Tarkoitatko, että auto huojuu enemmän, jos renkaan nopeusluokka on alempi? Eikö profiililla ja leveydellä pitäisi olla enemmän tekemistä asian kanssa? Kysynpähän vain, kun välillä ihmetyttää nämä nopeusluokkajutut.NRH on pehmeä ja liian pieni nopeusluokaltaan 9-5 sedanin alle.
9-5:sta ostamassa
-
- Matalapaineturbo
-
- Matalapaineturbo
Kiitti tiedosta! Tästä aiheesta on tullut väitettyäkin. Meillä kyllä on V-luokan Michelinin Pilot Primacyt, joista ei ole mitään huonoa sanottavaa, vaikka ovatkin "vain" 195/65-kokoa. Tämä nopeusluokkajuttu täytyy pitää mielessä sitten, kun hommaa uusia kumeja.Matalamman nopeusluokan rengas on yleensä löysempi myös sivuistaan, jolloin rengas pääsee "muljuamaan".
Re: Hyviä huomioita!
Ettei olisi takaiskarit ja/tai taka-akseliston puslat finaalissa. Oman AeroWagonin perä muljahteli aika veikeästi, kun toisesta takapumpusta oli mehut pihalla...raffe kirjoitti:Ehkäpä ajamassani auton alustassa oli jotain vikaa. Siinä oli "sivuheilautuksen" jälkeen outo ylimääräinen takaisin heilautus jota omassani ei ole.
Eski
Olen sitä mieltä että vaihtoehtoja teholuokissa on enemmän kuin tarpeeksi. (2.0t, 2.0T, 2.3t, 2.3T, 3.0t, Aero) Kyllä se iso "T" täytyy kai olla tai makuasia. Sitten vuosimallikin vaikuttaa, onhan nääs tehot kasvaneet vähä kaikissa malleissa...eikö? Kyllä ainakin 10 eritehoista tehdasviritteista SAAB 9-5:ttä löytyy.
Sit viä teholastutukset ym. viritelmät. Jollain sivulla joku väitti että steg2 sais saabin käyttämän V6-koneen antamaan 260Hp. Ja että se 240Hp on feikkiä jonkun säännöksen tähden.
Itse ajelin puolitoista vuotta 9000CD 2.0T16 saabilla 175Hp vakiona ja sit kokeilin nykyistä 9-5 Griffiniä ja olin heti myyty. Kaverilla on 2.3t 170hp vm1999, eli saman ikäinen kuin mulla ja sano et Griffin tuntuu paremmalta ja jämäkämmältä. 90kg enemmän painaa toi v6 verrattuna 2.3t:hen.
Eli iso T, v6 tai Aero niin kyllä 9-5 on ihan yhtä hyvä ajaa. Laatuhan voi GM:n myötä olla laskenut Opelin osineen. Kyllä se v6 silti kivasti hörhöttää.
Sit viä teholastutukset ym. viritelmät. Jollain sivulla joku väitti että steg2 sais saabin käyttämän V6-koneen antamaan 260Hp. Ja että se 240Hp on feikkiä jonkun säännöksen tähden.
Itse ajelin puolitoista vuotta 9000CD 2.0T16 saabilla 175Hp vakiona ja sit kokeilin nykyistä 9-5 Griffiniä ja olin heti myyty. Kaverilla on 2.3t 170hp vm1999, eli saman ikäinen kuin mulla ja sano et Griffin tuntuu paremmalta ja jämäkämmältä. 90kg enemmän painaa toi v6 verrattuna 2.3t:hen.
Eli iso T, v6 tai Aero niin kyllä 9-5 on ihan yhtä hyvä ajaa. Laatuhan voi GM:n myötä olla laskenut Opelin osineen. Kyllä se v6 silti kivasti hörhöttää.
Saab 9000 CD T16 1990
Saab 9-5 Griffin 1999
Saab 9-5 Griffin 1999