9-5 -99 2.3t:n käynnistysongelma

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Se on tuo walbro 88€ hintaan.

ja höpö höpö, ammatti mieheltä menee max. tunti tuohon tarvike pumpun vaihtoon. Itselläkään ei mennut kuin n.1.5h kun oli hieman ihmettelytä ja työkalujen etsimistä :wink: . Siihen ei muuta tarvita kun tuo pumppu ja pieni(n.15cm) pätkä bensan kestävää 8mm letkua ja pari pientä klemmaria :wink:

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... ensapumppu

tuolla on lisää juttua :!:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6513
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Sellainen huolto jossa sen ämpärin vaihtoon menee tunteja, lienee parempi kiertää kaukaa. Ei jumankauta juu nääs päivää...

Eski
MikaI
"Tuplakaasari"
Viestit: 71
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 13:10

Viesti Kirjoittaja MikaI »

Heh...kiitoksia erittäin paljon noista vinkeistä. Luen tuolta lisää juttua aiheesta ja korjaan itse.

Seuraan tilannetta tuon lohkolämmittimen osalta josko se olisi vika siinä.

Tankissa on bensaa nyt n. 1/4 jälkellä ja aina tankkaan bensavalosta täyteen.

Tulen taas kiittämään teitä PK-potkiaisiin, sillä alkoi jo JÄNNÄ kakka tulla housuun kun puhuttiin 1000 euron sijoituksista....ja itku että lasturahat valuu sinne.

8000 tkm ajanut 04 Lokakuun jälkeen ja tämä olisi eka korjauskustannus, joten siihen nähdän ihan ok.

Mika
Volvo 965 2,5 24V -96,ex-Volvo V70 D5 -02,ex-Volvo V40 -02 1,9D,ex-Saab 9-5 2,3t STW -99,ex-Saab 9-3 2,0 -99,ex-Saab 900 2,0 -96,ex-Honda Civic 1,3,Type-S -83,ex-Honda Civic 1,6 DOHC Tuning -89,ex-Opel Manta 2,0 400-look -77,ex-Opel Kadett D 1,3 -82
mattiruu
"Turbo"
Viestit: 206
Liittynyt: Ma Loka 20, 2003 14:14

Viesti Kirjoittaja mattiruu »

Kampiakselin anturi liittimineen voi oireilla justiinsa tuolla tavalla eikä vikakoodeja välttämättä tule. Ja jos halvimmasta päästä haluat aloittaa, niin mittaa kampiakselianturin vastus. Pitäisi olla noin huoneenlämpöisenä 860 ohmia 90 ohmin tarkkuudella.
koistha
"Hölösuu"
Viestit: 1346
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 13:45
Paikkakunta: Epsoo

Viesti Kirjoittaja koistha »

MikaI kirjoitti: Asentoanturin toimivuus selviää vasta sitten kun suobbi ei skulaa yhtään enää?
Olen siitä onnellisessa asemassa, etten ole joutunut asiaa toteamaan. Mutta ei ilmeisesti ole ihan noin selkeä. Käsittääkseni esim. Turbo Sensonicilla taitaa olla omakohtaisia kokemuksia asentoanturin hajoamisesta ja sen epämääräisistä oireista.
MikaI kirjoitti: MetroAuto kertoi myös että pitää ajaa niin kauan kuin toimii...heh, koska eivät voi tehdä mitään nyt kun toimii. Vikakoodia ei tule ilman Check valoa. Specialisti veikkasi bensapumppua ja hintaan n. 1000 erskaa asennettuna....sh*t. :cry:

Länkkäri sanoi että ämpärin vaihtoon menee tunteja tunteja ja jos jostain löydän tarvike pumpun niin aikaa menee vieläkin enemmän kun on semmoista näpertämistä kuulemma.
Mistä Länkkäristä kysyit ? Ämpärin vaihtoon menee kuulemma tasan 8 minuuttia kesämökkioloissa ja työkalut esiin kaivettuna. Osa maksanee alle 500.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
jehhe
Matalapaineturbo
Viestit: 182
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 19:49
Paikkakunta: Pedersöre

Viesti Kirjoittaja jehhe »

Mulla on kans ongelma käynnistymisessä kun lämpötila on lähellä nollaa ja auto ollut lohkolämmittimessä. Jos ei ole ollut lämppärissä niin ei mitään ongelmaa. 8O

Ai niin ja auto 9-5 2.3t -98
MikaI
"Tuplakaasari"
Viestit: 71
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 13:10

Viesti Kirjoittaja MikaI »

Meikäläisen korjaustaidot ei kyllä riitä millään ton anturin toimivuuden tarkistamiseen, joten täytyy tarkkailla nyt oireileeko enää.

Olarin Länkkäriltä.

Ja en käytä lohkoa nyt kun on 0´c kelejä.

Toivottavasti olisi se pumppu kun pääsisi 88 erskalla.

