Vectra vai 9-5 2.0t Wagon?
Kyllä se taitaa olla niin että entisajan autoja ei oikein voi verrata tuossa ulko/sisämitta-asiassa.
Nykyajan autossa on niin paljon kaikkea turvallisuuteen liittyvää asiaa että vaikka ulkomitat pysyisi samana niin sisätila pienee sillä "kuori" paksunee.
Alkaa noi ovetkin olla puolen metrin paksusia kaikkine turvapalkkeineen.
Tässä linkki josta voi ostaa vähän- ja rauhallisesti ajettuja tilavia autoja
http://www.sht-tukku.fi/sht/hautausauto ... vu=myydaan
Nykyajan autossa on niin paljon kaikkea turvallisuuteen liittyvää asiaa että vaikka ulkomitat pysyisi samana niin sisätila pienee sillä "kuori" paksunee.
Alkaa noi ovetkin olla puolen metrin paksusia kaikkine turvapalkkeineen.
Tässä linkki josta voi ostaa vähän- ja rauhallisesti ajettuja tilavia autoja
http://www.sht-tukku.fi/sht/hautausauto ... vu=myydaan
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Kun muutama kuukausi sitten olimme yhtiökumppanini kanssa ostamassa molemmille uudet kulkupelit, vaihtoehtoina oli 9-5, A6 ja V70. Kaikki farkkuina. Hinnoiltaan n. 50 k€. Minulla oli aiemmin 9-5 Aero, kaverilla Zafira. Olen niin piintynyt Saabisti ettei minulla vakavasti edes muita vaihtoehtoja ollut. Olen ollut tyytyväinen omistamiini Saabeihin. Tämä on kuitenkin ensimmäinen uutena hankittu.
Kaverini päätyi A6 1.8T:hen. Volvo jäi hänellä pois selvästi karkeampana vaihtoehtona. Saabi oli kakkonen. Audi on sen verran hinnakkaampi että 1.8T on suurinpiirtein valitsemillamme varusteilla 2,3t Vectorin hintainen.
Olen omistanut aiemmin myös pari tonnaria, enkä osaa suuremmin moittia 9-5:ta pieneksi autoksi. Meillä on 5-henkinen perhe, lapset 7-12v ja sovimme hyvin matkaamaan tavaroittemme kanssa.
Sehän on tietysti vähän siitäkin kiinni millainen elämäntyyli on. Joku on hankkimassa farkkua kun syntyy ensimmäinen lapsi, että mahtuu vaunut mukaan!!
Asun maaseudulla ja olen sitä mieltä että auton ei tarvitse olla neliveto koska henkilöautot on tarkoitettu auratuille teille. Jos menen mökille soitan etukäteen auran puhdistamaan tien. Siinähän kärsii etuspoikan maalikin jos sillä ruvetaan auraamaan. (Vaikka kyllä laitoin eilen spoikkaan 3M:n teipin päälle ettei tulisi naarmuja).
Kaverini päätyi A6 1.8T:hen. Volvo jäi hänellä pois selvästi karkeampana vaihtoehtona. Saabi oli kakkonen. Audi on sen verran hinnakkaampi että 1.8T on suurinpiirtein valitsemillamme varusteilla 2,3t Vectorin hintainen.
Olen omistanut aiemmin myös pari tonnaria, enkä osaa suuremmin moittia 9-5:ta pieneksi autoksi. Meillä on 5-henkinen perhe, lapset 7-12v ja sovimme hyvin matkaamaan tavaroittemme kanssa.
Sehän on tietysti vähän siitäkin kiinni millainen elämäntyyli on. Joku on hankkimassa farkkua kun syntyy ensimmäinen lapsi, että mahtuu vaunut mukaan!!
Asun maaseudulla ja olen sitä mieltä että auton ei tarvitse olla neliveto koska henkilöautot on tarkoitettu auratuille teille. Jos menen mökille soitan etukäteen auran puhdistamaan tien. Siinähän kärsii etuspoikan maalikin jos sillä ruvetaan auraamaan. (Vaikka kyllä laitoin eilen spoikkaan 3M:n teipin päälle ettei tulisi naarmuja).
