Juu, nämä letkujen vaihdot pitää muistaa sitten seuraavassa huollossa itsekkin pyytää tekemään. Nämä hommat kun eivät normihuoltoon kuulu missään vaiheessa. Mikä sinänsä on aika kummallista ajatellen, että miten tärkeästä asiasta koneen hengissä pysymisen kannalta on kyse.Saappi Kuski kirjoitti:Kun nyt alettiin huohotusletkuista puhumaan niin mainittakoon että itse pyysin erikseen 90tkm huollon yhteydessä "huohotusjärjestelmän tarkastuksen". Mitä lienevät tehneet sitten mutta nuo 4 letkua ja hela, se venttiilikopassa oleva oli vaihdettu, osien hinta n.70 euroa. Letkut kuulemma tosiaan menevät haperoiksi muutamassa vuodessa ja huonoja ne olivat tässäkin vaikkakaan eivät kuulemma tukossa kun asiaa tivasin.
9-5 t, ahdinvaihtoon 108 tkm
Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
Itellä on gt17 tuprautellut sinistä savua jos on yli -15 lukemista lähteny liikkeelle ilman esilämmitystä ja etenkin ilman näilläkin foorumeilla mainittuja 15sek tyhjäkäyntejä.
Muuten on savua (harmaata) esiintynyt vain täyskaasukiihdytyksillä ( lämpimälläkin koneella ) jolloin tuntuu kyllä ruuti olevan kuivaa ja vähäisetkin paineet pelissä.
Siis kysynkin: olisiko starttisinipölläysten syy ennemmin esim. venttiileissä kuin ahtimessa?
Muuten on savua (harmaata) esiintynyt vain täyskaasukiihdytyksillä ( lämpimälläkin koneella ) jolloin tuntuu kyllä ruuti olevan kuivaa ja vähäisetkin paineet pelissä.
Siis kysynkin: olisiko starttisinipölläysten syy ennemmin esim. venttiileissä kuin ahtimessa?