Sylinterikannen kiristys

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3132
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Saappi Kuski kirjoitti:
V-M kirjoitti: Eikös se ole sama ku on tonnarin tiiviste (siis lyhyt lohkoisen 94->) :?:
V-M
Motonet ilmoittaa hassusti että:
VENTTIILIKOPAN TIIVISTE SAAB 9000 --98
16V/Turbo16 2,0/2,3 84--86 (irtopuolikuut). . . . . . . . . 27-5180 12.45 ???
Edellinen sopii moott.nr--G52494 ja jälkimmäinen G52495--
16V/Turbo16 2,0/2,3 86--93 (kiinteät puolikuut). . . . . . 27-5179 13.90 ???

Muita ei ole..
Voiko tuo jälkimmäinen olla 9-5:een sopiva?
Tuollanen jälkimmäinen on ainakin mulla tuossa hyllyssä odottamassa asennusta ja ihan oikeen näköiseltä se näyttää. Pitänee vielä mallata sitä tuohon koppaan. 8)

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3132
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Jep jälkimmäinen on se sopiva. Kokeiltu.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Eikös tuo nyt ole ihan sama pata kuin tonnarin B204 tai B234. :?:
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3132
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Kurko kirjoitti:Eikös tuo nyt ole ihan sama pata kuin tonnarin B204 tai B234. :?:

Juu siis sama kuin lyhyt lohko.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
PaP
"Kaasari"
Viestit: 24
Liittynyt: To Maalis 11, 2004 21:06
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja PaP »

Täällä on kirjoiteltu monenlaisista kannenpulttien ongelmista. Niinpä asia rupesi kiinnostamaan ja kävin 145 tkm kohdalla pultit läpi.

Aluksi tutkin onko jotkin pultit löystyneet muita enemmän. Ensimmäiseksi kiristin kaikkia pultteja 60 Nm:n voimalla, jolla yksikään ei liikahtanut. 90 – 100 Nm voimalla muutama pultti liikahti hieman.

Varsinaisen kiristyksen tein näin. Löysäsin pultteja yksitellen 180 astetta. Kiristin 60 Nm, jolloin kaikki pultit kääntyivät lähes täsmälleen 180 astetta. Lopuksi tein vielä 90 asteen kulmakiristyksen.

Eli kaikki pultit olivat löystyneet tasaisesti kulmakiristyksen verran.
#3504
900i 16v -89 ja
9-5 2,3 t -01
nittifemma
"Turbo"
Viestit: 249
Liittynyt: To Syys 18, 2008 19:59

Re: Sylinterikannen kiristys

Viesti Kirjoittaja nittifemma »

Jatketaan vanhaan topicciin:

Tämä olisi nyt edessä, niin olisiko parempi avata joka pultti yksittäin erikseen ja kiristää heti 3-vaiheen läpi ja edetä näin jokainen pultti ettei nesteet pääse ulos!

Toinen vaihtoehto lienee avata kaikkia ensin hieman ja sitten vasta kiristys... (en tarkoita että tämä olisi väärä tapa, mietin vain kumminko parempi).

Mitäs muuta? kampikammiohuohotuksen liitin ja putkiko irti + sytyskasetti???

momentti oli venakopan kannelle 15 ja kiristysjärjestys sama kuin tonnarissa?

tuleeko venakopan tiivisteeseen laittaa kaveriksi jotain tiivisteliimaa?
-*-Elämä on-*-
Vastaa Viestiin