#1433 Antti Päivärinta, 050 4023 470
900 T16 A cab -92, 9000 CDE 2,3 T -96, 9-5 Aero 4d -05, 9-5 "2,0t" -02 Tech2
Purkuosia: 9-5 -98-05, 9000 -95-98, ng900, og900
900 T16 A cab -92, 9000 CDE 2,3 T -96, 9-5 Aero 4d -05, 9-5 "2,0t" -02 Tech2
Purkuosia: 9-5 -98-05, 9000 -95-98, ng900, og900
En nyt tiedä oliko tämä viittaus minun tekstiini, mutta vastaan kuitenkin:anttipa kirjoitti:Asun maaseudulla ja olen sitä mieltä että auton ei tarvitse olla neliveto koska henkilöautot on tarkoitettu auratuille teille. Jos menen mökille soitan etukäteen auran puhdistamaan tien. Siinähän kärsii etuspoikan maalikin jos sillä ruvetaan auraamaan. (Vaikka kyllä laitoin eilen spoikkaan 3M:n teipin päälle ettei tulisi naarmuja).
Kyllä siellä aura-auto käy, ongelmana on mäen jyrkkyys, ei lumen määrä. Etuvedollakin pääsee ylös, kun jaksaa hiekottaa ja säätää, mutta ei se ole kivaa joka kerta. Tuossa oli koeajossa Audi ja sillä sai pysähtyä mihin kohtaan tahansa. Saapa kerrankin portinkin kiinni talvellakin (ei olla jaksettu juosta aina sitä 50m matkaa sulkemaan porttia ).
Ja onhan nelivedosta muutenkin iloa, talvisin pääsee nopeesti liikkeelle ja kesäisinkään ei haihdu tehot savuna ilmaan.
STCF #3
Tuossa on kyllä ajatusta kesäkelilläkin, varsinkin kun tehoja alkaa olla 250+Speedou kirjoitti:
Ja onhan nelivedosta muutenkin iloa, talvisin pääsee nopeesti liikkeelle ja kesäisinkään ei haihdu tehot savuna ilmaan.
#1433 Antti Päivärinta, 050 4023 470
900 T16 A cab -92, 9000 CDE 2,3 T -96, 9-5 Aero 4d -05, 9-5 "2,0t" -02 Tech2
Purkuosia: 9-5 -98-05, 9000 -95-98, ng900, og900
900 T16 A cab -92, 9000 CDE 2,3 T -96, 9-5 Aero 4d -05, 9-5 "2,0t" -02 Tech2
Purkuosia: 9-5 -98-05, 9000 -95-98, ng900, og900
Re: Vectra vai 9-5 2.0t Wagon?
Ei kai Opelissa ole Saabin konetta.... ei ainakaan samaa kuin 9-5:ssa???ajokoira kirjoitti:Mirri pöydälle: Miksi hommata jompikumpi noista ja miksi juuri se?
Opelin malli on tuore ja iiso. "Saabin konekin" siinä on. Vectran hinta on huimasti ysivitosta halvempi...varustetasokin ok, ESP ja kaikki.
Tarkoitit vissiin vastaavaa?
Niin
Geeämmää kaikki tyynni, Opelit, Isuzut ja Saabit. Totta kai hyödyntävät lafkan osaamista tehokkaasti, ettei tarvitse keksiä palloa kahdesti.
Jostakin luin, että tuo 3 litran TiD (Isuzu/Saab) olisi alun perin hyötyajoneuvoihin (lue jakeluauto tms.) suunniteltu. Ja nythän sitä käytetään sekä ysivitosessa että Vectrassa.
Jostakin luin, että tuo 3 litran TiD (Isuzu/Saab) olisi alun perin hyötyajoneuvoihin (lue jakeluauto tms.) suunniteltu. Ja nythän sitä käytetään sekä ysivitosessa että Vectrassa.
Täytyy siis ryhtyä pullakuskiks jos iso Tid kiinnostaa. Mutta hei: Vertaillaan nyt kiesejä omissa luokissaan! Vectra on samassa ylemmässä keskiluokassa kun Citikka C5, Mondeo, Passatti, Avensis Mazda 6 jne.
