Mihin hintaan halvimmillaan 150-hv:sta n.200-heppainen

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja karg »

9-5T kirjoitti:1500€ maksaa orkkisviri 2.0t jolla siitä tulee vähintään samantehoinen mutta kunnolla ahdettu.
Virittämättä paras. :lol:
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja karg »

Jos haluaa automaattivaihteisen farmarin, niin paljonkos tuolla on väliä jos sedan 2.0t manuaali kiihtyy nopeammin jonkun "hyvin usein" tarpeellisen 0-100km/h? :wink:
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja karg »

9-5T kirjoitti:Kysyjä halusi ostaa 2.0t:n :wink:
Kysyjällä oli vaihtoehtona myös 9000 cs eikä pelkästään 9-5 2.0t. Oma kommenttini oli yleisluontoisempi.
joukolainen
"Viggen"
Viestit: 614
Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja joukolainen »

Yleiskommentina myös, Saabi antaa automaattimalleille yllättävän "HUONOJA" kiihtyvyysaikoja verrattuna manuaaliin. Monissa autolehtien testeissä on saatu huomattavasti parempia aikoja, viimeinen itse huomattu oli Teknikens Värdin 95 vagon aero vastaan audi A6 3.2, jossa aero kiihtyi 0-100 6,9s ja luvattu on 8,5 eli aina ei kannata tuijottaa tehtaan suoritusarvoja.
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
Aeroilia
"Turbo"
Viestit: 271
Liittynyt: Ti Huhti 11, 2006 17:57

Viesti Kirjoittaja Aeroilia »

joukolainen kirjoitti:Yleiskommentina myös, Saabi antaa automaattimalleille yllättävän "HUONOJA" kiihtyvyysaikoja verrattuna manuaaliin. Monissa autolehtien testeissä on saatu huomattavasti parempia aikoja, viimeinen itse huomattu oli Teknikens Värdin 95 vagon aero vastaan audi A6 3.2, jossa aero kiihtyi 0-100 6,9s ja luvattu on 8,5 eli aina ei kannata tuijottaa tehtaan suoritusarvoja.
Juu.
Mä oon kovasti ihmetelly kun vaimon 2.3t:lle automaatilla luvataan jotain 10 sekan aikaa 0-100 kiihtyvyydeksi. Todellisuudessa kiihtyvyys on aika tarkkaan 8.5 sekkaa ja kysse on viislovisesta automaatista.
Enhän mä jätä sitä nelivaihteisella automaatti sedan aerollani just ollenkaan.

Aero 7.8 sekkaa 0-100kmh. Mä jään Aerollani 0-60kmh jonka jälkeen vasta alkaa Aero jättään pikku hiljaa ja satasesta ylöspäin alkaa jättää jo selkeesti 2.3 t:tä. Mut tosiaan alku rykäsyssä Aero jää. Johtuiskohan laatikosta 4vaihteinen versus viisvaihteinen?
Aeroilia
"Turbo"
Viestit: 271
Liittynyt: Ti Huhti 11, 2006 17:57

Viesti Kirjoittaja Aeroilia »

joukolainen kirjoitti:Yleiskommentina myös, Saabi antaa automaattimalleille yllättävän "HUONOJA" kiihtyvyysaikoja verrattuna manuaaliin. Monissa autolehtien testeissä on saatu huomattavasti parempia aikoja, viimeinen itse huomattu oli Teknikens Värdin 95 vagon aero vastaan audi A6 3.2, jossa aero kiihtyi 0-100 6,9s ja luvattu on 8,5 eli aina ei kannata tuijottaa tehtaan suoritusarvoja.
Juu.
Mä oon kovasti ihmetelly kun vaimon 2.3t:lle automaatilla luvataan jotain 10 sekan aikaa 0-100 kiihtyvyydeksi. Todellisuudessa kiihtyvyys on aika tarkkaan 8.5 sekkaa ja kyse on viislovisesta automaatista.
Enhän mä jätä sitä nelivaihteisella automaatti sedan aerollani just ollenkaan.

Aero 7.8 sekkaa 0-100kmh. Mä jään Aerollani 0-60kmh jonka jälkeen vasta alkaa Aero jättään pikku hiljaa ja satasesta ylöspäin alkaa jättää jo selkeesti 2.3 t:ä. Mut tosiaan alku rykäsyssä Aero jää. Johtuiskohan laatikosta 4vaihteinen versus viisvaihteinen?
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Ihan samaa mietlä 9-5T:n kanssa, omassani oli Nordicin steg1, hieman nostetut peruspaineet ja menohaluja ja alavääntöä oli aivan riittämiin.
Jos josain vaiheessa taas hankin 9-5:n niin oletettavastikin hankin 2-litraisen, jostain syystä niissä (myös tonnareissa) noissa lyhytiskuisissa tuntuisi tilastollisesti kestävän tasapainoketju kauemmin kuin isommissa. Myös vakuutusmaksuissa on pieni etu tuolla pikkukoniesella.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
JKen
"Hölösuu"
Viestit: 1486
Liittynyt: Ti Elo 31, 2004 13:00
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja JKen »

joukolainen kirjoitti:Yleiskommentina myös, Saabi antaa automaattimalleille yllättävän "HUONOJA" kiihtyvyysaikoja verrattuna manuaaliin.
Aikamoinen suumahheri tjms. saa olla, että manuaalilla rykäisee parempia aikoja kuin automaatilla.
Toisaalta, 80 % autoilijoista väittää olevan keskimääräistä parempia kuskeja eli ehkä se onnistuu noilta 30 % :lta :D
Sama % -luku käy on ns. ässien lukumäärään :mrgreen:
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
joukolainen
"Viggen"
Viestit: 614
Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja joukolainen »

Totta puhut, automaatilla pystyy kuka vaan kiihdyttämään samalla lailla, mutta manuaalilla ei tarvi kun missaa sen ekan vaihdoin niin toinen on jo kaukana. Piristetyllä aerolla ainakin saa olla tarkka lähdöissäkin, tahtoo sutia kuivalla asvaltillakin, vaikka on esp mukana.
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
Petter
"Hirsch"
Viestit: 728
Liittynyt: Ti Tammi 18, 2005 08:41
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Petter »

0-100 välillä ei tarvitse vaihtaa kuin kerran.
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
joukolainen
"Viggen"
Viestit: 614
Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja joukolainen »

Kävin eilen ajamassa 06 95 2,3t A vectoria 9t ajettu ja täytyy sanoa että kyllä oli iso ero suoritukyvyssa omaani verrattuna, tosin n 100 hummaa enemmän itellä. Automaatti lähti pirteästi varsinkin sport asennossa ja vaihtoi pehmeästi alaspäinkin, mutta kun esim 50 km/h painoi kaasun pohjaan niin tuntui että hei tapahtuuko täällä mitään, kone huusi 5500 rpm asti ja vaihto isommalle mutta vauhti ei kauheasti lisääntynyt. Se keskialueen vääntö oli hukassa. Urheilualusta oli hyväntuntuinen mutta tuntui ihan samanlaiselta kuin itsellä tosin rengasmelu oli pienempi, uudet renkaat varmaan vaikuttavat, en tosin huomannut katsoa rengasmerkkiä. Verhoilumateriaalit jotenkin muovisemman näköisiä ja ratti oli myös paljon muovisemman tuntuinen, ei ollut nahkainen, varmaan saa lisävarusteena vectoriin. Penkin keskiosan verhoilukangas karhentuntuinen peflettiä vasten. Väliä ois pitänyt antaa melkein 20 t ei oikein iskenyt.
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
Vastaa Viestiin