Uuden 9-5 kuvat -06???
No aika rankkaa ryöpytystä. Mitäköhän ne on ne hurjat uudistukset kilpailijoilla? Jos kilpailijan design on autuaaksi tekevä, nini ole hyvä vaan.
Jos muutama vuosi sitten vitsku pani testeissä 6-0 kavereita, niin ei se nyt vielä varmasti ole ihan selkävoitoksi kääntynyt.
Jos muutama vuosi sitten vitsku pani testeissä 6-0 kavereita, niin ei se nyt vielä varmasti ole ihan selkävoitoksi kääntynyt.
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Asiaapeinu kirjoitti:No aika rankkaa ryöpytystä. Mitäköhän ne on ne hurjat uudistukset kilpailijoilla? Jos kilpailijan design on autuaaksi tekevä, nini ole hyvä vaan.
Jos muutama vuosi sitten vitsku pani testeissä 6-0 kavereita, niin ei se nyt vielä varmasti ole ihan selkävoitoksi kääntynyt.

Eivätpä nuo kilpailijoidenkaan uudistetut painokset ole kaikkivoipia, ja autuaaksitekeviä. Ei kannata uskoa kaikkea, mitä mainokset paukuttavat (juuri sitä saab ei valitettavasti osaa).
EDIT1:
No esimerkiksi bemarin uusi 5.
Sehän pääsi viime päivityksellään samoihin sisätilakokoihin 9-5:sen kanssa, aiemmat versiot olivat huomattavasti ahtaampia.
Turvallisuudessa "4 tähteä". 9-5 on koko historiansa ajan ollut testien ja tosielämän kolareiden perusteella maailman turvallisimpia henkilöautoja.
EDIT2:
MErsun edellinen e-sarja.
Ovet ja takaluukut "ruostuvat" käsiin. Niin ei ole käsittääkseni enää uudessa versiossa. 9-5:nen on yksi vähiten ruostuvista automalleista testien perusteella.
Pari esimerkkiä. Tarkoitus ei ole lietsoa mitään, vaan osoittaa seikkoja, jotka helposti unohtuvat

Viimeksi muokannut Henkka #2283, Ke Elo 31, 2005 10:33. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Omaansa saa ja kannattaa puolustaa, ei siinä mitään. Joskus vaan kannattaa hyväksyä myös realiteetit. Jos pesi testeissä vuonna 1998 tai 1999 niin ok, nyt eletään vuotta 2005, ainakin meillä. Mutta miten vaan, eri mieltä saa aina olla.peinu kirjoitti:No aika rankkaa ryöpytystä. Mitäköhän ne on ne hurjat uudistukset kilpailijoilla? Jos kilpailijan design on autuaaksi tekevä, nini ole hyvä vaan.
Jos muutama vuosi sitten vitsku pani testeissä 6-0 kavereita, niin ei se nyt vielä varmasti ole ihan selkävoitoksi kääntynyt.
Eikä tässä ollut mitenkään tarkoitus sen enempää itse auto mollata, kannanotto vain ylempänä olevaan saabin ajanmukaisuuden puolustuspuheeseen. Kuten sanoin, 9-5 on hieno auto edelleen, mutta uusista autoista puhuttaessa se ei enää ole ajanmukainen, ei voi mitään. Eikä nyt puhuta pelkästä muotoilusta, kyllä hieman muussakin tapahtuu muutoksia seitsemässä vuodessa.
Kun soittelet tuota tuomion pasuunaa, niin kerro edes mistä virsikirjasta. Kyllä mä pystyn kattelemaan muittenkin kun Trollhättanissa valmistettujen aurinkolasien läpi asioita, mutta faktaa pitää löytyä, eikä pelkkää löpinää.Juha Laitinen kirjoitti:Omaansa saa ja kannattaa puolustaa, ei siinä mitään. Joskus vaan kannattaa hyväksyä myös realiteetit. Jos pesi testeissä vuonna 1998 tai 1999 niin ok, nyt eletään vuotta 2005, ainakin meillä. Mutta miten vaan, eri mieltä saa aina olla.peinu kirjoitti:No aika rankkaa ryöpytystä. Mitäköhän ne on ne hurjat uudistukset kilpailijoilla? Jos kilpailijan design on autuaaksi tekevä, nini ole hyvä vaan.
