Uusi huohotinpäivitys?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Bysse
"Kaasari"

pössäyttää edelleen.

Viesti Kirjoittaja Bysse »

Mo kaikki.
mä vaihoin ton uusimman huohotinpäivityksen jotai pari kuukautta sitten,
MUTTA alkoi taas pössäyttelee käynnistäessä ja PALJON !! Paljon enemmän kuin aikaisemmin. Turbo ei se taida olla kun kaveri ajoi perässä ja poljin kaasua kiitettävästi eikä huomattu poikkeavaa. Missä siis vika???
laitoin just sen paluu-ilmaletkun tölkkiin jotta näkisin tuleeko öljyä ja kuinka paljon. öljyt oon vaihtanut n.8tkm välein joten ei kai se erotinloota o jo menny tukkeeseen kun vaihetun öljyn laatukin o ollut iha hywää???
mites muilla??? Alkaa meinaan vituttaa kun parkkipaikalta lähtiessä porukat töllää sankkaa savua!!!
Saab-man
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja Saab-man »

Voi se olla turbo vaikka ajossa ei savuttaisikaan. Mulla meni oma pari vuotta takaperin vaihtoon. Siinäkin oli ongelmana juuri nuo "käynnistys savut". Turbon vaihdon jälkeen savuja ei ole näkynyt.
Saabisti vuodesta -93

9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
e0000333
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja e0000333 »

Omassa olen myös seurannut noita pölläytyksiä jonkin aikaa.
Turbosta ei saa savua tulemaan yrittämällä mitenkään, mutta joskus kuumalla kelillä se vain haluaa pöläytellä. Talvella en ole sinistäsavua tavannut putkesta kertaakaan. Savu tulee kyllä putkesta ihan ensimmäisenä ulos silloin kun on tullakseen. Vaikea uskoa, että se öljy tulisi kaikkien kuulerien ja putkien läpi noin tautisen nopeasti. Öljy pääsee kyllä ainakin mulla jotain muutakautta joko suoraan mäntien päälle tai jonnekkin muualle väärään paikkaan. Onkohan tuossa hohotin systeemissä mahdollista, että se lykkäisi "väärään" suuntaan öljyä sammutuksen jälkeen jonnekkin imupuolelle lähelle kantta, jos osittain tukossa tai vastaavaa....

Olen vain ajanut menemään ja ajatellut että kai se joskus ilmoittaa mikä sitä vaivaa..... Summanmutikassa ei napostele ruveta osia vaihtelemaan.
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
Saab-man
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja Saab-man »

Omassani oli savutusongelman aikoihin huohotinputket (myös ne venttiilikopan käyrät pillit) ja loukko täysin puhtaat. Toki tarkistin ne ennen turbon vaihtoa.
Saabisti vuodesta -93

9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
Vastaa Viestiin