Saab 9-5 2.3 T -99 ostamassa / vika ?
Kaikki huollot oli siis tehty ajallaan, eikä esim. 40tkm:n huolto jossain 56tkm:n kohdalla, jne? Tuo öljyn syöminen ei pitäisi kuulua ehjän Saabin moottorin tapoihin, eli jotain häikkää siinä taitaa olla.
Pyydä sitä huoltokirjaa lainalle ja käy Saabin huollossa kysymässä kuuluuko heidän arvionsa mukaan jatketun moottoritakuun piiriin, tosin lopullisen päätöksen asiasta tehnevät saksalaiset
Mutta jos on siistikuntoinen auto muuten ja se moottoritakuukin on voimassa niin ei mutta kuin iske kiinni
Pyydä sitä huoltokirjaa lainalle ja käy Saabin huollossa kysymässä kuuluuko heidän arvionsa mukaan jatketun moottoritakuun piiriin, tosin lopullisen päätöksen asiasta tehnevät saksalaiset

Mutta jos on siistikuntoinen auto muuten ja se moottoritakuukin on voimassa niin ei mutta kuin iske kiinni

Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Huoltokirjan mukaan huollot oli tehty aina joitakin tuhansia kilometrejä ennen määräaikaa. Eli se puoli on kunnossa.
Ou...ahdin? No johan sentään, eikös ahtimen pitäisi vakio ahdoilla kestää huomattavasti pidempään kuin 100 tkm:ä. Tai niin oletin.
Kyllä siitä kaupat tehdään jos kone saadaan vain uuteen uskoon.
Ou...ahdin? No johan sentään, eikös ahtimen pitäisi vakio ahdoilla kestää huomattavasti pidempään kuin 100 tkm:ä. Tai niin oletin.
Kyllä siitä kaupat tehdään jos kone saadaan vain uuteen uskoon.
Saab 9-3 -99
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
Tottakai pitäisi ja niin pitäisi nykyaikaisen moottorinkin kestää 300tkm. Ja jakopään ja tasapainoketjun jne jne.milpoinen kirjoitti: Ou...ahdin? No johan sentään, eikös ahtimen pitäisi vakio ahdoilla kestää huomattavasti pidempään kuin 100 tkm:ä. Tai niin oletin.
Mutta jos kone on suunniteltu sellaiseksi että siinä ei öljyt pysy voiteluaineina enempää kuin 10tkm niin eihän siellä voi mikään laite mikä vaatii voitelua, kestää pitkään 20tkm öljynvaihtoväleillä .
EDIT: Minulla on se käsitys että moottoritakuu käsittää hajonneet moottorit, huonontuneiden öljyjen vuoksi hajonneet apulaitteet maksaa edelleen artisti itse, vaikka molemmissa syy on sama. Toivottavasti olen väärässä..
9000CS 2,3
Auto on Saabilla nyt ja öljysumppu oli tukossa - > vaihtavat tehdastakuuna siihen Saabin Modifikaatio 2 :en huohotinjärjestelmän osalta sekä isomman öljysumpun.
Samoin vaihdelaatikon stefa vuoti ja sitä ei korvaa moottoritakuu tietenkään.
Toivotaan että saavat auton kuntoon ensi viikolla niin pääsee huristelemaan uudella Suobilla.
Samoin vaihdelaatikon stefa vuoti ja sitä ei korvaa moottoritakuu tietenkään.
Toivotaan että saavat auton kuntoon ensi viikolla niin pääsee huristelemaan uudella Suobilla.
Saab 9-3 -99
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
Niin, automiehenä tietenkin tiedät että öljyt eivät huonone matka-ajossa sillä tavalla kuin tällaisissa kesät-talvet pikkupyrähdyksissä. Ja pikkuajossakin niiden kuuluisi kestää huoltoväli hyvinä.9-5T kirjoitti:Käsittääkseni olet väärässä. Tosin omakohtaista kokemusta ei ole vaikka öljynvaihtoväli on 30000kmSaappi Kuski kirjoitti:EDIT: Minulla on se käsitys että moottoritakuu käsittää hajonneet moottorit, huonontuneiden öljyjen vuoksi hajonneet apulaitteet maksaa edelleen artisti itse, vaikka molemmissa syy on sama. Toivottavasti olen väärässä..
Kun omaa 9-5:ta etsin niin näin kyllä monenlaista. Aivan tervamustaa öljyä ja vuotavia koneita jo 100tkm ajetussa autoissa. Silloin en ollut kuullut tästä moottoriongelmasta mutta ihmettelin kyllä kovasti että miksi kannet on päistä mustat ja stefat vuotaa ja jakopäät vinkuu. Olin kyllä tosi lähellä iskeä käteni pariinkin oikein pommi-aeroon kun näin jälkeenpäin ajattelee kun tietää nuo oireet. Onneksi oli malttia jota ei autokaupoissa monesti ole.
En ole itse ikinä millään saabeistani ajanut yli 10 tkm samoilla öljyillä enkä aja vastaisuudessakaan.
9000CS 2,3
Oukei, kiitoksia tiedosta paljon.
Toivotaan että ei syö öljyä enää kun ovat laittaneen koneen nippuun ja pääsee testaamaan. Huollon mukaan öljyn syönti on johtunut tukkoisesta huohotinjärjestelmästä.
Mutta vielä täytyy odottaa ensi viikkoon että saan uuden suobin alle..

