Öljytikun tulkintavaikeuksia

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Juhabisti
"Ruisku"
Viestit: 104
Liittynyt: Ti Elo 25, 2009 08:59
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

Re: Öljytikun tulkintavaikeuksia

Viesti Kirjoittaja Juhabisti »

Ei sen KOKO TIKUN tarvitse olla latta, riittäisi hyvin n.5cm. TIKUN ALAPÄÄSSÄ. Kyse on ollut kokoajan tikun LUETTAVUUDESTA. Koska rautalangan käyttö täällä vaikeaa, niin toivottavasti ISOLLA kirjoitetut AVAINSANAT ajavat saman asian. Omalta osaltani katson tämän aiheen loppuunkäsitellyksi, jatkakoon muut :twisted:
pilkkitikka
"Turbo"
Viestit: 278
Liittynyt: Ke Heinä 11, 2007 15:11
Paikkakunta: Helsinki

Re: Öljytikun tulkintavaikeuksia

Viesti Kirjoittaja pilkkitikka »

Finn kirjoitti:Mä en mielestäni sanonut ettenkö mä osaisi tarkistaa Saabin öljypintaa VAAN ETTÄ MUN 47-VUOTIAAT SILMÄT EIVÄT MEINAA EROTTAA SITÄ ÖLJYPINTAA SIINÄ MUSTASSA VALMIIKSI KIILTÄVÄSSÄ MUOVIKLUNSSISSA.

Pyrin jatkossa välttämään mahdollisten Saab-ongelmieni julkituontia foorumilla ja hakeutumaan marmoritiskin tms. ääreen.
Terve,

Ihan sama ongelma on mun 47v. silmillä. Hyvässä valossa "tiimarit" päässä öljyrajan tikussa erotan, mutta muuten on vaikeuksia. Luulisi, että pappa-autoon tehtäisiin pappaystävällinen öljytikku...
J.V.A
"Hirsch"
Viestit: 981
Liittynyt: Ma Loka 23, 2006 23:18
Paikkakunta: Naantali

Re: Öljytikun tulkintavaikeuksia

Viesti Kirjoittaja J.V.A »

Mimmi kirjoitti:Femman uusin tikku: 55557302
Pistin tilaukseen :!: Ei tahdo tällä metallilla vahvistetulla silmällä nähdä mitään 8)
Kumma homma, jo jonkun aikaa Saabilla ajaneena niin nyt taitaa olla öljytikku kaikkein ahkerammassa käytössä!?
46 vuotta ajoa vain Saabilla. Saab 9-5 Aero sedan- 00, Vector 2.3t wagon A5 -08 # 150.
J.V.A
"Hirsch"
Viestit: 981
Liittynyt: Ma Loka 23, 2006 23:18
Paikkakunta: Naantali

Re: Öljytikun tulkintavaikeuksia

Viesti Kirjoittaja J.V.A »

pilkkitikka kirjoitti:
Terve,

Ihan sama ongelma on mun 47v. silmillä. Hyvässä valossa "tiimarit" päässä öljyrajan tikussa erotan, mutta muuten on vaikeuksia. Luulisi, että pappa-autoon tehtäisiin pappaystävällinen öljytikku...
Nyt on uusi öljytikku 55557302 lävessä, ja öljypinnan tarkistus käy kädenkäänteessä. Väriltään tuo klunssi on harmaa jossa erottuu "näköjään" uudet kirkkaatkin öljyt hyvin. Hinnaltaan pappaystävällinen- Magneetti/ Raisio alennuksin 16,00€! Vertaa femman takajarrun ilmausnippa n. 14,00€ kpl :(
Kerrankin kävi asennus meikältä ripeästi- 10 sekuntia josta täytyy olla ylpeä :lol:!
Tämä on huippuhankinta veteraaneille / miksei muillekin Suosittelen :D .
46 vuotta ajoa vain Saabilla. Saab 9-5 Aero sedan- 00, Vector 2.3t wagon A5 -08 # 150.
pilkkitikka
"Turbo"
Viestit: 278
Liittynyt: Ke Heinä 11, 2007 15:11
Paikkakunta: Helsinki

Re: Öljytikun tulkintavaikeuksia

Viesti Kirjoittaja pilkkitikka »