Jos muutama vuosi sitten vitsku pani testeissä 6-0 kavereita, niin ei se nyt vielä varmasti ole ihan selkävoitoksi kääntynyt.
Eikä tässä ollut mitenkään tarkoitus sen enempää itse auto mollata, kannanotto vain ylempänä olevaan saabin ajanmukaisuuden puolustuspuheeseen. Kuten sanoin, 9-5 on hieno auto edelleen, mutta uusista autoista puhuttaessa se ei enää ole ajanmukainen, ei voi mitään. Eikä nyt puhuta pelkästä muotoilusta, kyllä hieman muussakin tapahtuu muutoksia seitsemässä vuodessa.
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Taitaa olla jonkinmoinen nahkahousukantinen virsikirja. En ymmärrä, miksi saabi-laseja niin paljon morkataan, koska paksuimmat pimentäjät taitavat löytyä saksanmaalta.peinu kirjoitti: Kun soittelet tuota tuomion pasuunaa, niin kerro edes mistä virsikirjasta. Kyllä mä pystyn kattelemaan muittenkin kun Trollhättanissa valmistettujen aurinkolasien läpi asioita, mutta faktaa pitää löytyä, eikä pelkkää löpinää.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Tässä threadissa ei ollut yhtään perusteluja myöskään toiseen suuntaan, joten turha niitä on vaatia myöskään toiseen. Mielipiteensä pitäisi saada ilmaista ilmankin, että joku on heti vetämässä herneitä nenäänsä, vaikka saab miehiä ollaan itsekin. Ja perustelujen esittäminen varsinkaan sinulle, joka niin asiattomasti (kuten nähdään mm. saman 9-5 -osion jonkun päivän takaisessa Griffin-threadissa) aina nälväilet kaikkitietävästi yli 3000 viestin kokemuksellasi, ei kiitos.9-5T kirjoitti:Tuskimpa täällä vielä on moni tuollaista tilannut tai omaksi lunastanut. Olen katsellut muitakin vastaavan hintaisia autoja enkä ole kyllä keksinyt missä kohti nykyinen 9-5 on paljonkin huonompi tai ajastaan jäljessä, kerrotko sinä?Juha Laitinen kirjoitti:Omaansa saa ja kannattaa puolustaa, ei siinä mitään. Joskus vaan kannattaa hyväksyä myös realiteetit. Jos pesi testeissä vuonna 1998 tai 1999 niin ok, nyt eletään vuotta 2005, ainakin meillä. Mutta miten vaan, eri mieltä saa aina olla.
Eikä tässä ollut mitenkään tarkoitus sen enempää itse auto mollata, kannanotto vain ylempänä olevaan saabin ajanmukaisuuden puolustuspuheeseen. Kuten sanoin, 9-5 on hieno auto edelleen, mutta uusista autoista puhuttaessa se ei enää ole ajanmukainen, ei voi mitään. Eikä nyt puhuta pelkästä muotoilusta, kyllä hieman muussakin tapahtuu muutoksia seitsemässä vuodessa.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Pari äkkiseltään:Juha Laitinen kirjoitti: Tässä threadissa ei ollut yhtään perusteluja myöskään toiseen suuntaan, joten turha niitä on vaatia myöskään toiseen.
EDIT1:
No esimerkiksi bemarin uusi 5.
Sehän pääsi viime päivityksellään samoihin sisätilakokoihin 9-5:sen kanssa, aiemmat versiot olivat huomattavasti ahtaampia.
Turvallisuudessa "4 tähteä". 9-5 on koko historiansa ajan ollut testien ja tosielämän kolareiden perusteella maailman turvallisimpia henkilöautoja.
EDIT2:
MErsun edellinen e-sarja.
Ovet ja takaluukut "ruostuvat" käsiin. Niin ei ole käsittääkseni enää uudessa versiossa. 9-5:nen on yksi vähiten ruostuvista automalleista testien perusteella.