9-5 ja Volvo V70 ja S80, Audi A6 lienevät pykälää suuremmassa luokassa, kait? Tuulilasin (TL 4/02) vertaillessa isoja dieseleitä oli Saabi sedanin (GM) 3,0 peto maantiellä; "suorituskykyinen ajajan auto, ei niin mukavuuskeskeinen". Volvon S80:n (Ford) D5 oli veiterämpi ala-alueilla taajamissa. Vertailun voitti Volvo niukasti ollen parempi tiloissa (huom!), talviMUKAVUUDESSA ja taloudellisuudessa. Saabi oli parempi talviAJETTAVUUDESSA. Saabin kone sai pisteet. Turvallisuus meni tasan. Luulisin, että joku Vectra tai Avensis ei ihan ihan samoihin turvallisuusarvoihin pääse. Korostan sanaa luulisin.
9-5 ja Volvo V70 ja S80, Audi A6 lienevät pykälää suuremmassa luokassa, kait? Tuulilasin (TL 4/02) vertaillessa isoja dieseleitä oli Saabi sedanin (GM) 3,0 peto maantiellä; "suorituskykyinen ajajan auto, ei niin mukavuuskeskeinen". Volvon S80:n (Ford) D5 oli veiterämpi ala-alueilla taajamissa. Vertailun voitti Volvo niukasti ollen parempi tiloissa (huom!), talviMUKAVUUDESSA ja taloudellisuudessa. Saabi oli parempi talviAJETTAVUUDESSA. Saabin kone sai pisteet. Turvallisuus meni tasan. Luulisin, että joku Vectra tai Avensis ei ihan ihan samoihin turvallisuusarvoihin pääse. Korostan sanaa luulisin.
#1710
9-5 3,0TiD Wagon Vect -03 KA
96 V4 -72 KA, OE
Ford Mustang Sports Roof -69 KA
9-5 3,0TiD Wagon Vect -03 KA
96 V4 -72 KA, OE
Ford Mustang Sports Roof -69 KA
Totta, 9-3SS:ä on opelin (vai onkohan se vaan opelin kone lohkoltaan?) kone mutta ei päinvastoin. Sensijaan 9-5:ssa on dieseleitä ja V6:sta lukuunottamatta saabin oma kone, jonka juuret juontaa sinne vanhan kunnon H-moottorin ajoille. Taitaa nykyinen 9-5:en9-5T kirjoitti:opeleissa on "Saabin" 2.0t 175hv sama kuin 9-3SS:ssä. Myös opeleissa oleva 3.0Tid on oikeastaan Saabin kone.
olla siksi viimeinen aito saappi.
Tuo 9-3ss:n koneeseen käytetään samaa lohkoa kuin opelin 2.2 vapari bensa koneessa, muuten niilä ei paljoa yhteistä olekkaan (esim hihnan tilalla ketju, sun muut sisuskalut)9-5T kirjoitti:Selvennätkö?mattiruu kirjoitti:Totta, 9-3SS:ä on opelin (vai onkohan se vaan opelin kone lohkoltaan?) kone mutta ei päinvastoin. Sensijaan 9-5:ssa on dieseleitä ja V6:sta lukuunottamatta saabin oma kone, jonka juuret juontaa sinne vanhan kunnon H-moottorin ajoille. Taitaa nykyinen 9-5:en9-5T kirjoitti:opeleissa on "Saabin" 2.0t 175hv sama kuin 9-3SS:ssä. Myös opeleissa oleva 3.0Tid on oikeastaan Saabin kone.
olla siksi viimeinen aito saappi.
9-3SS ei ole Opelin koneita paitsi 2.2d Mutta opeleissa on "Saabin" koneita.
Jos joku ei onnistu, kokeile jotakin toista tapaa - ehkä sekään ei onnistu.
9-3ss:n kone on saabin kokoonpanema. En oikein jaksa uskoa,9-5T kirjoitti:Mielestäni tuo lohko ei ole käytössä missään muussa opelissa ennen kun opeliin tuli saataville 175hv 2.0t("saabin" kone) .
että piskuinen saab kokoaisi opelin koneita vaikka koko ja teho
toisiaan vastaakin. Siis, saabissa on saabin kokoama ja omilla
kompoilla varustelema kone ja opelissa jossain (ehkä Puolassa?)
muualla opelin omilla kompoilla varustettu kone. Know-how ahtamisessa
on varmaankin opelissakin saabilta, mutta tuskin opelista Trionicia kui-
tenkaan löytyy. Siitä 9-3ss lohkostakin on muuten liikkeellä sellaistakin tietoa, että se on ihan alunperin Cryslerin jenkeissä tekemä eikä opelin. Mene ja tiedä onko totta.