Virittämättä paras.9-5T kirjoitti:1500€ maksaa orkkisviri 2.0t jolla siitä tulee vähintään samantehoinen mutta kunnolla ahdettu.
Mihin hintaan halvimmillaan 150-hv:sta n.200-heppainen
-
- "Viggen"
- Viestit: 614
- Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
- Paikkakunta: Kokkola
Yleiskommentina myös, Saabi antaa automaattimalleille yllättävän "HUONOJA" kiihtyvyysaikoja verrattuna manuaaliin. Monissa autolehtien testeissä on saatu huomattavasti parempia aikoja, viimeinen itse huomattu oli Teknikens Värdin 95 vagon aero vastaan audi A6 3.2, jossa aero kiihtyi 0-100 6,9s ja luvattu on 8,5 eli aina ei kannata tuijottaa tehtaan suoritusarvoja.
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
Juu.joukolainen kirjoitti:Yleiskommentina myös, Saabi antaa automaattimalleille yllättävän "HUONOJA" kiihtyvyysaikoja verrattuna manuaaliin. Monissa autolehtien testeissä on saatu huomattavasti parempia aikoja, viimeinen itse huomattu oli Teknikens Värdin 95 vagon aero vastaan audi A6 3.2, jossa aero kiihtyi 0-100 6,9s ja luvattu on 8,5 eli aina ei kannata tuijottaa tehtaan suoritusarvoja.
Mä oon kovasti ihmetelly kun vaimon 2.3t:lle automaatilla luvataan jotain 10 sekan aikaa 0-100 kiihtyvyydeksi. Todellisuudessa kiihtyvyys on aika tarkkaan 8.5 sekkaa ja kysse on viislovisesta automaatista.
Enhän mä jätä sitä nelivaihteisella automaatti sedan aerollani just ollenkaan.
Aero 7.8 sekkaa 0-100kmh. Mä jään Aerollani 0-60kmh jonka jälkeen vasta alkaa Aero jättään pikku hiljaa ja satasesta ylöspäin alkaa jättää jo selkeesti 2.3 t:tä. Mut tosiaan alku rykäsyssä Aero jää. Johtuiskohan laatikosta 4vaihteinen versus viisvaihteinen?
Juu.joukolainen kirjoitti:Yleiskommentina myös, Saabi antaa automaattimalleille yllättävän "HUONOJA" kiihtyvyysaikoja verrattuna manuaaliin. Monissa autolehtien testeissä on saatu huomattavasti parempia aikoja, viimeinen itse huomattu oli Teknikens Värdin 95 vagon aero vastaan audi A6 3.2, jossa aero kiihtyi 0-100 6,9s ja luvattu on 8,5 eli aina ei kannata tuijottaa tehtaan suoritusarvoja.
Mä oon kovasti ihmetelly kun vaimon 2.3t:lle automaatilla luvataan jotain 10 sekan aikaa 0-100 kiihtyvyydeksi. Todellisuudessa kiihtyvyys on aika tarkkaan 8.5 sekkaa ja kyse on viislovisesta automaatista.
Enhän mä jätä sitä nelivaihteisella automaatti sedan aerollani just ollenkaan.
Aero 7.8 sekkaa 0-100kmh. Mä jään Aerollani 0-60kmh jonka jälkeen vasta alkaa Aero jättään pikku hiljaa ja satasesta ylöspäin alkaa jättää jo selkeesti 2.3 t:ä. Mut tosiaan alku rykäsyssä Aero jää. Johtuiskohan laatikosta 4vaihteinen versus viisvaihteinen?
Ihan samaa mietlä 9-5T:n kanssa, omassani oli Nordicin steg1, hieman nostetut peruspaineet ja menohaluja ja alavääntöä oli aivan riittämiin.
Jos josain vaiheessa taas hankin 9-5:n niin oletettavastikin hankin 2-litraisen, jostain syystä niissä (myös tonnareissa) noissa lyhytiskuisissa tuntuisi tilastollisesti kestävän tasapainoketju kauemmin kuin isommissa. Myös vakuutusmaksuissa on pieni etu tuolla pikkukoniesella.
Jos josain vaiheessa taas hankin 9-5:n niin oletettavastikin hankin 2-litraisen, jostain syystä niissä (myös tonnareissa) noissa lyhytiskuisissa tuntuisi tilastollisesti kestävän tasapainoketju kauemmin kuin isommissa. Myös vakuutusmaksuissa on pieni etu tuolla pikkukoniesella.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Aikamoinen suumahheri tjms. saa olla, että manuaalilla rykäisee parempia aikoja kuin automaatilla.joukolainen kirjoitti:Yleiskommentina myös, Saabi antaa automaattimalleille yllättävän "HUONOJA" kiihtyvyysaikoja verrattuna manuaaliin.
Toisaalta, 80 % autoilijoista väittää olevan keskimääräistä parempia kuskeja eli ehkä se onnistuu noilta 30 % :lta
Sama % -luku käy on ns. ässien lukumäärään
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
-
- "Viggen"
- Viestit: 614
- Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
- Paikkakunta: Kokkola
Totta puhut, automaatilla pystyy kuka vaan kiihdyttämään samalla lailla, mutta manuaalilla ei tarvi kun missaa sen ekan vaihdoin niin toinen on jo kaukana. Piristetyllä aerolla ainakin saa olla tarkka lähdöissäkin, tahtoo sutia kuivalla asvaltillakin, vaikka on esp mukana.
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
-
- "Viggen"
- Viestit: 614
- Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
- Paikkakunta: Kokkola
Kävin eilen ajamassa 06 95 2,3t A vectoria 9t ajettu ja täytyy sanoa että kyllä oli iso ero suoritukyvyssa omaani verrattuna, tosin n 100 hummaa enemmän itellä. Automaatti lähti pirteästi varsinkin sport asennossa ja vaihtoi pehmeästi alaspäinkin, mutta kun esim 50 km/h painoi kaasun pohjaan niin tuntui että hei tapahtuuko täällä mitään, kone huusi 5500 rpm asti ja vaihto isommalle mutta vauhti ei kauheasti lisääntynyt. Se keskialueen vääntö oli hukassa. Urheilualusta oli hyväntuntuinen mutta tuntui ihan samanlaiselta kuin itsellä tosin rengasmelu oli pienempi, uudet renkaat varmaan vaikuttavat, en tosin huomannut katsoa rengasmerkkiä. Verhoilumateriaalit jotenkin muovisemman näköisiä ja ratti oli myös paljon muovisemman tuntuinen, ei ollut nahkainen, varmaan saa lisävarusteena vectoriin. Penkin keskiosan verhoilukangas karhentuntuinen peflettiä vasten. Väliä ois pitänyt antaa melkein 20 t ei oikein iskenyt.
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447