J.V.A kirjoitti:
pilkkitikka kirjoitti:
Terve,

Ihan sama ongelma on mun 47v. silmillä. Hyvässä valossa "tiimarit" päässä öljyrajan tikussa erotan, mutta muuten on vaikeuksia. Luulisi, että pappa-autoon tehtäisiin pappaystävällinen öljytikku...
Nyt on uusi öljytikku 55557302 lävessä, ja öljypinnan tarkistus käy kädenkäänteessä. Väriltään tuo klunssi on harmaa jossa erottuu "näköjään" uudet kirkkaatkin öljyt hyvin. Hinnaltaan pappaystävällinen- Magneetti/ Raisio alennuksin 16,00€! Vertaa femman takajarrun ilmausnippa n. 14,00€ kpl :(
Kerrankin kävi asennus meikältä ripeästi- 10 sekuntia josta täytyy olla ylpeä :lol:!
Tämä on huippuhankinta veteraaneille / miksei muillekin Suosittelen :D .
Hyvä juttu! Tuo hintahan on nyt sitä luokkaa, että mamma varmaankin antaa luvan ostoksilla käyntiin...:)
9-5/2,3LPT
"Aero"
Viestit: 397
Liittynyt: Su Maalis 04, 2007 20:44
Paikkakunta: Vaasa

Re: Öljytikun tulkintavaikeuksia

Viesti Kirjoittaja 9-5/2,3LPT »

Kietaisin tikun kontrollialueelle ohutta alumiinipeltiä.
Tuntuu näkyvän öljyraja ainakin paremmin!

Kuva
Aeron veivihuoneessa SAE 0W-40 (GM-LL-A025).
Lasu
"Aero"
Viestit: 340
Liittynyt: Su Loka 18, 2009 13:38
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Öljytikun tulkintavaikeuksia

Viesti Kirjoittaja Lasu »

Yhdyn siihen että tikku on aika pyllystä... Ruohonleikkurissakin on parempi öljyttikku!
Kyllä se toki asiansa hoitaa mutta parempikin voisi olla...
Lasu
"Aero"
Viestit: 340
Liittynyt: Su Loka 18, 2009 13:38
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Öljytikun tulkintavaikeuksia

Viesti Kirjoittaja Lasu »

Saabin lattamallinen metallitikku on täysin surkea.
Eli saabilla olisi hieman parannettavaa tällä öljytikkujen saralla... :D
scorpio_88
"Hölösuu"
Viestit: 1500
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: Öljytikun tulkintavaikeuksia

Viesti Kirjoittaja scorpio_88 »

mutta tietääkö kukaan miksi se (mielestäni paras) metallitikku otettiin pois käytöstä?
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
Julle
"Hölösuu"
Viestit: 2091
Liittynyt: Pe Huhti 23, 2004 09:56

Re: Öljytikun tulkintavaikeuksia

Viesti Kirjoittaja Julle »

scorpio_88 kirjoitti:mutta tietääkö kukaan miksi se (mielestäni paras) metallitikku otettiin pois käytöstä?

Rupesivat tekemään siitä metallista aero lätkiä, saavat paremman katteen?
9-5 Aero - 00
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5320
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Öljytikun tulkintavaikeuksia

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Julle kirjoitti:
scorpio_88 kirjoitti:mutta tietääkö kukaan miksi se (mielestäni paras) metallitikku otettiin pois käytöstä?

Rupesivat tekemään siitä metallista aero lätkiä, saavat paremman katteen?
Minäkin haluan metallisia airon lätkiä. Taitaa kaikki olla muovia tuossa nykyisessä.

-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Julle
"Hölösuu"
Viestit: 2091
Liittynyt: Pe Huhti 23, 2004 09:56

Re: Öljytikun tulkintavaikeuksia

Viesti Kirjoittaja Julle »

Tobbana kirjoitti:
Julle kirjoitti:
scorpio_88 kirjoitti:mutta tietääkö kukaan miksi se (mielestäni paras) metallitikku otettiin pois käytöstä?

Rupesivat tekemään siitä metallista aero lätkiä, saavat paremman katteen?
Minäkin haluan metallisia airon lätkiä. Taitaa kaikki olla muovia tuossa nykyisessä.

-Sami
No ainakin magneettiin tarttuu. Outoa muovia.
9-5 Aero - 00
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2834
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Re: Öljytikun tulkintavaikeuksia

Viesti Kirjoittaja Coltti »

scorpio_88 kirjoitti:mutta tietääkö kukaan miksi se (mielestäni paras) metallitikku otettiin pois käytöstä?
Se aiheutti niin paljon närää.
Eero Tiainen
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
scorpio_88
"Hölösuu"
Viestit: 1500
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: Öljytikun tulkintavaikeuksia

Viesti Kirjoittaja scorpio_88 »

tai sitten sulattivat metallin ja myivät takaiskunvaimentimien valmistajalle? siksi ovat niin hyvät? :o
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
scorpio_88
"Hölösuu"
Viestit: 1500
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: Öljytikun tulkintavaikeuksia

Viesti Kirjoittaja scorpio_88 »

mä uskon sittenkin että niistä merkeistä tehtiin jakoketjuja? ovat pirun joustavaa kamaa ;) :D
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
Vastaa Viestiin