Saab 2.3t, T ja Aero huoltoväli

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Tasapaino akseli
"Hölösuu"
Viestit: 1172
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
Paikkakunta: Vieremä

Viesti Kirjoittaja Tasapaino akseli »

Mielestäni vuosi tai 10000km on nykyisillekin öljyille oikein sopiva vaihtoväli. Itse öljyhän jaksaa voidella vielä 30000km ajonkin jälkeen, mutta niillä kilometreillä alkaa jo öljystä erottumaan erinäistä kanahkaa öljypohjaan ja jokainen voi miettiä mitä se aiheuttaa kun se pääsee lopulta öljyn kiertoon.. Eli kenties jotain tällaista voisi olla pahimmillaan.. lainattu 9000 sivuilta http://kotisivu.dnainternet.net/perttuol/rikki.htm Niistä voi miettiä miks esim. tietyn ikäluokan Saabien koneet ovat kestäneet hyvin paljon todennäköisemmin ajaa pitemmälle kuin nyky koneet..
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
Tasapaino akseli
"Hölösuu"
Viestit: 1172
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
Paikkakunta: Vieremä

Viesti Kirjoittaja Tasapaino akseli »

Kaikkea sitä mikä ei kuulu öljypohjaan jota todella ei näe muuten kuin aukaisemalla öljypohja.. :lol:
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6672
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

9-5T kirjoitti:
Tasapaino akseli kirjoitti: kanahkaa
Mitä tuo on, kaiketi ei silmin nähtävää?
Olisiko se vaikka tällaista:

Kuva
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9416
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

9-5T kirjoitti: Öljyhja oli pöydällä enkä siltin nähnyt tuota jotain.
Eikös noissa uudemmissa ole jo huohotustakin muutettu moneen otteeseen? Jos tuo "jokin" ilmestyy koneeseen etupäässä kylmänä suoritetun lyhyiden nurkka-ajojen seurauksena (aivan kuten valmistaja on ilmoittanutkin), eli kondensiolla olisi merkittävä osuus hommassa?
Tuo "jokin" on kyllä enemmän ektoplasmaa kuin öljyä, ja vettä siinä oli joukossa myöskin :)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6672
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Valmistajan mukaan huohotinongelma on ratkaistu vuonna 2004.

Eski
Tasapaino akseli
"Hölösuu"
Viestit: 1172
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
Paikkakunta: Vieremä

Viesti Kirjoittaja Tasapaino akseli »

Jokainen varmaan tekee omat johtopäätökset millaisilla väleillä vaihtaa öljyt autoonsa ajonsa mukaan.. Enkä väitä et kaikkien autojen kohdalla käy samoin. huoltovälien pidentymisien myötä on myös monella valmistajalla lisääntyneet autojen moottoriongelmat.. Jokainen päättää mihin sen 40euroa käyttää jonka enemmän tulee maksamaan suodatin+öljyt kerran enemmän 30000km huoltovälillä vaihtaen. :lol: 'OT: täällä menee muuten mukavasti öljyn vaihdon hinnat suodatin+öljyt itse vaihtaen maksaa saman verran kuin käyttää liikkeessä.. turhaan sitä näppejään enää sotkee niiden takia.
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6672
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

9-5T kirjoitti: 30000km tuomittu öljynvaihtoväli tuli samoin 2004 malliin.
Sinun ajomäärilläsi on varmasti riittää tuo 30K vaihtoväliksi, varsinkin, kun öljyt jopa pysyy koneessa tuon välin. Jos itse joskus ostan tuollaisen 30K huoltovälin Saabin ja ajan edelleen noin 25K vuodessa, niin vaihdan siihenkin öljyt 10K välein.

Eski
Tasapaino akseli
"Hölösuu"
Viestit: 1172
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
Paikkakunta: Vieremä

Viesti Kirjoittaja Tasapaino akseli »

Eski kirjoitti:
9-5T kirjoitti:
Tasapaino akseli kirjoitti: kanahkaa
Mitä tuo on, kaiketi ei silmin nähtävää?
Olisiko se vaikka tällaista:

Kuva
Tuollaista nimen omaan.. :lol: 9-5T sinun kohdallasi vaihtoväli on silloin oikea kun ei löydy tuollaista sisältä.
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
Ansis
"Hölösuu"
Viestit: 1264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 13:35
Paikkakunta: Viialabama

Viesti Kirjoittaja Ansis »

Ja volkkarifoorumeilla keskustellaan VAGCOMilla tehtävästä öljynvaihdon tarpeen ilmaisimen huijaamisesta 8O .
Kuulemma joku LL VW oli ilmoittanut kuranvaihtotarpeesta alle 6? tonnia ajettuna ja omistaja/haltija oli vetänyt pultit kalliin LL öljyn hinnasta :twisted:
900i
"Saabisti"
Viestit: 2411
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Volkkari asiaa

Viesti Kirjoittaja 900i »

Vaikkei kaikkien mielestä nää VW jutut tänne kuulukkaan...
En tiedä tarkkaan tapausta.
Kilometreillä ei ole mitään merkitystä jos aika eli päivät ja vuodet tulee vastaan.
Olen tehnyt huollon 2vuotta vanhaan autoon jolla oli ajettu 2700km.
Longlife laitteissa huoltovälinäyttö ei aja tarkoitustaan jos se nollataan mittariston nupeista. Silloin aika rajaksi tulee automaattisesti 1V tai 15tkm. Oikein toimiakseen jatkossa joutuu koodauksen tekemään usiksi testerillä.
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Tasapaino akseli
"Hölösuu"
Viestit: 1172
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
Paikkakunta: Vieremä

Viesti Kirjoittaja Tasapaino akseli »

9-5T kirjoitti:Onko tällä vaihtovälillä syytä pelotella omistajia/ostajia. Saabin suositus puolittaa vaihtoväli määrätyissä olosuhteissa taitaa riittää ja monilla uudehkoilla Saabeilla ajetaan paljon jolloin normaali välillä ei taida olla ongelmia.
Ei ole yksin saabin kohdalla.. olis hyvä tietää jokaisen pitkän huoltovälin omaavan auton omistajan et ne ei ole aina järkeviä vaihtovälejä. No jos ajaa paljon kaupungissa niin kuin itse joskus rolla iässä 40tkmvuodessa josta korkeintaan 3000km matka ajoa on vaihtoväli liian pitkä... :)
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
Vastaa Viestiin