Miltä pitäisi kuulostaa "hyvä/terve" 9-5:n käynnis

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2577
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Termos »

pajunen3 kirjoitti:
Sairas95 kirjoitti:Edelleen kuitenkin ihmettelen, ettei 9-5:ssa puhaltimet lähde koskaan käyntiin auton seisoessa.
Onkohan siinä sit joku vika, koska eilen kun räpelsin yhtä takaiskuventtiiliä kii saabbiini, joka ei ollut käynnissä, alkoivat syylärin puhaltimet puhaltaa.
Kyllähän näillä +25 asteen helteillä flekti(t) suhisee kauppareissun jälkeen toisinaan, kun 2,3t odottelee tallin oven aukaisua tyhjäkäynnillä minuutin.
Lämpömittari pysyttelee kuitenkin max. siinä vaakatasossa, ajossa ja tyhjäkäynnillä.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Sairas95
Matalapaineturbo
Viestit: 188
Liittynyt: La Huhti 15, 2006 22:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Sairas95 »

sairas95 kirjoitti:Edelleen kuitenkin ihmettelen, ettei 9-5:ssa puhaltimet lähde koskaan käyntiin auton seisoessa.
Siis kone sammutettuna. Jos se pitää paikkansa, ettei ne enää käynnisty yli 1 min jälkeen, niin voiko sitä aikaa ohjelmoida pitemmäksi? 9-5:n moottorissahan on myös vesitiloja pienennetty, turbostakin tulee jälkilämpöä melko paljon (käsi "paloi" peruspainetta säätäessä). Jos puhaltimet pyörii, kun moottorin sammuttaa, niin paljonko lämpöjen täytyy siinä minuutissa lisää nousta, että lähtisi uudelleen käyntiin? Kuumasta konehuoneesta on muutakin harmia muovi ym. osien vanhenemisen suhteen. Onkohan mistään saatavissa tarkkaa faktaa antureista, lämpötiloista ja ajoista, minkä mukaan konehuoneen tuuletus seisoessa toteutuu?
9-5 2.3 MY2008
PsychoPred
"Kaasari"
Viestit: 44
Liittynyt: Ke Kesä 21, 2006 23:11

Viesti Kirjoittaja PsychoPred »

[avautuminen]

Palvelu PCS:lla on paskaa, toivon ettei sama asia koske varaosien tilausta saman lafkan kautta. PCS:llä oltiin sitä mieltä, että moottorin täytyy olla viallinen ja mahdollinen jakopääketjuremppa on aina 1500-2000€ Aika outoa siinänsä, kun ketju on jo vaihdettu kerran ja mulla on kuitti Saab-huoltamolta siitä toimenpiteestä.

Ja toi palvelu on paskaa sen takia, kun kaverit ei viittinyt edes tarkistaa/avata moottoria edes rahasta, koska heidän lomat oli alkamassa muutaman päivän päästä ja toi moottorivika johtuu heidän mielestä siitä soundista, mistä selitin aiemmin. Vertauskohdetta ei tietenkään ollut ja kaverit vaikutti siltä, ettei 9-5 siellä huolleta eikä huollettu.

Ehkä olen väärässä, mutta koko Keski-Suomen asiakaspalvelu on täysin perseestä joka paikassa jostain syystä, myyjän huomiota täytyy odottaa noin puoli tuntia joka paikassa. Onneks muutin sieltä Hki:iin ajoissa! Vaikka länkkärissä on kallista, mutta palvelu on parasta, mitä tiedän. Etenkin Hertsikan Istvan - niminen kaveri on aivan loistava asiantuntija ja muutenkin tosi mukava kaveri.

[avautuminen]
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Hyvin samalla tavalla nuo uudemmat koneet käyvät (tarkoitan noita tasapainoketjullisia), mielestäni ei ole suurtakaan eroa esim. turbollisen b204:n ja b205:n välillä, korkeintaan ehkä b205 käy aavistuksen värinättömämmin.

Pitkä moniurahihna ja sen käyttämät aparaatit tuottavat aika relusti hälyääntä kuten myös tasapainoketjukin.

B2x4:ssä kompura lisäksi sotkee käyntiä lähtiessään pyörimään.
Mutta jossei suurempia rahinoita tai naputuksia kuulu niin kone on varmaankin ihan kunnossa :)


Helsingin hyvästä asiakaspalvelusta en ole päässyt montaakaan kertaa nauttimaan, tuntuu että mitä kauemmas keskustasta menee niin sitä parempaa palvelua saa ;) Hertsikan länsiautosta en suostu sanomaan mitään positiivista.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
PsychoPred
"Kaasari"
Viestit: 44
Liittynyt: Ke Kesä 21, 2006 23:11

Viesti Kirjoittaja PsychoPred »

Ymmärrän, että noilla ryöstöhinnoilla ei voikaan kehua asiakaspalvelua hyväksi, mutta tossa Istvanissa on se hyvä puoli, että se ei tyrkytä mitään. Se muistuttaa aina, että "ite en maksais" noin paljon tai vihjailee tyyliin ettei ehkä kannata tehdä sitä sun tätä.
TD04
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: To Loka 20, 2005 20:11
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja TD04 »

