Nyt se sitten tapahtui...
Viat on tällä haavaa korjattu...
Aika käsittämätöntä säätöä oli taas. Auto kävi saabin huollossa jossa se oli saatu käyntikuntoon. Ajoin ehkä yhden kilometrin kun sama vika uusiutui. Vika oli pahentunut siinä määrin että ei enää edes luvannut lähteä käyntiin. Kävelin täynnä tulta ja tappuraa takaisin tiskille ja puhelin isällisesti. Huollossa ei osattu sanoa mikä autossa oli ollut vikana, ei vikakoodeja eikä mitään. Huoltomieheltä saatiin lypsettyä että techillä oli tullut ilmoitus ohjainlaite, sisäinen vika. Tarkoja koodeja en saanut vaikka pyysin. Huollon ehdotuksena oli tuoda auto takaisin ja huoltomies nollaa taas koodit. Tässä vaiheessa olin jo täysin valmis. On ne saabit hienoja autoja mutta kyllä yleensä vikakoodeille on ollut joku mekaaninen tai elektroninen vika ja ei se vika korjaannu koodeja nollaamalla.
Illan mittaan monien tarinan käänteiden jälkeen ajoin auton onnellisesti kotipihaan. Lääkkeenä paikallisesta purkaamosta haettu -05 ikäinen syttykasetti ja saabinikkarilta lainattu tech2. Auto korjattiiin kahden 9-5 noviisin toimesta Prisman parkkipaikalle jonne sain auton lurutettua sammumisen jälkeen. Samalla kikkailtiin muitakin arvoja joihin pääsimme käsiksi. Sammuteltiin jarrun painamis muistutus sidistä jne...
Kyllä meni luotto merkkihuoltooon heti kerralla. Korvaamaton apu on harrastaja toverit, joilla on mielenkiinota,tietotaitoa ja vehkeet omasta takaa.
Suuret kiitokset parkkipaikka avusta Kaimalle alias G-Miehelle ja Kokkolan Ollille jolta saimme Techin lainaan sekä puhelimitse häiritsimme kesälomaa....
Toivotaan että taas pääsee pitkän siivun ilman ongelmia. Tästä viisastuin kuitenkin sen verran, että syttykasetti hommataan takakonttiin tulevaa varten...
T. Ohjainlaiteen ei niin sisäinen vika
Aika käsittämätöntä säätöä oli taas. Auto kävi saabin huollossa jossa se oli saatu käyntikuntoon. Ajoin ehkä yhden kilometrin kun sama vika uusiutui. Vika oli pahentunut siinä määrin että ei enää edes luvannut lähteä käyntiin. Kävelin täynnä tulta ja tappuraa takaisin tiskille ja puhelin isällisesti. Huollossa ei osattu sanoa mikä autossa oli ollut vikana, ei vikakoodeja eikä mitään. Huoltomieheltä saatiin lypsettyä että techillä oli tullut ilmoitus ohjainlaite, sisäinen vika. Tarkoja koodeja en saanut vaikka pyysin. Huollon ehdotuksena oli tuoda auto takaisin ja huoltomies nollaa taas koodit. Tässä vaiheessa olin jo täysin valmis. On ne saabit hienoja autoja mutta kyllä yleensä vikakoodeille on ollut joku mekaaninen tai elektroninen vika ja ei se vika korjaannu koodeja nollaamalla.
Illan mittaan monien tarinan käänteiden jälkeen ajoin auton onnellisesti kotipihaan. Lääkkeenä paikallisesta purkaamosta haettu -05 ikäinen syttykasetti ja saabinikkarilta lainattu tech2. Auto korjattiiin kahden 9-5 noviisin toimesta Prisman parkkipaikalle jonne sain auton lurutettua sammumisen jälkeen. Samalla kikkailtiin muitakin arvoja joihin pääsimme käsiksi. Sammuteltiin jarrun painamis muistutus sidistä jne...

Kyllä meni luotto merkkihuoltooon heti kerralla. Korvaamaton apu on harrastaja toverit, joilla on mielenkiinota,tietotaitoa ja vehkeet omasta takaa.
Suuret kiitokset parkkipaikka avusta Kaimalle alias G-Miehelle ja Kokkolan Ollille jolta saimme Techin lainaan sekä puhelimitse häiritsimme kesälomaa....

Toivotaan että taas pääsee pitkän siivun ilman ongelmia. Tästä viisastuin kuitenkin sen verran, että syttykasetti hommataan takakonttiin tulevaa varten...