Tokihan mielipiteensä saa kertoa, siitä olen yhtä mieltä

SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Faktaa.
Saab 9-5 (on muuten vielä -05 mallin data) Sedan VAKIOvarusteet:
KORI JA ULKO-OSAT
Korinväriset ulkopeilit
SUORITUSKYKY
ESP sähköinen vakausjärjestelmä
Käsikäyttöinen 5-nopeuksinen vaihteisto
MATKUSTAMO JA VARUSTEET
Antrasiitinharmaa kojelauta
AUDIO JA VIESTINTÄ
Radion esiasennus
MUKAVUUS
"Follow-me-home"-toiminto
Automaattinen ilmastointilaite (ACC)
Ehostuspeilien valaistus
Erillinen lämmönsäätö kuljettajalle ja matkustajalle
Jäähdytetty hansikaslokero
Kahtiajakautuvat häikäisysuojat (LM12)
Lämmitetyt etuistuimet
Lämpösäteilyä vähentävät lasit
Matkustamoilmansuodatin, sähköstaattinen ja hiilisuodatin (CCF)
Mukinpidin kojelaudassa
Sähkösäätöiset ja -lämmiteiset ulkopeilit
Sähkösäätöiset ovenlasinnostimet
KÄYTÄNNÖLLISTÄ
Ajotieturi SID 1
Night Panel -toiminto
Taittuva takaistuin
Tuhkakuppi ja sytytin
TURVALLISUUS JA VARKAUSSUOJA
ABS jarrut
Ajovalojen korkeussäätö
Ajovalojen pesulaite (HLW)
Elektroninen jarruvoimien jako
Etuturvavöiden kiristin
Isofix-kiinnikkeet lastenistuimille takaistuimelle
Keskuslukituksen kaukosäätö
Kolmipisteturvavyöt kaikille matkustajille
Kuljettajan turvatyyny
Käynnistyksenesto
Lisäjarruvalo
Pääntuki keskipaikalla takana
Saabin aktiiviset päätuet (SAHR)
Sivuturvatyynyt edessä
Takaistuimessa kuorman siirtymissuoja
Turvatyyny matkustaja
Moottorit & hinnat
2.0t 150 hv € 38400
2.2 TiD 120 hv € 43000
2.3T 220 hv € 45000
2.3t 185 hv € 41500
VS: esim nyt vaikka hatusta vedettynä BMW-viissataa sarja (hinnat alkaen malli 523i):
VAKIOVARUSTEET:
2 lukuvaloa edessä ja takana
3-pisteturvavyö takaistuimelle (sis 3. pääntuen)
6-vaihteinen manuaalivaihteisto
AHPS II pääturvatyynyt edessä ja takana
Ajotietokone
Ajovalojen pesulaite
BMW Business RDS radio/CD
Controller monitoimiohjain keskikonsolissa
DSC 8.0 (sis. ABS, ASC, DBC, EBV)
Etuistuinten sähkösäätö
EWS III käynnistyksenestojärjestelmä
Ilmastointiautomatiikka
Keskikyynärnoja edessä
Keskikyynärnoja takana
Keskuslukitus radiokauko-ohjauksella
Keskustietonäyttö (CID)
Kokonaan korinväriset puskurit ja sivuhelmat
Kuljettajan ja etumatkustajan kaksivaiheiset turvatyynyt
Lämmitetyt tuulilasin pesusuuttimet
Nahkapäällysteinen 3-puolainen monitoimiohjauspyörä
Ohjauspyörän korkeus- ja pituussäätö
Suositushinta (523i) 53300 EUR
Suositushinta (525d) 59000 EUR
Hintaero Saab vs BMW
Diesel (2.2TiD vs 525d):
Saab 16000€ halvempi
Bensa (2.3t vs 523i):
Saab 11800€ halvempi
Suorituskykyvertailua (2.3t vs 523i):
Teho: 185hv vs 177hv. Saab +8hv
Vääntö: 280Nm vs 230Nm. Saab +50Nm
Kulutus, maantie: 6,6 l/100km vs 6,4 l/100km. Saab -0,2l/100km
Kulutus, yhdistetty: 8,9 l/100km vs 8,5 l/100km. Saab -0,4l/100km
Summa summarum:
Jos haluaa maksaa nahkaratista ja 0,4l/100km pienemmästä yhdistetystä kulutuksesta n. 12000€ lisähintaa, niin valinta on BMW.
