 
 Tänään ajettu automaatti AEROLLA -05 176km. SID:n mukaan keskikulutus 6,7l/100. Ajo pintakaasulla täysin nopeusrajoitusten mukaisesti.
Oma ennätys edellinen oli 6,9l/100 samalta reitiltä.[/quote]
Edittoidaas vähän tekstiänitema kirjoitti:
Noo. Ei vain taida olla noita koneita täällä niin paljoa, että olis ehtinyt kertyä laajemmalti "kokemuksia"Mutu peittää paljon faktaa sillä ongelmathan ne yleensä tulee esiin.
Eiköhän se Saabin valurautainen ole mainio kone kunhan hoksaa vaihtaa öljyjä ja huolehtii tasapainottomuudesta. Kuinka moni motti kestää yhtä paljon kilsoja ja virittämistä? Unohdetaan ne skylinet etc.
 Eli jos b2x5:ttä meinaa virittää yhtään rajummin niin kannattaa joko vaihtaa vahvemmat männät jotka sopii alkuperäisiin kankiin tai sitten vaihtaa tonnarin männät + kanget. Ja on noita kyllä niin paljon pamahdellut ettei enää liikuta mutu-tietämyksen piirissä
  Eli jos b2x5:ttä meinaa virittää yhtään rajummin niin kannattaa joko vaihtaa vahvemmat männät jotka sopii alkuperäisiin kankiin tai sitten vaihtaa tonnarin männät + kanget. Ja on noita kyllä niin paljon pamahdellut ettei enää liikuta mutu-tietämyksen piirissä  
Niin en tainnutkaan sanoa, että vaki männilläng900aero kirjoitti:Edittoidaas vähän tekstiänitema kirjoitti:
Noo. Ei vain taida olla noita koneita täällä niin paljoa, että olis ehtinyt kertyä laajemmalti "kokemuksia"Mutu peittää paljon faktaa sillä ongelmathan ne yleensä tulee esiin.
Eiköhän se Saabin valurautainen ole mainio kone kunhan hoksaa vaihtaa öljyjä ja huolehtii tasapainottomuudesta. Kuinka moni motti kestää yhtä paljon kilsoja ja virittämistä? Unohdetaan ne skylinet etc.Eli jos b2x5:ttä meinaa virittää yhtään rajummin niin kannattaa joko vaihtaa vahvemmat männät jotka sopii alkuperäisiin kankiin tai sitten vaihtaa tonnarin männät + kanget. Ja on noita kyllä niin paljon pamahdellut ettei enää liikuta mutu-tietämyksen piirissä
 Perus asiat kuntoon virin kanssa. Se että koneita väärinkäytetään/laiminlöydään ei ole koneen vika. Kokoajan vaaditaan moottoreiltä lisää joten vanhojen reiluilla marginaaleilla valmistettuihin mottien aika on ohi. Eikä tämä ole ainoastaan saabin/autojen ongelma.
  Perus asiat kuntoon virin kanssa. Se että koneita väärinkäytetään/laiminlöydään ei ole koneen vika. Kokoajan vaaditaan moottoreiltä lisää joten vanhojen reiluilla marginaaleilla valmistettuihin mottien aika on ohi. Eikä tämä ole ainoastaan saabin/autojen ongelma. 
   
 Kiitos tiedoista. Mutta ei taida tuo cd-boksi mp3-tiedostoja soittaa. Olen harkinnut tilaavani ipodiin radiolähettimen. iPodi täyteen mp3:sia ja esim. 87,8 MHz taajuudella autoradioon. Sen voi tietsikalla ohjelmoida. Euroopassa vaan radiolähettimiä ei saa myydä, koska tällaisiin radiolähettimiin tarvii luvan.Brewmaster kirjoitti:Muistaakseni vaihtajasta joutui maksamaan ylimäärästä. Onneks faija aikanaan sijoitti
 ). Aeron huippusuoritusarvot ovat paremmat, mutta ei V6-moottorillakaan jalkoihin jää. Aerossa suorituskyky on räjähtävää, kun taas V6 tarjoaa eleettömämpää voimaa/sitkeyttä.
). Aeron huippusuoritusarvot ovat paremmat, mutta ei V6-moottorillakaan jalkoihin jää. Aerossa suorituskyky on räjähtävää, kun taas V6 tarjoaa eleettömämpää voimaa/sitkeyttä.Se on vaan sitten ihan karmea se äänenlaatu sen radiolähettimen kautta. Sitä ei radiota kuunnellessa tule edes ajatelleksi mutta kun laittaa sen mp3 soittimen tuolleen kiinni ja kuuntelee niitä niitä lempparilevyjään radio laadulla ja vertaa cd levyn laatuun niin aika nopeasti lähti se häkkyrä minun autosta jossa myös AS3 (ja onneksi myös cd boxi).pajunen3 kirjoitti: Kiitos tiedoista. Mutta ei taida tuo cd-boksi mp3-tiedostoja soittaa. Olen harkinnut tilaavani ipodiin radiolähettimen. iPodi täyteen mp3:sia ja esim. 87,8 MHz taajuudella autoradioon. Sen voi tietsikalla ohjelmoida. Euroopassa vaan radiolähettimiä ei saa myydä, koska tällaisiin radiolähettimiin tarvii luvan.
 ok vaihtoehto myös tuo radiolähetin.
 ok vaihtoehto myös tuo radiolähetin.Niin mikäkin ajattelin tehdä jos sama vika iskee mutta joku viisampi forumissa vastasi että silloin katti on vaarassa.9-5 3.0t kirjoitti: Etumaisen lohkon (ahtava lohko) sytytyskasetti meni n. kuukausi sitten. Onneksi en ollut kuin vajaan kilometrin päässä kotoa ja sain toisella lohkolla hiivitettyä auton kotiin. Nelosmylly ei olisi niiltä sijoiltaan omin avuin (ilman uutta kasettia) liikahtanut.
Suosittelen Nordic-2 paketti (pakoputki + uusi "chip"), koneen suorituskin nousee.9-5 3.0t kirjoitti: Pakoputken (ainakin takapöntön) joutunen uusimaan tulevana kesänä.