Oletkos tutkinut asentoanturin liittimen? Eikös 9-5:ssäkin asentoanturi ollut siellä hihnapyörän luona, muistaisin sen sinne asentaneeni (näin oli ainakin tonnarissa)?Eski kirjoitti:Joopa joo, minunkin autoon on tehty aikaisemmin kaasuläppäkotelon "toleranssipäivitys", joten saattaahan se liittyä tuohon läppäkoteloonkin... Minulla ei ole syttynyt mitään vikavaloja, mutta limp home -tilassahan pitäisi CE-valo syttyä. Täytyy käydä taas lukemassa vikakoodit Techillä, josko sieltä nyt löytyisi jotain...
Eski
Startti/nykimisongelmia AeroWagonissa
Noniin tuli harrastettua kauniin lauantaipäivän kunniaksi ja vaihdoin kokeeksi läppäkotelon. Yllättävän helppo homma vaihtaa; kolmella pultilla kiinni ja viisi letkua ja pari sähköjohtoa sekä limphome-vaijeri.
Ostin PCS:ltä aikaisemmin jostain autosta puretun ilmamäärämittarin ja läppäkotelon, joiden piti olla ihan toimivia. Noh, sain läppäkotelon vaihdettua ja kokeilin käynnistää, niin ekalla yrityksellä sammui heti kun meinasi hörähtää, mutta toisella yrittämällä startttasi normaalisti.
Koeajolla huomasin, että edelleen ahdot vatkaa peruspaineiden tienoilla, eli siinä turbo-mittarin keskialueella ja paras veto on välillä hukassa... Tulipa mieleen tarkistaa bypass-venttiili, mutta se vaikutti ehjältä puhalluskokeen perusteella. Sitten vaihdoin kokeeksi vielä auton oman IMMin takaisin ja yllätys yllätys nykiminen ja ahtojen seilaaminen loppui siihen. Sitä en nyt tiedä onko tuosta läppäkotelon vaihdosta mitään hyötyä, mutta tulipahan kokeiltua sitäkin hommaa
Niin ja nyt auto suostui taas vaihteeksi käynnistymään useamman kerran...
Eski
Ostin PCS:ltä aikaisemmin jostain autosta puretun ilmamäärämittarin ja läppäkotelon, joiden piti olla ihan toimivia. Noh, sain läppäkotelon vaihdettua ja kokeilin käynnistää, niin ekalla yrityksellä sammui heti kun meinasi hörähtää, mutta toisella yrittämällä startttasi normaalisti.
Koeajolla huomasin, että edelleen ahdot vatkaa peruspaineiden tienoilla, eli siinä turbo-mittarin keskialueella ja paras veto on välillä hukassa... Tulipa mieleen tarkistaa bypass-venttiili, mutta se vaikutti ehjältä puhalluskokeen perusteella. Sitten vaihdoin kokeeksi vielä auton oman IMMin takaisin ja yllätys yllätys nykiminen ja ahtojen seilaaminen loppui siihen. Sitä en nyt tiedä onko tuosta läppäkotelon vaihdosta mitään hyötyä, mutta tulipahan kokeiltua sitäkin hommaa
Niin ja nyt auto suostui taas vaihteeksi käynnistymään useamman kerran...
Eski
Yksinpuhelu jatkuu: kävin PCS:llä tsekkaamassa vikakoodit ja vain läppäkotelosta oli pari vikakoodia. Ilmeisesti tulivat läppäkotelon vaihdon jälkeen ja läppäkotelo vaatisi kalibrointia, mutta PCS:llä ei ole siihen laitteita, joten täytynee vaihtaa auton oma läppäkotelo takaisin, kun nykiminen ei kuitenkaan johtunut läppäkotelosta, vaan IMM:sta. Käynnistymisongelmakaan tuskin johtuu läppäkotelosta.