Ja Summa Summarum part 2: Saab 9-5 on komea auto, uusi BMW-viissataa sarja on susiruma

KORI JA ULKO-OSAT
Korinväriset ulkopeilit
SUORITUSKYKY
ESP sähköinen vakausjärjestelmä
Käsikäyttöinen 5-nopeuksinen vaihteisto
MATKUSTAMO JA VARUSTEET
Antrasiitinharmaa kojelauta
AUDIO JA VIESTINTÄ
Radion esiasennus
MUKAVUUS
"Follow-me-home"-toiminto
Automaattinen ilmastointilaite (ACC)
Ehostuspeilien valaistus
Erillinen lämmönsäätö kuljettajalle ja matkustajalle
Jäähdytetty hansikaslokero
Kahtiajakautuvat häikäisysuojat (LM12)
Lämmitetyt etuistuimet
Lämpösäteilyä vähentävät lasit
Matkustamoilmansuodatin, sähköstaattinen ja hiilisuodatin (CCF)
Mukinpidin kojelaudassa
Sähkösäätöiset ja -lämmiteiset ulkopeilit
Sähkösäätöiset ovenlasinnostimet
KÄYTÄNNÖLLISTÄ
Ajotieturi SID 1
Night Panel -toiminto
Taittuva takaistuin
Tuhkakuppi ja sytytin
TURVALLISUUS JA VARKAUSSUOJA
ABS jarrut
Ajovalojen korkeussäätö
Ajovalojen pesulaite (HLW)
Elektroninen jarruvoimien jako
Etuturvavöiden kiristin
Isofix-kiinnikkeet lastenistuimille takaistuimelle
Keskuslukituksen kaukosäätö
Kolmipisteturvavyöt kaikille matkustajille
Kuljettajan turvatyyny
Käynnistyksenesto
Lisäjarruvalo
Pääntuki keskipaikalla takana
Saabin aktiiviset päätuet (SAHR)
Sivuturvatyynyt edessä
Takaistuimessa kuorman siirtymissuoja
Turvatyyny matkustaja
Moottorit & hinnat
2.0t 150 hv € 38400
2.2 TiD 120 hv € 43000
2.3T 220 hv € 45000
2.3t 185 hv € 41500
VS: esim nyt vaikka hatusta vedettynä BMW-viissataa sarja (hinnat alkaen malli 523i):
VAKIOVARUSTEET:
2 lukuvaloa edessä ja takana
3-pisteturvavyö takaistuimelle (sis 3. pääntuen)
6-vaihteinen manuaalivaihteisto
AHPS II pääturvatyynyt edessä ja takana
Ajotietokone
Ajovalojen pesulaite
BMW Business RDS radio/CD
Controller monitoimiohjain keskikonsolissa
DSC 8.0 (sis. ABS, ASC, DBC, EBV)
Etuistuinten sähkösäätö
EWS III käynnistyksenestojärjestelmä
Ilmastointiautomatiikka
Keskikyynärnoja edessä
Keskikyynärnoja takana
Keskuslukitus radiokauko-ohjauksella
Keskustietonäyttö (CID)
Kokonaan korinväriset puskurit ja sivuhelmat
Kuljettajan ja etumatkustajan kaksivaiheiset turvatyynyt
Lämmitetyt tuulilasin pesusuuttimet
Nahkapäällysteinen 3-puolainen monitoimiohjauspyörä
Ohjauspyörän korkeus- ja pituussäätö
Suositushinta (523i) 53300 EUR
Suositushinta (525d) 59000 EUR
Hintaero Saab vs BMW
Diesel (2.2TiD vs 525d):
Saab 16000€ halvempi
Bensa (2.3t vs 523i):
Saab 11800€ halvempi
Suorituskykyvertailua (2.3t vs 523i):
Teho: 185hv vs 177hv. Saab +8hv
Vääntö: 280Nm vs 230Nm. Saab +50Nm
Kulutus, maantie: 6,6 l/100km vs 6,4 l/100km. Saab -0,2l/100km
Kulutus, yhdistetty: 8,9 l/100km vs 8,5 l/100km. Saab -0,4l/100km
Summa summarum:
Jos haluaa maksaa nahkaratista ja 0,4l/100km pienemmästä yhdistetystä kulutuksesta n. 12000€ lisähintaa, niin valinta on BMW.
