
Öljytikun tulkintavaikeuksia
Re: Öljytikun tulkintavaikeuksia
Ei sen KOKO TIKUN tarvitse olla latta, riittäisi hyvin n.5cm. TIKUN ALAPÄÄSSÄ. Kyse on ollut kokoajan tikun LUETTAVUUDESTA. Koska rautalangan käyttö täällä vaikeaa, niin toivottavasti ISOLLA kirjoitetut AVAINSANAT ajavat saman asian. Omalta osaltani katson tämän aiheen loppuunkäsitellyksi, jatkakoon muut 

-
- "Turbo"
- Viestit: 278
- Liittynyt: Ke Heinä 11, 2007 15:11
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Öljytikun tulkintavaikeuksia
Terve,Finn kirjoitti:Mä en mielestäni sanonut ettenkö mä osaisi tarkistaa Saabin öljypintaa VAAN ETTÄ MUN 47-VUOTIAAT SILMÄT EIVÄT MEINAA EROTTAA SITÄ ÖLJYPINTAA SIINÄ MUSTASSA VALMIIKSI KIILTÄVÄSSÄ MUOVIKLUNSSISSA.
Pyrin jatkossa välttämään mahdollisten Saab-ongelmieni julkituontia foorumilla ja hakeutumaan marmoritiskin tms. ääreen.
Ihan sama ongelma on mun 47v. silmillä. Hyvässä valossa "tiimarit" päässä öljyrajan tikussa erotan, mutta muuten on vaikeuksia. Luulisi, että pappa-autoon tehtäisiin pappaystävällinen öljytikku...
Re: Öljytikun tulkintavaikeuksia
Pistin tilaukseenMimmi kirjoitti:Femman uusin tikku: 55557302


Kumma homma, jo jonkun aikaa Saabilla ajaneena niin nyt taitaa olla öljytikku kaikkein ahkerammassa käytössä!?
46 vuotta ajoa vain Saabilla. Saab 9-5 Aero sedan- 00, Vector 2.3t wagon A5 -08 # 150.
Re: Öljytikun tulkintavaikeuksia
Nyt on uusi öljytikku 55557302 lävessä, ja öljypinnan tarkistus käy kädenkäänteessä. Väriltään tuo klunssi on harmaa jossa erottuu "näköjään" uudet kirkkaatkin öljyt hyvin. Hinnaltaan pappaystävällinen- Magneetti/ Raisio alennuksin 16,00€! Vertaa femman takajarrun ilmausnippa n. 14,00€ kplpilkkitikka kirjoitti:
Terve,
Ihan sama ongelma on mun 47v. silmillä. Hyvässä valossa "tiimarit" päässä öljyrajan tikussa erotan, mutta muuten on vaikeuksia. Luulisi, että pappa-autoon tehtäisiin pappaystävällinen öljytikku...

Kerrankin kävi asennus meikältä ripeästi- 10 sekuntia josta täytyy olla ylpeä

Tämä on huippuhankinta veteraaneille / miksei muillekin Suosittelen

46 vuotta ajoa vain Saabilla. Saab 9-5 Aero sedan- 00, Vector 2.3t wagon A5 -08 # 150.
-
- "Turbo"
- Viestit: 278
- Liittynyt: Ke Heinä 11, 2007 15:11
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Öljytikun tulkintavaikeuksia
Hyvä juttu! Tuo hintahan on nyt sitä luokkaa, että mamma varmaankin antaa luvan ostoksilla käyntiin...J.V.A kirjoitti:Nyt on uusi öljytikku 55557302 lävessä, ja öljypinnan tarkistus käy kädenkäänteessä. Väriltään tuo klunssi on harmaa jossa erottuu "näköjään" uudet kirkkaatkin öljyt hyvin. Hinnaltaan pappaystävällinen- Magneetti/ Raisio alennuksin 16,00€! Vertaa femman takajarrun ilmausnippa n. 14,00€ kplpilkkitikka kirjoitti:
Terve,
Ihan sama ongelma on mun 47v. silmillä. Hyvässä valossa "tiimarit" päässä öljyrajan tikussa erotan, mutta muuten on vaikeuksia. Luulisi, että pappa-autoon tehtäisiin pappaystävällinen öljytikku...![]()
Kerrankin kävi asennus meikältä ripeästi- 10 sekuntia josta täytyy olla ylpeä!
Tämä on huippuhankinta veteraaneille / miksei muillekin Suosittelen.

-
- "Aero"
- Viestit: 397
- Liittynyt: Su Maalis 04, 2007 20:44
- Paikkakunta: Vaasa
Re: Öljytikun tulkintavaikeuksia
Aeron veivihuoneessa SAE 0W-40 (GM-LL-A025).
Re: Öljytikun tulkintavaikeuksia
Yhdyn siihen että tikku on aika pyllystä... Ruohonleikkurissakin on parempi öljyttikku!
Kyllä se toki asiansa hoitaa mutta parempikin voisi olla...
Kyllä se toki asiansa hoitaa mutta parempikin voisi olla...
Re: Öljytikun tulkintavaikeuksia
Eli saabilla olisi hieman parannettavaa tällä öljytikkujen saralla...Saabin lattamallinen metallitikku on täysin surkea.

-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1500
- Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
- Paikkakunta: Pietarsaari
Re: Öljytikun tulkintavaikeuksia
mutta tietääkö kukaan miksi se (mielestäni paras) metallitikku otettiin pois käytöstä?
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
Re: Öljytikun tulkintavaikeuksia
scorpio_88 kirjoitti:mutta tietääkö kukaan miksi se (mielestäni paras) metallitikku otettiin pois käytöstä?
Rupesivat tekemään siitä metallista aero lätkiä, saavat paremman katteen?
9-5 Aero - 00
Re: Öljytikun tulkintavaikeuksia
Minäkin haluan metallisia airon lätkiä. Taitaa kaikki olla muovia tuossa nykyisessä.Julle kirjoitti:scorpio_88 kirjoitti:mutta tietääkö kukaan miksi se (mielestäni paras) metallitikku otettiin pois käytöstä?
Rupesivat tekemään siitä metallista aero lätkiä, saavat paremman katteen?
-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Öljytikun tulkintavaikeuksia
No ainakin magneettiin tarttuu. Outoa muovia.Tobbana kirjoitti:Minäkin haluan metallisia airon lätkiä. Taitaa kaikki olla muovia tuossa nykyisessä.Julle kirjoitti:scorpio_88 kirjoitti:mutta tietääkö kukaan miksi se (mielestäni paras) metallitikku otettiin pois käytöstä?
Rupesivat tekemään siitä metallista aero lätkiä, saavat paremman katteen?
-Sami
9-5 Aero - 00
Re: Öljytikun tulkintavaikeuksia
Se aiheutti niin paljon närää.scorpio_88 kirjoitti:mutta tietääkö kukaan miksi se (mielestäni paras) metallitikku otettiin pois käytöstä?
Eero Tiainen
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1500
- Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
- Paikkakunta: Pietarsaari
Re: Öljytikun tulkintavaikeuksia
tai sitten sulattivat metallin ja myivät takaiskunvaimentimien valmistajalle? siksi ovat niin hyvät? 

9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1500
- Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
- Paikkakunta: Pietarsaari
Re: Öljytikun tulkintavaikeuksia
mä uskon sittenkin että niistä merkeistä tehtiin jakoketjuja? ovat pirun joustavaa kamaa



9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.