Mika
Volvo 965 2,5 24V -96,ex-Volvo V70 D5 -02,ex-Volvo V40 -02 1,9D,ex-Saab 9-5 2,3t STW -99,ex-Saab 9-3 2,0 -99,ex-Saab 900 2,0 -96,ex-Honda Civic 1,3,Type-S -83,ex-Honda Civic 1,6 DOHC Tuning -89,ex-Opel Manta 2,0 400-look -77,ex-Opel Kadett D 1,3 -82
koistha
"Hölösuu"
Viestit: 1346
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 13:45
Paikkakunta: Epsoo

Viesti Kirjoittaja koistha »

Tulikin mieleeni, että eihän siitä ole pitkä aika kun vastaavasta keskusteltiin eli tuo Frostgreyn mainitsema linkki pitää sisällään tätä bensapumppuasiaa.
Olet ilmeisesti soittanut pikahuoltoon kun kerran olet saanut samalaisen arvion kun Ansis tuossa em. ketjussa. Mielenkiintoiseksi asian tekee, että Tuha kertoo isänsä 9-5:stä lauenneen bensapumpun ja sen korjauttaminen maksoi viitisen sataa, joista osan hinta oli alle 350.
Kannattaa lukea tuo aikaisempi ketju. Siinä on paljon sinuakin hyödyttävää tietoa.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
MikaI
"Tuplakaasari"
Viestit: 71
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 13:10

Viesti Kirjoittaja MikaI »

Jeps, nyt toimi tänään moitteettomasti....yöllä ei lohkossa.

Jup luin läpi yllä olevan linkin takaisen keskustelun ja paljonhan oli siellä vinkkejä saman tyylisistä oireista.

Kiitoksia,
Mika
Volvo 965 2,5 24V -96,ex-Volvo V70 D5 -02,ex-Volvo V40 -02 1,9D,ex-Saab 9-5 2,3t STW -99,ex-Saab 9-3 2,0 -99,ex-Saab 900 2,0 -96,ex-Honda Civic 1,3,Type-S -83,ex-Honda Civic 1,6 DOHC Tuning -89,ex-Opel Manta 2,0 400-look -77,ex-Opel Kadett D 1,3 -82
joukolainen
"Viggen"
Viestit: 614
Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja joukolainen »

Ikäviä nuo käynnistysongelmat, mutta itsellä ei ole ollut noita mainittuja käynnistysongelmia, vaikka on ollut joskus pitempäänkin plussa kelillä roikassa tuon sisätilan lämmittämisen takia. Hyvin on aina lähtenyt ja autohan on 02 vuoden airo. Oisko uudemmissa softa parempi?
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6513
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Minulla on myös M2000 9-5 Aero usein nollakelissäkin roikassa ja ei ole ollut mitään käynnistysongelmia. Sellainen piirre tuossa Aerossa on, että jos tankki on täynnä, niin starttaa noin sekunnissa, mutta kun bensaa on 1/4 tai sen alle, vaatii pidemmän starttauksen. En tiedä pitäisikö varmuuden vuoksi vaihtaa bensapumppu, kun on jo 150K mittarissa...

Eski
tami
"Hirsch"
Viestit: 810
Liittynyt: To Syys 23, 2004 22:01
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tami »

Eski kirjoitti:Sellainen piirre tuossa Aerossa on, että jos tankki on täynnä, niin starttaa noin sekunnissa, mutta kun bensaa on 1/4 tai sen alle, vaatii pidemmän starttauksen. En tiedä pitäisikö varmuuden vuoksi vaihtaa bensapumppu, kun on jo 150K mittarissa...
Minulla sama homma. Tankki täynnä lähtee aivan saman tien kun näyttää avainta. Sitten kun tankki lähellä punaisen rajaa, kestää käynnistyminen hieman kauemmin. Olen pitänyt tätä ominaisuutena ja tankin mahdollisuuksien mukaan täynnä.
Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
MikaI
"Tuplakaasari"
Viestit: 71
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 13:10

Viesti Kirjoittaja MikaI »

Eli taidan hakee Motonetista varastoon yhden bensapumpun... :lol: :lol:
Volvo 965 2,5 24V -96,ex-Volvo V70 D5 -02,ex-Volvo V40 -02 1,9D,ex-Saab 9-5 2,3t STW -99,ex-Saab 9-3 2,0 -99,ex-Saab 900 2,0 -96,ex-Honda Civic 1,3,Type-S -83,ex-Honda Civic 1,6 DOHC Tuning -89,ex-Opel Manta 2,0 400-look -77,ex-Opel Kadett D 1,3 -82
sheba1
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: To Tammi 26, 2006 18:00
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja sheba1 »

polttoaine letkun painepuoleinen takaiskuventtiili on sulla rikki , :roll:
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6513
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

sheba1 kirjoitti:polttoaine letkun painepuoleinen takaiskuventtiili on sulla rikki , :roll:
Kenellä :?: 8O

Eski
Vastaa Viestiin