Kannen tiiviste mennyt...
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
Re: Kannen tiiviste mennyt...
Kannen pultithan on noissa niin löysällä noilla kilometreillä että osa pyörii jo käsipelillä. Tyyppivika ainakin näissä huohotusongelmaisissa. Mulle tarjottiin ****kiliikkeessä aikoinaan kannentiivisteen vaihtoa tonnilla, jos kannen joutuu oikaisemaan niin sitten olisi ollut satanen lisää. Kiristyksellä saa ehkä vähäksi aikaa tekohengitystä. Ehkä.
9000CS 2,3
Re: Kannen tiiviste mennyt...
Mielipiteet ovat siis sillä kannalla, että vaiva tulee 100% kuntoon vasta tiivisteen vaihdolla... Onko kukaan saanut jälkikiristyksellä vuotoja / nesteiden kulutuksia korjattua?
#3418
Re: Kannen tiiviste mennyt...
Mikäs on muuten sen kannenpultin kannan koko? Pitää käydä ostamassa semmonen hylsy ja kirrata omasta kansi ja ennaltaehkästä
"pikkuvikoja helppo korjata"
Re: Kannen tiiviste mennyt...
Omassa on tuo sama nurkka kostea, mutta ei ole minun aikana tarvinnut lisätä öljyä (tosin vasta 20tkm takana ja vaihdan kympin välein). Tein jälkikiristyksen melkein heti kun sain auton.J.N kirjoitti:Mielipiteet ovat siis sillä kannalla, että vaiva tulee 100% kuntoon vasta tiivisteen vaihdolla... Onko kukaan saanut jälkikiristyksellä vuotoja / nesteiden kulutuksia korjattua?
Eilen jälkikiristettiin noin 300tkm ajettu johon on joskus kansipahvi vaihdettu, kaikki pultit olivat karvan alle 60Nm momentissa kun pitäisi olla 60Nm + 90 astetta. Lähiaikoina tulee mahdollisesti raporttia vähenikö nesteiden kulutus, luultavasti kyllä. Eli itse tekisin sen jälkikiristyksen ja seuraisin tilannetta.
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Re: Kannen tiiviste mennyt...
Mikäs on muuten sen kannenpultin kannan koko?
Tonnarissa ainakin Torx E-16, oisko femmassa sama?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1500
- Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
- Paikkakunta: Pietarsaari
Re: Kannen tiiviste mennyt...
olen kans tehnyt tuon jälkikiristyksen pariin otteeseen ja todennut että hidasti totaalista tiivisteen menoa. tai vaikeahan se on sanoa olisiko mennyt aikaisemmin mutta kilometrejä ainakin näillä autoilla on menty sen jälkeen. ja ainahan saabi on merkannut reviirinsä
ja tuo kun alkaa vuotamaan lohkon oikeasta etureunasta niin tonnareissa se on sen merkki että tiiviste on alkanut pikkaisen huohottamaan öljyä läpi, mutta mitään hengenhätää se ei ole koskaan tuottanut. monia kymmeniä tuhansia menty vielä sen jälkeen.

9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
-
- "Koeajolla"
- Viestit: 3
- Liittynyt: To Loka 22, 2009 07:18
Re: Kannen tiiviste mennyt...
Nopesti lukaistuna tuota juttuasi kommentoin, oikaise jos olen väärässä. Olet ostanut auton hiljattain, joten kannattas perätä edellisen omistajan vastuuta asiasta. Käytetyilläkin on takuu, voit varmistaa kuluttaja-asiamieheltä.
Mutta vika on varmaan ollut jo edellisen omistajan aikana, mutta ei ole sitä huomannut tai siitä kertonut. Kannentiiviste ei yleensä mene, ellei moottori pääse nestevajeen vuoksi kuumenemaan liikaa.
Olen ajanut käytetyillä saabeilla -83:sta saakka(nyt jo 4. menossa), eikä ensimmäistäkään kannentiivistettä tai koneremppaa.
Kannattaa ainakin kysäistä, voit päästä halvemmalla.
Mutta vika on varmaan ollut jo edellisen omistajan aikana, mutta ei ole sitä huomannut tai siitä kertonut. Kannentiiviste ei yleensä mene, ellei moottori pääse nestevajeen vuoksi kuumenemaan liikaa.
Olen ajanut käytetyillä saabeilla -83:sta saakka(nyt jo 4. menossa), eikä ensimmäistäkään kannentiivistettä tai koneremppaa.
Kannattaa ainakin kysäistä, voit päästä halvemmalla.