Toivotaan että ei syö öljyä enää kun ovat laittaneen koneen nippuun ja pääsee testaamaan. Huollon mukaan öljyn syönti on johtunut tukkoisesta huohotinjärjestelmästä.
Mutta vielä täytyy odottaa ensi viikkoon että saan uuden suobin alle..


Volvo 965 2,5 24V -96,ex-Volvo V70 D5 -02,ex-Volvo V40 -02 1,9D,ex-Saab 9-5 2,3t STW -99,ex-Saab 9-3 2,0 -99,ex-Saab 900 2,0 -96,ex-Honda Civic 1,3,Type-S -83,ex-Honda Civic 1,6 DOHC Tuning -89,ex-Opel Manta 2,0 400-look -77,ex-Opel Kadett D 1,3 -82
Taisit sit vaihtaa luokkaa isompaan.milpoinen kirjoitti:Auto on Saabilla nyt ja öljysumppu oli tukossa - > vaihtavat tehdastakuuna siihen Saabin Modifikaatio 2 :en huohotinjärjestelmän osalta sekä isomman öljysumpun.
Samoin vaihdelaatikon stefa vuoti ja sitä ei korvaa moottoritakuu tietenkään.
Toivotaan että saavat auton kuntoon ensi viikolla niin pääsee huristelemaan uudella Suobilla.
Onnittelenko, no onnittelen. Onneksi olkoon.

Jep isompi olisi nyt tulossa kuhan saavat motorin nippuun ja auton mulle.
Soitin tänään huoltoon ja vaihtavat vielä jakopään kokonaan sekä joitain laakereita muistaakseni.
Eiköhän siinä ole nyt paljon huolettomia kilsoja edessä ja voisi sitä hieman viritelläkkin...
Soitin tänään huoltoon ja vaihtavat vielä jakopään kokonaan sekä joitain laakereita muistaakseni.
Eiköhän siinä ole nyt paljon huolettomia kilsoja edessä ja voisi sitä hieman viritelläkkin...

Volvo 965 2,5 24V -96,ex-Volvo V70 D5 -02,ex-Volvo V40 -02 1,9D,ex-Saab 9-5 2,3t STW -99,ex-Saab 9-3 2,0 -99,ex-Saab 900 2,0 -96,ex-Honda Civic 1,3,Type-S -83,ex-Honda Civic 1,6 DOHC Tuning -89,ex-Opel Manta 2,0 400-look -77,ex-Opel Kadett D 1,3 -82