Ja Summa Summarum part 2: Saab 9-5 on komea auto, uusi BMW-viissataa sarja on susiruma


-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Onkos -06 9-5:ssä jo vihdoin mp3/DVD-toisto ja näyttöpaneeli/navi?
Edit: sisätiloiltaan 9-5 on vieläkin ihan suht mukiinmenevä ja kojelauta ok, mutta tuota viihdepuolta saisivat päivittää.. se AS2 on jo menneeltä vuosituhannelta, sen tilalla saisi olla bemarin tyylinen (en tiedä mitä ominaisuuksia tuossa kilpailijan laitteessa on näytön ja virittimen lisäksi, eikä se oikeastaan kiinnostakaan
) monitoimilaite, jossa tft-näyttö, viritin (digi), navi, dvd/mp3-soitin.
Edit: sisätiloiltaan 9-5 on vieläkin ihan suht mukiinmenevä ja kojelauta ok, mutta tuota viihdepuolta saisivat päivittää.. se AS2 on jo menneeltä vuosituhannelta, sen tilalla saisi olla bemarin tyylinen (en tiedä mitä ominaisuuksia tuossa kilpailijan laitteessa on näytön ja virittimen lisäksi, eikä se oikeastaan kiinnostakaan

Viimeksi muokannut ng900aero, Ke Elo 31, 2005 11:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 163
- Liittynyt: Ma Loka 25, 2004 20:47
- Paikkakunta: Vantaa
> 9-5 ei oikeastaan millään osa-alueella ole enää ajantasalla
no, itselle tulee mieleen ainakin seuraavat asiat, jotka ovat vielä
ajantasalla 9-5:ssa:
- turvallisuus
- moottorit (turbo)
- ajettavuus
Kaksi jälkimmäistä jäi mieleen 9-5:sta ja uudesta A6:sta (V6 2.4).
Saabin 8 moottoritakuuseen ja moottorien kestävyyteen en ota kantaa.
> Auto vaan valitettavasti on jo yli-ikäinen, siitä ei pääse mihinkään.
Miten tämä näkyy?
> Kilpailijat Audi, MB ja BMW ovat tuoneet markkinoille uudet,
> varmuudella teknisesti 9-5:sta edistyksellimmät mallit ja Volvo on sitä
> ilmeisemmin tekemässä aivan lähiaikoina.
Toivottavasti et tarkoita I-Drive ja vastaavia systeemejä!
no, itselle tulee mieleen ainakin seuraavat asiat, jotka ovat vielä
ajantasalla 9-5:ssa:
- turvallisuus
- moottorit (turbo)
- ajettavuus
Kaksi jälkimmäistä jäi mieleen 9-5:sta ja uudesta A6:sta (V6 2.4).
Saabin 8 moottoritakuuseen ja moottorien kestävyyteen en ota kantaa.
> Auto vaan valitettavasti on jo yli-ikäinen, siitä ei pääse mihinkään.
Miten tämä näkyy?
> Kilpailijat Audi, MB ja BMW ovat tuoneet markkinoille uudet,
> varmuudella teknisesti 9-5:sta edistyksellimmät mallit ja Volvo on sitä
> ilmeisemmin tekemässä aivan lähiaikoina.
Toivottavasti et tarkoita I-Drive ja vastaavia systeemejä!