Re: Kannen tiiviste mennyt...
Oikaisen sen verran, että en ole kyseisen auton omistaja.ahti kiesi kirjoitti:Nopesti lukaistuna tuota juttuasi kommentoin, oikaise jos olen väärässä. Olet ostanut auton hiljattain, joten kannattas perätä edellisen omistajan vastuuta asiasta.
Tuttu kaveri paikallisesta merkkiliikkeestä kertoili muutamista kokemuksista, joissa vaivoja on saatu kuntoon pelkällä kiristyksellä. Tosin nämä tapaukset pääsääntöisesti ensimmäisistä huolloista silloin aikanaan, kun laitteet ovat olleet uudempia ja vähemmän ajettuja. Tiivisteitäkin kuulemma vaihdettu eniten vuotaviin jokusia...
Johtopäätös taitaa siis olla se, että jälkikiristys on ehdottomasti kokeilemisen arvoinen asia, mutta ulkopuolista kosteutta sillä luultavasti ei saa kuriin. Mikäli muuta vaivaa ei kuitenkaan esiinny, ei asiaa kannata ehkä sen enempää jännittää, jos itse vuoto ei käy ylitsepääsemättömästi vaivaamaan.
#3418
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 153
- Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 20:25
- Paikkakunta: Pajulankylä, Mikkeli
Re: Kannen tiiviste mennyt...
Olisiko minulla samoja oireita ,pölläyttelyä käynnistyksessä (ei johdu turbosta) ,kuluttaa jäähdytysnestettä ,vuotaa 1 sylinterin luota öljyä ulos .
Kannen jälkikiristys tehty mikä korjasi tilanteen hetkellisesti ,nyt pölläyttelee käynnistyksessä taas sinistä savua ,muuten toimii ok.
Itse veikkaan tuota kannentiivistettä ,mutta haluaisin kuulla toisia mielipiteitä .
Kannen jälkikiristys tehty mikä korjasi tilanteen hetkellisesti ,nyt pölläyttelee käynnistyksessä taas sinistä savua ,muuten toimii ok.
Itse veikkaan tuota kannentiivistettä ,mutta haluaisin kuulla toisia mielipiteitä .
Og 9-5
Og 9-3 cabbe
Ng 9-3
Og 9-3 cabbe
Ng 9-3
Re: Kannen tiiviste mennyt...
Käynnistyssavutus 9-5:ssä hyvin usein jumissa olevien öljyrenkaiden syytä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 153
- Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 20:25
- Paikkakunta: Pajulankylä, Mikkeli
Re: Kannen tiiviste mennyt...
joo tiedän sen, mutta välillä ei savuttanut ,se tässä ihmetyttääjcarlson kirjoitti:Käynnistyssavutus 9-5:ssä hyvin usein jumissa olevien öljyrenkaiden syytä.
Og 9-5
Og 9-3 cabbe
Ng 9-3
Og 9-3 cabbe
Ng 9-3
Re:
Minusta näyttää, että jakoketjunkiristin vuotaa. Ainakin omassa 9-5:ssä kävi silleen, kun tein remppaa ja läjäsin koneen vanhalla kiristimellä ja tiivisteellä. Se Usit-tyyppinen tiivisterengas ei pitänytkään enää uusiokäytettynä...mollanke kirjoitti:Nooh, saappi haettu huollosta ja ilmeni vielä lisää huonoa; kolina ei vielä hävinnyt mihinkään. 625e oli lasku josta "takapään helat" -osuus ~200e. Tarvinnee huomenna soittaa ja kysellä että kuinka huolellisesti sitä kolinaa oikein etsittiin.
Nyt kun tiesin mistä katsoa niin kyllähän sieltä se öljyn falskaus näkyi...
Epäselviä kuvia:
http://bette.1g.fi/saappi/IMG_2359.JPG
http://bette.1g.fi/saappi/IMG_2360.JPG
http://bette.1g.fi/saappi/IMG_2362.JPG
http://bette.1g.fi/saappi/IMG_2364.JPG
http://bette.1g.fi/saappi/IMG_2365.JPG
http://bette.1g.fi/saappi/IMG_2369.JPG
Metro-Auton tarjous kansirempasta sisältäen uuden tiivisteen + plaanauksen 525,-
Kannattaisi yrittää puhdistaa tuota vuotavaa kulmaa, jos näkisi sitten paremmin mistä öljy itseasiassa valuu. Voihan siinä olla molemmat, eli kiristin ja kansipahvi vuotamassa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01