat muutenkin 17" aerot saaneet vähän kaltoin kohtelua, on raavittu hieman kivetystenreunoja vasten ja tulikin heti mieleen että niille vois jotain tossa talven aikana tehdä. Tuttu joskus vei alunsa johonkin muovikuulapuhallukseen (?) jonka jälkeen ne maalattiin ja lakattiin uudelleen. Siihenkin hommaan tarttisi taas löytää joku firma turun seudulta joka tekisi.
Noita aeroja saa kyllä ruotsista 3000-6000 kruunun hintaan joten voi olla että uudelleen kunnostus tulee kalliimmaksi.
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 77
- Liittynyt: Ti Heinä 22, 2003 21:33
- Paikkakunta: Kuopio
ja ng900aero kirjoitti: "Mukava lukea tälläisistä paluumuuttotapauksista muutamien "rintamakarkuritapausten" jälkeen."Griffin#01 kirjoitti:Ks. postaus yllä ("vakavasti harkinnassa"). Pakko se oli ostaa - once in the lifetime opportunity. Kyllä Saab on meikäläisen auto ja tämä on NIIN hieno...anteeksi nyt tämä ylitse vuotava tyytyväisyys, mutta kun en muuta voi!
Minäkin olin rintamakarkuri (...vieläpä Opel...hamarapuolella ja ei kasvoihin, kiitos...), mutta Saab oli taas saatava.
Viimeksi muokannut Griffin#01, To Elo 04, 2005 10:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
soitin laakkoselle ja piti pyytää koko huoltohistoria paperilla mutta eivät suostuneet antamaan vaan sanoivat että edellisen/edellisten omistajan/omistajien pitää ne sieltä pyytää... en jaksa uskoa että jaksavat nähdä vaivaa jos pyydän.
Pyörän pulttien vaihtamisesta ei tiennyt mitään. Sanoi vaan että pelti- ja aluvanteille on samat pultit... Tarvinnee varmaan metroautosta tuota sitten kysyä.
Pyörän pulttien vaihtamisesta ei tiennyt mitään. Sanoi vaan että pelti- ja aluvanteille on samat pultit... Tarvinnee varmaan metroautosta tuota sitten kysyä.
Saab 9-3 SC 1.9 TiDS 6v Man -07
Saab 9-5 SC 2.0 Aut -04
EX - Saab 9-5 2,3t Aut Wagon -00
EX - Saab 9000 CDE 2.0 aut -90
EX - Saab 900 Turbo 5d -85
Saab 9-5 SC 2.0 Aut -04
EX - Saab 9-5 2,3t Aut Wagon -00
EX - Saab 9000 CDE 2.0 aut -90
EX - Saab 900 Turbo 5d -85
Onneksi olkoon myös omasta puolestani Markolle:lol:
Tuo kolina takaa, ellei muuta ilmene, johtuu noista surullisen kuuluisista puslista. Itselläkin sama resonointi kuului ikävästi takaa, mutta nyt tilanne korjattu. Eli uskaltaa kyllä ajaa, mutta mielenrauhan saa kun vaihtaa/vaihdattaa.
Ja noi öljyjen vaihdot kannattaa tehdä useammin, kuin mitä huolto-ohjelma edellyttää. Siis vähintään 10tkm. välein.
Tuo kolina takaa, ellei muuta ilmene, johtuu noista surullisen kuuluisista puslista. Itselläkin sama resonointi kuului ikävästi takaa, mutta nyt tilanne korjattu. Eli uskaltaa kyllä ajaa, mutta mielenrauhan saa kun vaihtaa/vaihdattaa.
Ja noi öljyjen vaihdot kannattaa tehdä useammin, kuin mitä huolto-ohjelma edellyttää. Siis vähintään 10tkm. välein.
9-5 Aero Nordic -00