Päätin kuitenkin vaihtaa varmuuden vuoksi kampiakselin asentotunnistimen, mutta PCS:ltä ei osaa löytynyt hyllystä, joten hain sen Laakkoselta. Osa maksoi 90 euroa (sain näköjään alennusta, tehtaan hinta noin 109 eur). Huomenna olisi tarkoitus saada osa vaihdettua. Tosin auto on nyt lähtenyt käyntiin useita kertoja normaalisti.
Laakkosen poistotuotekorista löytyi ilmeisesti tavaratilan kynnykseen kiinnitettävä naarmutumissuojus/istuinmatto hintaan 5 euroa. Olihan sellainen ostettava, kun halvalla sai
Eski
Päätin kuitenkin vaihtaa varmuuden vuoksi kampiakselin asentotunnistimen, mutta PCS:ltä ei osaa löytynyt hyllystä, joten hain sen Laakkoselta. Osa maksoi 90 euroa (sain näköjään alennusta, tehtaan hinta noin 109 eur). Huomenna olisi tarkoitus saada osa vaihdettua. Tosin auto on nyt lähtenyt käyntiin useita kertoja normaalisti.
Laakkosen poistotuotekorista löytyi ilmeisesti tavaratilan kynnykseen kiinnitettävä naarmutumissuojus/istuinmatto hintaan 5 euroa. Olihan sellainen ostettava, kun halvalla sai
Eski
Saako siitä automaattivaihteistosta ulos mitään vikakoodeja ja jos kepin asentoanturi (tjmsp) olisi viallinen estäen starttauksen silloin tällöin niin antaisiko se vikaherjaa?
Alkaa kuulostamaan tutulta, satanen sinne, satanen tänne Toivottavasti auto tulee kuntoon ilman suurempia lisäinvestoineteja, miksei nykyautoissa voi olla ihan rehellisiä vikoja kuten vaikka että sytytystulppa rikki tai venttiili palanut No elämä on
Alkaa kuulostamaan tutulta, satanen sinne, satanen tänne Toivottavasti auto tulee kuntoon ilman suurempia lisäinvestoineteja, miksei nykyautoissa voi olla ihan rehellisiä vikoja kuten vaikka että sytytystulppa rikki tai venttiili palanut No elämä on
Juu, se vaihdekepintunnistin saattoi olla ekalla kerralla syyllinen, mutta nythän auto starttasi, mutta ei käynnistynyt, joten kyseessä lienee täysin eri vika... Sikäli hölmöä, että autossa on hienot diagnostiikat ja systeemit, mutta vikakoodeja ei oikein tule paljon mistään: ei kampiakselin asentotunnistimelta, ei DI-kasetista, ei bensapumpusta, ei ilmamassamittarista eikä paljon mistään...
No onhan noita uudempia 9-5:sia tullut jo koeajettua, joten siinähän se vähän suurempi lisäinvestointi on, kunhan hermot menee lopullisesti tuon romun kanssa Emäntä alkoi jo ehdotella merkin vaihtoa
Eski
No onhan noita uudempia 9-5:sia tullut jo koeajettua, joten siinähän se vähän suurempi lisäinvestointi on, kunhan hermot menee lopullisesti tuon romun kanssa Emäntä alkoi jo ehdotella merkin vaihtoa
Eski
Tuttu tunne, itseltäni paloi kanssa hiat 9-5:n kanssa, mutta onneksi sain sen kuntoon vihdoin viimein ja toivottavasti pelaa uudella omistajallaan nyt kelvollisesti, oli taasen meikän tsäkää että kaikki viat piti ilmentyä vuoden aikana, ja tietty just silloin kun oli minun huoltovastuun alaisenaEski kirjoitti:Juu, se vaihdekepintunnistin saattoi olla ekalla kerralla syyllinen, mutta nythän auto starttasi, mutta ei käynnistynyt, joten kyseessä lienee täysin eri vika... Sikäli hölmöä, että autossa on hienot diagnostiikat ja systeemit, mutta vikakoodeja ei oikein tule paljon mistään: ei kampiakselin asentotunnistimelta, ei DI-kasetista, ei bensapumpusta, ei ilmamassamittarista eikä paljon mistään...