T. Ohjainlaiteen ei niin sisäinen vika
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
#1814
Niin en ymmärrä mitä et ymmärtänyt, hyvin löyty vika naksuttelevasta susiviitosesta naksujen perusteella ja autodata softalla... Varmaan se on joku susiviitosen bugi että naksuttelee turhaa mitä sattuu kun CE alkaa palamaan... On se kumma että aikaisemmat saabit kuten tonnari osaa ilmoittaa ilman techiä vikakoodin...9-5T kirjoitti:9000cst kirjoitti:Mitä kohtaa et lauseesta ymmärtänyt...9-5T kirjoitti: ?Koko lausetta en ymmärtänyt kuin leikkimielellä että heitetään tech2 roskiin ja lasketaan naksuja, varsinkin jos ne kertoo suoraan vikakoodin numeron jotka alkaa tuossa aiheessa n.990-1953.naksahdusten määrä kertoo vikakoodin numeron.
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Saab 9-5 Aero Man. -04
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
Tää on hyvä..e0000333 kirjoitti:Viat on tällä haavaa korjattu...
Huoltomieheltä saatiin lypsettyä että techillä oli tullut ilmoitus ohjainlaite, sisäinen vika. Tarkoja koodeja en saanut vaikka pyysin.
Kyllä meni luotto merkkihuoltooon heti kerralla. Korvaamaton apu on harrastaja toverit, joilla on mielenkiinota,tietotaitoa ja vehkeet omasta takaa.

Eikä siitä ole pajalle kun haittaa jos asentajat osaa hommansa liian hyvin. Tulee vähemmän veloitettavia tunteja. Eli siispä säätetään koulutuksessa ja samalla varmistetaan että veloitusta piisaa jatkossa.
9000CS 2,3
Missä noin halvalla saa koodit luettua? Ainakin Oulussa siitä saa maksaa vähintään 30€Saappi Kuski kirjoitti:Tää on hyvä..e0000333 kirjoitti:Viat on tällä haavaa korjattu...
Huoltomieheltä saatiin lypsettyä että techillä oli tullut ilmoitus ohjainlaite, sisäinen vika. Tarkoja koodeja en saanut vaikka pyysin.
Kyllä meni luotto merkkihuoltooon heti kerralla. Korvaamaton apu on harrastaja toverit, joilla on mielenkiinota,tietotaitoa ja vehkeet omasta takaa.Maksat 16€ vikakoodien lukemisesta mutta sitten ei kuitenkaan kerrota mitä koodeja siellä oli..
Eikä siitä ole pajalle kun haittaa jos asentajat osaa hommansa liian hyvin. Tulee vähemmän veloitettavia tunteja. Eli siispä säätetään koulutuksessa ja samalla varmistetaan että veloitusta piisaa jatkossa.
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
Juu... se voi olla huollon yhteydessä velotettava osuus.Saappi Kuski kirjoitti:Epsoon län**au**ssa ainakin. Ainakin minulta ovat lukeneet tuohon hintaan ja laskuttaneetkin vaikka en edes pyytänyt niitä lukemaan (koska vikavalo ei edes palanut).V-M kirjoitti: Missä noin halvalla saa koodit luettua? Ainakin Oulussa siitä saa maksaa vähintään 30€
V-M
Eivät antaneet ite tehdä kun niillä ei tuntunut olevan aikaa ensin kun kysyin...