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
Tällä foorumilla on minusta erittäin vähän oman merkin (saabin)kehumista ilman asiallisia perusteluja. Makuasiat tietty erikseen. On ihan selvää että jos esität saksalaisten ottaneen viime vuosina teknistä etumatkaa esim. saabiin verrattuna niin moni haluaa kuulla siihen perusteluja.Juha Laitinen kirjoitti: Tässä threadissa ei ollut yhtään perusteluja myöskään toiseen suuntaan, joten turha niitä on vaatia myöskään toiseen. Mielipiteensä pitäisi saada ilmaista ilmankin, että joku on heti vetämässä herneitä nenäänsä, vaikka saab miehiä ollaan itsekin. Ja perustelujen esittäminen varsinkaan sinulle, joka niin asiattomasti (kuten nähdään mm. saman 9-5 -osion jonkun päivän takaisessa Griffin-threadissa) aina nälväilet kaikkitietävästi yli 3000 viestin kokemuksellasi, ei kiitos.
Minä käsitin tekstisi niin, että saksalaiset ovat pystyneet tekemään tuotteita jotka ovat menestyneet paremmin myyntilukemissa. Sen varmaan kaikki myöntävät. Autoja myydään kuitenkin imagolla ja mielikuvilla, ei välttämättä laadulla tai teknisillä ominaisuuksilla. Suuri osa auton ostajista ei edellenkään ymmärrä autoista juuri mitään ja ovat näin pahasti mainosmiesten armoilla.
9000CS 2,3
Vaikka 9-5 onkin lukujen ja testien perusteella huippuluokkaa, on minun ainakin pakko myöntää, että 9-5 on jollain lailla vanhentunut.
Olemme toisen 9-5 kuskin kanssa koeajaneet LUKUISAN määrän eri autoja kesän aikana, ja ihan "alemmankin" luokan autoissa (esim. uusi Octavia) on alustat saatu kyllä "kadehdittavan" hyvään iskuun.
Voi olla, että esim.alustan osalta jossain ääritilanteessa 9-5 alusta käyttäytyy edelleen kilpailijoitaan paremmin, mutta ihan päivittäisessä perusajossa uudet alustat ovat menneet 9-5:n ohi, ei auta mikään. Niissä on onnistuttu löytämään se kultainen keskitie, eli ovat normaali ajossa pehmeähköjä mutta silti vakaita ja tukevia ja HILJAISIA. Mielestäni 9-5 alusta on liian äänekäs ja noukkii kaikki montut kolauksina sisään ollakseen kuitenkin "edustusluokan" auto.
Moottorit ovat Sabassa edelleen ykköstasoa, samoin turvallisuus (sen nyt myöntää varmasti kaikki). Itsellä jäi ehkä juuri tuo alusta & äänieristys eniten positiivisesti mieleen näistä uusista malleista, ja siinä 9-5:ssa on parantamisen varaa.
Olemme toisen 9-5 kuskin kanssa koeajaneet LUKUISAN määrän eri autoja kesän aikana, ja ihan "alemmankin" luokan autoissa (esim. uusi Octavia) on alustat saatu kyllä "kadehdittavan" hyvään iskuun.
Voi olla, että esim.alustan osalta jossain ääritilanteessa 9-5 alusta käyttäytyy edelleen kilpailijoitaan paremmin, mutta ihan päivittäisessä perusajossa uudet alustat ovat menneet 9-5:n ohi, ei auta mikään. Niissä on onnistuttu löytämään se kultainen keskitie, eli ovat normaali ajossa pehmeähköjä mutta silti vakaita ja tukevia ja HILJAISIA. Mielestäni 9-5 alusta on liian äänekäs ja noukkii kaikki montut kolauksina sisään ollakseen kuitenkin "edustusluokan" auto.
Moottorit ovat Sabassa edelleen ykköstasoa, samoin turvallisuus (sen nyt myöntää varmasti kaikki). Itsellä jäi ehkä juuri tuo alusta & äänieristys eniten positiivisesti mieleen näistä uusista malleista, ja siinä 9-5:ssa on parantamisen varaa.