No onhan noita uudempia 9-5:sia tullut jo koeajettua, joten siinähän se vähän suurempi lisäinvestointi on, kunhan hermot menee lopullisesti tuon romun kanssa Emäntä alkoi jo ehdotella merkin vaihtoa
Eski
Merkinvaihtoon en ota kantaa, itselleni on kylläkin tulossa Saksasta Biltema Motor Werke
Jotain ihme nykimistä esiintyy vieläkin, esim. täyskaasukiihdytyksessä nyökkäsi kerran oikein kunnolla, mutta sen jälkeen taas toimi useamman vedon ihan normaalisti... Tuntuu vain sen M2006 AeroWagonin koeajon jälkeen, ettei muutenkaan kulje mihinkään koko vessa
BaijerinMutteriWirityksiin en sentään alennu, niistähän ei edes kehtaa nousta julkisella paikalla ulos
Eski
BaijerinMutteriWirityksiin en sentään alennu, niistähän ei edes kehtaa nousta julkisella paikalla ulos
Eski
Nojåå, eipä sillä niin kauheasti väliä ole millä ajelee, tarkoituksena oli löytää turboton vehjes jolla kerkiääkin johonkin. Vai meinaatko että että buimurista tippuu osia ja muttereita kun hyppää ulos autosta ja pamauttaa oven kiinni?Eski kirjoitti: BaijerinMutteriWirityksiin en sentään alennu, niistähän ei edes kehtaa nousta julkisella paikalla ulos
Eski
Ei kun tuli mieleen se vanha vitsi kylpyammeesta ja bimmeristä
Nyt sellaisia hyviä uutisia niille molemmille lukijoille, joita tämä jorina vielä kiinnostaa, että vika saattoi hyvinkin johtua kampiakselin asentoanturista. Se nimittäin vaihdettiin ja ainakin nykiminen loppui siihen.
Vanha asentoanturi näytti tällaiselta.
Uusi anturi osanro 30561772.
Läppäkotelo.
Läppäkotelon kurkussa näyttäisi liikkuneen vähän muutakin kuin ilmaa...
5 euron puskurinsuojakin tuli asennettua
Eski
Nyt sellaisia hyviä uutisia niille molemmille lukijoille, joita tämä jorina vielä kiinnostaa, että vika saattoi hyvinkin johtua kampiakselin asentoanturista. Se nimittäin vaihdettiin ja ainakin nykiminen loppui siihen.
Vanha asentoanturi näytti tällaiselta.
Uusi anturi osanro 30561772.
Läppäkotelo.
Läppäkotelon kurkussa näyttäisi liikkuneen vähän muutakin kuin ilmaa...
5 euron puskurinsuojakin tuli asennettua
Eski
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2937
- Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
- Paikkakunta: H:ki - J:kylä
Kyllä tätä(kin) juttua seurataan tarkasti . Parempi vaan olla ite hiljaa kun ei osaa auttaa, ainoastaan ottaa oppiaEski kirjoitti: Nyt sellaisia hyviä uutisia niille molemmille lukijoille, joita tämä jorina vielä kiinnostaa,
Eski
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Kerro heti, tahtoo kuulla BMW-vitsin asapEski kirjoitti:Ei kun tuli mieleen se vanha vitsi kylpyammeesta ja bimmeristä
Mainiota, tuo anturi olikin aikas kökkööntyneen näköinen eli voisi olla ihan looginen selitys käyntiongelmilleEski kirjoitti: Nyt sellaisia hyviä uutisia niille molemmille lukijoille, joita tämä jorina vielä kiinnostaa, että vika saattoi hyvinkin johtua kampiakselin asentoanturista. Se nimittäin vaihdettiin ja ainakin nykiminen loppui siihen.
Oli ilmeisesti aiempi Mitsu jättänyt terveisensä läppäkoteloon?
