Kinkkinen peruspaine

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2577
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Termos »

Frostgrey kirjoitti: Kun irroittaa hukkaportilta letkun tuntuu kyllä ahtavan "tarpeeksi" :roll:
Frostgrey kirjoitti:Tänään koitin kiristellä tota tanko aika lailla ja edellenkään peruspaineet ei ole kuin n.0.2bar :roll: Sen takia tullut mieleen että joku vuoto jossain.
Eikös nuo asiat ole vähän ristiriidassa?
Minulla rikkinäinen ilmamassamittari laittoi ahdot sekaisin, mutta yläkanttiin.

Oiskohan mahdollista, että viallinen immu näyttää liian kovaa ilmamassaa ja Trionic rajoittaa ahtoja sen perusteella? En kyllä ole moisesta koskaan kuullut, mutta ehän kyllä vielä juurikaan mitään näistä vehkeistä tajua :oops:
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3723
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Tänään on taas toiminut ihan hienosti ahdot n.1.0 bar luokkaa, mutta peruspaineet silti vain n.0.2 :roll:

Mitään erikoista en ole autolle tehnyt, liittiimiä vaan putsannut ja CRC:tä suihkutellut :?
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2577
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Termos »

Mistä ja millä mittaat noita paineita?

Nimittäin kun en ole vielä itse älynnyt ahtopainemittarien (2kpl, eri merkkiä, eri asteikot) ja TECH2:n ilmoittamien arvojen suurta poikkeamaa :evil:

Kummatkin mittarit on haaroitettu samasta imusarjan nipasta (yksi kerrallaan tietty), eikä niiden keskinäinen näyttämä viallisella immulla juurikaan poikennut toisistaan: 1,0-1,1 bar MAX.

Huollossa TECH2 oli kuitenkin näyttänyt moottoritiellä kengittäessä 1,6-1,7 barin maksimiahtoja tuolla viallisella immulla, kuulemma kevyehköllä kaasuntallauksella 1,3-1,4 bar.

Uudella immulla, ahtopainemittariin koskematta maksimiahdot oli pitkään luokkaa 0,6-0,7, eikä auto pahemmin repinyt. Pikkuhiljaa meno on kuitenkin piristynyt, vaikka mittarin näyttämä ei vieläkään 1 bariin nouse :?

Jarrun polkeminen ei myöskään tätä yksilöä suostunut heittämään peruspaineille, vauhti rupesi hyytymään ja jarrulaikat punottaan, mutta paineet pysyi.

Mankkuvenan johdon kun irrotti, niin johan oltiin peruspaineilla, mittarin mukaan 0,45 bar. TECH2 luultavasti näyttää 0,7... :wink:

Ai joo, Maptun Steg 1 on ollut koko ajan kiinni. Kulkeehan tuo nyt nastarenkaille riittävästi, katellaan sitten keväällä taas.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3723
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

On ihan AG:n mittari tuossa A-tolpassa.

Peruspaineita olen koittanut jarrua painamalla ja mankkuvenan piuha irti.

Sillonhan kun tuo mankkuvenan piuha on irti ei pitäisi Trionicki päästä mitenkään "säätämään" noita paineita.

Täytyy vielä käydä koittamassa jos paineet putoo, niin ottaa IMMun piuha irti(vaikka syttyykin CE) ja mkattoa mitä tekee :roll:

"virallisella" painemittarilla mitattuna vaatii n.0,5 baria suoraan painekellolle ennenkuin hukkaportin tanko rupee liikkumaan.
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2577
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Termos »

Frostgrey kirjoitti: Sillonhan kun tuo mankkuvenan piuha on irti ei pitäisi Trionicki päästä mitenkään "säätämään" noita paineita.
Jep,ehkä. En kyllä muista, että mistä ne 2 muuta ohjausletkua siihen mankkuvenalle tulee. Ja sinähän koeponnistit paineet ilman hukkiksen ohjausletkua?

Eli hukkaportin läppä ei falskaa.
Frostgrey kirjoitti: Täytyy vielä käydä koittamassa jos paineet putoo, niin ottaa IMMun piuha irti(vaikka syttyykin CE) ja mkattoa mitä tekee :roll:

"virallisella" painemittarilla mitattuna vaatii n.0,5 baria suoraan painekellolle ennenkuin hukkaportin tanko rupee liikkumaan.
Miten immun ohittamalla pystyy ahto-ongelmia haarukoimaan?
Tyhmä, mutta viaton kysymys :roll:
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3723
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Auton pitäisi ilmeisesti toimia suht normaalistikki ilman IMMuakin, ehkä :roll:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2577
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Termos »

CE-valo syttyy ja Trionic toimii jollain vikasietotila-kartalla. Ei hyvä.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3723
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Joo, ei se hyvä ole, mutta täytyy koittaa sitä, jos nuo paineet vielä takeltelee :wink:

Tohon peruspaineiden alhaisuuten ei tunnu kenellekään olemaan mitään selitystä :roll:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Eli hukkiksen tangon lyhennys ei auta juuri ollenkaan? Entäs mitä tuon Trionic7:n päässä liikkuu silloin jos jättää kokonaan irti sen hukkiksen letkun, sytyttääkö silloin ce-valon ja pistää läppäkotelon "linkuta kotiin"-moodiin? nm. bleed-venttiili voisi olla kiinnostava vaihtoehto ;)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3723
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Se lataa niin paljon kuin turbo vain tuottaa mitä Trionic sitten koittaa pienentää kaasuläppää sulkemalla. Periaatteessa tuossa toimisi bleederi, en tiedä sitten miten käy esim,seoksien :roll:

Täytyy vielä koittaa mitata peruspaine siten, että laittaa tuon mittarin suoraan siihen kompuran painepuolelle.
Saab 9-3 TTID Vector 2008
mattiruu
"Turbo"
Viestit: 206
Liittynyt: Ma Loka 20, 2003 14:14

Viesti Kirjoittaja mattiruu »

Frostgrey kirjoitti:Sillonhan kun tuo mankkuvenan piuha on irti ei pitäisi Trionicki päästä mitenkään "säätämään" noita paineita.
Onkos mankussa jousi, joka paluttaa venttiilin kiinniasentoon virrattomana? Sehän toimii pulssisuhteella, joten se ei välttämättä jousta tarvitse. Tässä tapauksessahan venttiili ei ole välttämättä kiinni vaikka piuha on irti.
Tech ilmoittaa paineen vissiin ahtopaineputken anturin mittausten perusteella. Voihan se paineanturikin olla hajalla ja antaa vääriä arvoja.
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Kun mitattaatte niitä p-paienita niin varmin tapa on ohitaa koko mankkuvena, siis W ja C letku yhteen.
Monista stage-boksesta on disabloita se jarrukikka, joten se ei välttämättä toimi.

Kannattaa myöskin huomioida että TECH mittaa paineen coolerin jälkeen (tai sitten muisti pätkii) ja ahtomittari yleensä vedetty läpän takaa jolloin myös läpän asento vaikuttaa näyttämään. Esim jos Immu on viallinen ja trionic kikkailee (sulkee läppää suojelutarkoituksessa) ei mittaustulos ole sama näiden mittauspisteiden välillä.
#1730
500whp.net member
Vastaa Viestiin