Jos itse saisin valkata uuden auton niin kyllä mä katsoisin ihan muita merkkejä kuin Saabia. Tehoa, persoonallisuutta ja toimivuutta on varmasti enemmän kuin esim, Bmw:ssä mutta muuten ne saksalaiset ajaa tyylissä ja muissa seikoissa saabin ohi. Unelma tietysti olisi Volvo V70 R,,,,
Mutta ei toi 5v vanha ajokki nyt silti niin surkea ole ettei sillä selvinpäin kehtaa ajella.
Mutta ei toi mun mielestä toi uusi 9-5 ihan ehkä kaikista kaunein auto ole, mutta tottakai sillä ajelisi ilomielin.



Mutta ei toi 5v vanha ajokki nyt silti niin surkea ole ettei sillä selvinpäin kehtaa ajella.
Mutta ei toi mun mielestä toi uusi 9-5 ihan ehkä kaikista kaunein auto ole, mutta tottakai sillä ajelisi ilomielin.
Taisitte muksut puksut vähän yllättyä pyllättyä.
Pakko se on itsekin myöntää, että nykyinen 9-5 "tuntuu" vanhemmalta verrattuna vaikka uuteen Audiin, Mersuun tai vaikkapa johonkin ranskalaisiin autoihin. Lähinnä tämä tarkoittaa ulkonäköä ja sisätiloja. Vastapainoksi Saab tarjoaakin sitten muita enemmän persoonallisuutta (esim. virtalukon sijoitus, moottorit, ajotuntuma jne.).
Asian tekee onneksi paremmaksi se, että täysin uusi 9-5 on tulossa muutaman vuoden päästä samoin kuin muita täysin uusia Saabin malleja. Tällä hetkellä vanhaa mallia kuitenkin tekohengitetään ja uudistukset ovat varmasti kompromissi, koska Saabin kokoisen autotehtaan (vaikka GM onkin taustalla) ei kannata panostaa mahdottomia näihin "välivuoden" malleihin.
Silti jos olisin autoa vaihtamassa ja yhtenä vaihtoehtona olisi uusi 9-5 niin kyllä se ostopäätös muodostuisi Saabin eduksi. Auto on kuitenkin tarpeeksi hyvä enkä taatusti halua kuulua siihen enemmistöön, joka ostaa sen farmarivolvon tai perusaudin puhumattakaan jostain japseista.
Asian tekee onneksi paremmaksi se, että täysin uusi 9-5 on tulossa muutaman vuoden päästä samoin kuin muita täysin uusia Saabin malleja. Tällä hetkellä vanhaa mallia kuitenkin tekohengitetään ja uudistukset ovat varmasti kompromissi, koska Saabin kokoisen autotehtaan (vaikka GM onkin taustalla) ei kannata panostaa mahdottomia näihin "välivuoden" malleihin.
Silti jos olisin autoa vaihtamassa ja yhtenä vaihtoehtona olisi uusi 9-5 niin kyllä se ostopäätös muodostuisi Saabin eduksi. Auto on kuitenkin tarpeeksi hyvä enkä taatusti halua kuulua siihen enemmistöön, joka ostaa sen farmarivolvon tai perusaudin puhumattakaan jostain japseista.
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
Golf Gti 320 -14
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
Makuasioitahan nämä. V70R täällä verolandiassa 84t€, eli varmaan yksi parhaista sijoituskohteista jos ylimääräistä rahaa onStartin13 kirjoitti:Jos itse saisin valkata uuden auton niin kyllä mä katsoisin ihan muita merkkejä kuin Saabia. Tehoa, persoonallisuutta ja toimivuutta on varmasti enemmän kuin esim, Bmw:ssä mutta muuten ne saksalaiset ajaa tyylissä ja muissa seikoissa saabin ohi. Unelma tietysti olisi Volvo V70 R,,,,![]()
![]()
![]()

Jos saabeihin tyytyy niin suunnilleen samalla rahalla saa uuden 9-5 aeron ja vielä perusmallin 9-3:n vaimolle kauppakassiksi.
Vaikka volvo pukkaa uusia malleja markkinoille alvariinsa niin
eikös nuo 70 sarjan vulvat ole 850 sarjan facelifteja..
9000CS 2,3