Mulla oli myös automaatti Aerossa samanlainen käynnistys vika.
Avaimesta kun käänsi ei tapahtunut mitään. Ei vikailmoituksia, ei valojen himmenemisiä vaan täysin hiljaista. Sitten lähti aikansa yritettyä.
Näin kävi silloin tällöin. Välillä oli kuukausikin väliä. Ja aina kun meni käymään korjaamolla hyvin pelasi. Ensimmäinen ehdotus oli heti virtalukko. Koska olen saattanut kaataa sinne cokista tms. se reikä kun on siinä sopivasti hollilla. No empä olllut. Eikä kukaan muukaan koska olin ainut kuski. No sitten vihdoin päädyttiin vaihtamaan vaihteiston asentoanturi. Eikä sen jälkeen vikaa enään ilmennyt sinä aikana jolloin vielä Aerolla ajoin. Toivon mukaan ei sen jälkeenkään.
Vielä siitä Limp-home toiminnosta mihinkä moottorin ohjausjärjästelmä siirtyy kun tulee jokin häiriö. Ilmeisesti yleensä liittyy johonkin anturiin.
Vaikka tuntuu että kone ei käy kunnolla niin sillä voi kyllä surutta ajaa vaikkapa korjaamolle. Käynistäessä vain paineltava sitä kaasupoljinta. Oireina voipi olla: palaa jokin merkkivalo, ei tyhjäkäyntiä, ei ilmastointia, ei ABS jarruja, ei ym.
Avaimesta kun käänsi ei tapahtunut mitään. Ei vikailmoituksia, ei valojen himmenemisiä vaan täysin hiljaista. Sitten lähti aikansa yritettyä.
Näin kävi silloin tällöin. Välillä oli kuukausikin väliä. Ja aina kun meni käymään korjaamolla hyvin pelasi. Ensimmäinen ehdotus oli heti virtalukko. Koska olen saattanut kaataa sinne cokista tms. se reikä kun on siinä sopivasti hollilla. No empä olllut. Eikä kukaan muukaan koska olin ainut kuski. No sitten vihdoin päädyttiin vaihtamaan vaihteiston asentoanturi. Eikä sen jälkeen vikaa enään ilmennyt sinä aikana jolloin vielä Aerolla ajoin. Toivon mukaan ei sen jälkeenkään.
Vielä siitä Limp-home toiminnosta mihinkä moottorin ohjausjärjästelmä siirtyy kun tulee jokin häiriö. Ilmeisesti yleensä liittyy johonkin anturiin.
Vaikka tuntuu että kone ei käy kunnolla niin sillä voi kyllä surutta ajaa vaikkapa korjaamolle. Käynistäessä vain paineltava sitä kaasupoljinta. Oireina voipi olla: palaa jokin merkkivalo, ei tyhjäkäyntiä, ei ilmastointia, ei ABS jarruja, ei ym.
No siis, että mitä yhteistä on kylpyammeella ja baijerinpommilla?ng900aero kirjoitti: Kerro heti, tahtoo kuulla BMW-vitsin asap
V: kummastakaan ei kehtaa nousta yleisellä paikalla.
Entäpä mitä yhteistä on kortsulla ja bimmerillä?
V: molemmissa on m*lkku sisällä.
Itsehän pyysit
Paitsi ettei tuohon tietääkseni ole turbiinia koskaan vaihdettu...Oli ilmeisesti aiempi Mitsu jättänyt terveisensä läppäkoteloon?
Eski
Mitä mä sanoin Onkos se vanha anturi sinulla ? Jos on niin mittaas piruuttain sen vastus, niin opitaan taas kaikki vähän lisää.Eski kirjoitti: Nyt sellaisia hyviä uutisia niille molemmille lukijoille, joita tämä jorina vielä kiinnostaa, että vika saattoi hyvinkin johtua kampiakselin asentoanturista. Se nimittäin vaihdettiin ja ainakin nykiminen loppui siihen.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79