Ei mulla ainakaan ole 9-5:sessa jääny mikään käteen.
Aikanaan Taunuksella ajaessa jäi vaihdekeppi käteen.
Toivottavasti Saabien ratin irtoaminen on vain yksittäistapaus. Ei paljon mutkatiellä naurattais.
http://expressen.se/index.jsp?a=602642
Tuli tämmöinen hommattua
Joo ei omastani mitkään ajamiseen liittyvät osat jääneet käteen9-5T kirjoitti: ng900aero taisi tarkoittaa hajoavilla muoveilla lämppärikotelon muovia yms. tuskimpa mitään joihin kosketaan ajaessa.

Se meidän auto oli Italiasta tuotu, luulen että muoviosat olivat normaalia haurastuneempia kovan kuumuuden ja auringonpolton vuoksi, samasta syystä esim. alkuperäinen rattikin oli luonut nahkansa kuin käärmes

Ihan hyvä peli 9-5 on, mukava ajaa jne, en itse vaan ikinä löytänyt sopivaa ajoasentoa vakiopenkeillä, vaimo sensijaan kehui penkkejä erinomaisiksi. Meidän käyttötarpeisiin vaan sen peräkontti oli epäkäytännöllinen, tietty olisihan voinut ostaa farkun

Niin ja meillähän oli ensimmäisen vuosikerran 9-5, uudemmissa on vaihteensiirto toteutettu erilailla, lienee parempi.
Viiksien klapin saa pois vetämällä viikset ulos ja tunkemalla pahvia väliin.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Eipä ne normaalikäytössä varmaankaan irtoile ja 9-5 jäi ostamatta jo siitäkin syystä että silloinen pyyntö oli varsin korkea.9-5T kirjoitti:Tuskimpa jäi ja jätitkö 9-5:sen ostamattaHM kirjoitti:Kosketus ensin 900/9000 maailmaan ja sitten istuminen 9-5:seen, eka reaktio liikkeellelähdön jälkeen oli, vaikka en säätimiä ja nippeleitä kovakouraisesti edes käytä, "jääkö nää viikset käteen"Muovia muovia muoviaaaaaa.....
![]()
9-5 viikset saa moni taitamaton irroittaessa hiukan rikki jonka jälkeen on klappia mutta 900:ssa esim. lämpötilansäädin katkee usein ja tonnarin vilkun palautuskin vaatii remppaamista.
ng900aero taisi tarkoittaa hajoavilla muoveilla lämppärikotelon muovia yms. tuskimpa mitään joihin kosketaan ajaessa.
Mutta kyllä se GM-muovisuus tuntui silti näpeissä verrattuna muihinkin autoihin.
Täytynee lisätä että eihän se toki huono auto ollut, eikä matkustamon nippelit jääneet käteen kuin nimeltämainitsemattomassa avensiksessa. Hyvähän se ajaa oli. Mielestäni muutoin pari muuta merkkiä vie kyllä ulkonäön ja hallintanippeleiden yms. laadun suhteen pojot kotiin ennen Saabia.
#2274