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Mulla tuo koodien lukeminen ja palautus limp homesta maksoi 50e.
Sekin hiukan sapetti, kun olivat puuhanneet ylimääräistä, vaikka pyysin vain lukua. Maksuhetkellä tiskillä ei osattu kunnolla vastata mitä oltiin tehty. Kun kysyin, että oliko läppäkotelon toleransseja hiplattu niin ukkeli vastasi vähän epäröiden että kyllä. Mitään tälläistä ei siis oltu kuitenkaan tehty. Joku 20-30e on kuulemma normaalisti hinta pelkälle lukemiselle.
Sekin hiukan sapetti, kun olivat puuhanneet ylimääräistä, vaikka pyysin vain lukua. Maksuhetkellä tiskillä ei osattu kunnolla vastata mitä oltiin tehty. Kun kysyin, että oliko läppäkotelon toleransseja hiplattu niin ukkeli vastasi vähän epäröiden että kyllä. Mitään tälläistä ei siis oltu kuitenkaan tehty. Joku 20-30e on kuulemma normaalisti hinta pelkälle lukemiselle.
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
#1814
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
Juu, normaalia. Ne on kato ihan pihalla näistä touhuista, eikä niitä kiinnosta, numeroita laskuun vaan ja kassan kautta ulos. Minulla se meni silleen että vikavalo syttyi, ajoin sitten pikahuoltoon, koodi luettiin, nollattiin ja sovittiin että tulen korjauttamaan vian toisena päivänä kun huolto oli menossa kiinni. hinta 16€ ja centit päälle.e0000333 kirjoitti:Mulla tuo koodien lukeminen ja palautus limp homesta maksoi 50e.
Sekin hiukan sapetti, kun olivat puuhanneet ylimääräistä, vaikka pyysin vain lukua. Maksuhetkellä tiskillä ei osattu kunnolla vastata mitä oltiin tehty. Kun kysyin, että oliko läppäkotelon toleransseja hiplattu niin ukkeli vastasi vähän epäröiden että kyllä. Mitään tälläistä ei siis oltu kuitenkaan tehty. Joku 20-30e on kuulemma normaalisti hinta pelkälle lukemiselle.
Tulin sitten takaisin toisena päivänä että korjataanpa nyt se vika minkä koodi luettiin ja nollattiin viime kerralla. Vika korjattiin ja koodin luennasta maksatettiin toiseen kertaan 16,jotain vaikka CE valo oli nollattu jo ed. kerralla. Ei se työn vastaanottaja ymmärtänyt ollenkaan kun sanoin että vikakoodi on jo kertaalleen luettu ja maksettu. Sain kuitenkin autoni ehjänä takaisin ja siitäkin saa olla kiitollinen.. Normaali ihmisten välinen kommunikointi on noissa paikoissa aika olematonta..
9000CS 2,3
Mulla kanssa kulkine meni juhannuksena (tietysti, koskapas muuten) limb-home-moodiin. En moista oiretta tunnistanut, vaan nilkuteltiin siitä juhannusreissulta kotiin, kun ei kaukana oltu. Kaverin auto alle ja juhannuksen viettoon ilman sabaa.
Juhannuksen jälkeen sitten selailin foorumia ja hyvillä ohjeilla sain auton pelaamaan normaalisti. Parin päivän päästä oli normaali 130tkm huolto ja siellä asiasta juttelin. Mitään vikaa ei kuulemma löytynyt ja mulle oli jo aikaisemmin vaihdettu uudempi softa, jossa on suuremmat toleranssit tolle läppäkotelolle (tjsp). Saapa nähdä milloin uusii.. *kop-kop*
Juhannuksen jälkeen sitten selailin foorumia ja hyvillä ohjeilla sain auton pelaamaan normaalisti. Parin päivän päästä oli normaali 130tkm huolto ja siellä asiasta juttelin. Mitään vikaa ei kuulemma löytynyt ja mulle oli jo aikaisemmin vaihdettu uudempi softa, jossa on suuremmat toleranssit tolle läppäkotelolle (tjsp). Saapa nähdä milloin uusii.. *kop-kop*
antti | 9-5 -98 | #2303
Voisiko / pitäisikö klubin hankkia hyllyyn muutama läppäkotelo ja DI kasetti ja samalla vääntää hinta noille kohdilleen. Osat voisi olla jopa toimivia käytettyjä. Alkaa vaikuttamaan siltä että huomattava osa OG 9-3 ja 9-5 käynti vioista kulminoituu noihin kahteen osaan. Klubi saisi jonkun prosentin myydyistä osista ja vastaanottaja voisi palauttaa kotelon / DI kasetin takaisin "varastoon" jos se ei vikaan auttanut. DHL tms kuljettaa osat nopeasti oikeaan osoitteeseen. Jos esim läppäkotelo maksaa 800€ huollossa ja netistä sen saa 420€ (mutta toimitusaika on pitkä) jos tuollaisen saisi päivässä kotiovelle esim. 500€ kotelosta jos auto toimii, niin aika hyvältä diililtä vaikuttaisi ainakin minun mielestä.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Eiks tuo netistä löydetty generic fault codes lista pidäkkään paikkaansa 9-5:ssa, eli P1231 Fuel Pump Secondary Circuit Low, High Speed.
Lista löytyy vaikka tuolta: http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... koodilista
Tossa tonnarissa ainakin on kaikki täsmännyt, mitä oon saanut aiheutettua.
Lista löytyy vaikka tuolta: http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... koodilista
Tossa tonnarissa ainakin on kaikki täsmännyt, mitä oon saanut aiheutettua.