Sairas95 kirjoitti:
sairas95 kirjoitti:Edelleen kuitenkin ihmettelen, ettei 9-5:ssa puhaltimet lähde koskaan käyntiin auton seisoessa.
Siis kone sammutettuna. Jos se pitää paikkansa, ettei ne enää käynnisty yli 1 min jälkeen, niin voiko sitä aikaa ohjelmoida pitemmäksi? 9-5:n moottorissahan on myös vesitiloja pienennetty, turbostakin tulee jälkilämpöä melko paljon (käsi "paloi" peruspainetta säätäessä). Jos puhaltimet pyörii, kun moottorin sammuttaa, niin paljonko lämpöjen täytyy siinä minuutissa lisää nousta, että lähtisi uudelleen käyntiin? Kuumasta konehuoneesta on muutakin harmia muovi ym. osien vanhenemisen suhteen. Onkohan mistään saatavissa tarkkaa faktaa antureista, lämpötiloista ja ajoista, minkä mukaan konehuoneen tuuletus seisoessa toteutuu?
Näillä helteillä kiinnostaisi kyllä saada flekti jäämään päälle myös virran katkasun jälkeenkin..Onkohan se mahdollista. :?: Nyt tulee odoteltua sen aikaa että flekti pysähtyy ja vasta sitten sammutettua kone.Näinkään ei aina jaksais tehdä kun välillä tuntuu ettei flekti pysähdy ollenkaan.
NG900:ssa kyllä jäi päälle sammutuksen jälkeenkin outoa ettei 9-5:ssa näin tapahdu.
BMW E90 330da
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

PsychoPred kirjoitti: Ja toi palvelu on paskaa sen takia, kun kaverit ei viittinyt edes tarkistaa/avata moottoria edes rahasta, koska heidän lomat oli alkamassa muutaman päivän päästä ja toi moottorivika johtuu heidän mielestä siitä soundista, mistä selitin aiemmin. Vertauskohdetta ei tietenkään ollut ja kaverit vaikutti siltä, ettei 9-5 siellä huolleta eikä huollettu.
[kommennti avautumiseen]
Niin, jos yrityksessä on koko ajan kuukauden mittainen jono ja pienyrittäjän hyvissä ajoin ilmoittama loma pukkaa päälle, ymmärrän varsin hyvin kieltäytymisen. Tämähän olisi tarkoittanut sitä, että jonkun muun olisi pitänyt antaa sinulle oma aikansa. Moottorin avaaminen nimittäin ottaa oman aikansa - hieman enemmän kuin konepellin aukaiseminen... Voit uskoa, että mitään vertauskohteita ei pojat tarvi - sen verran monta paskaa T7 konetta ovat nähneet, siinä joukossa myös oma -01 romukolmonen.
Omat huoltoajat varaan PCS:ltä jo melkein pari kuukautta etukäteen ja parempaa palvelua ja työn laatua en ole saanut mistään yrityksestä.
Olemmeko me ihmiset nykyisin niin narsisteja, että kaikien pitäisi tanssia oman pillin mukaan?
[kommentti avautumiseen]
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2577
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Termos »

tevisu kirjoitti:
PsychoPred kirjoitti: Ja toi palvelu on paskaa sen takia, kun kaverit ei viittinyt edes tarkistaa/avata moottoria edes rahasta, koska heidän lomat oli alkamassa muutaman päivän päästä ja toi moottorivika johtuu heidän mielestä siitä soundista, mistä selitin aiemmin. Vertauskohdetta ei tietenkään ollut ja kaverit vaikutti siltä, ettei 9-5 siellä huolleta eikä huollettu.
[kommennti avautumiseen]
Niin, jos yrityksessä on koko ajan kuukauden mittainen jono ja pienyrittäjän hyvissä ajoin ilmoittama loma pukkaa päälle, ymmärrän varsin hyvin kieltäytymisen. Tämähän olisi tarkoittanut sitä, että jonkun muun olisi pitänyt antaa sinulle oma aikansa. Moottorin avaaminen nimittäin ottaa oman aikansa - hieman enemmän kuin konepellin aukaiseminen... Voit uskoa, että mitään vertauskohteita ei pojat tarvi - sen verran monta paskaa T7 konetta ovat nähneet, siinä joukossa myös oma -01 romukolmonen.
Omat huoltoajat varaan PCS:ltä jo melkein pari kuukautta etukäteen ja parempaa palvelua ja työn laatua en ole saanut mistään yrityksestä.
Olemmeko me ihmiset nykyisin niin narsisteja, että kaikien pitäisi tanssia oman pillin mukaan?
[kommentti avautumiseen]
Juuri näin. En oikein usko, että PsychoPred myisi omaa kesälomaansa ihan halvalla johonkin lokakuulle 8)
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Passi
"Hirsch"
Viestit: 931
Liittynyt: Su Syys 14, 2003 10:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Passi »

tevisu kirjoitti:[kommennti avautumiseen]
Niin, jos yrityksessä on koko ajan kuukauden mittainen jono ja pienyrittäjän hyvissä ajoin ilmoittama loma pukkaa päälle, ymmärrän varsin hyvin kieltäytymisen. Tämähän olisi tarkoittanut sitä, että jonkun muun olisi pitänyt antaa sinulle oma aikansa. Moottorin avaaminen nimittäin ottaa oman aikansa - hieman enemmän kuin konepellin aukaiseminen... Voit uskoa, että mitään vertauskohteita ei pojat tarvi - sen verran monta paskaa T7 konetta ovat nähneet, siinä joukossa myös oma -01 romukolmonen.
Omat huoltoajat varaan PCS:ltä jo melkein pari kuukautta etukäteen ja parempaa palvelua ja työn laatua en ole saanut mistään yrityksestä.
Olemmeko me ihmiset nykyisin niin narsisteja, että kaikien pitäisi tanssia oman pillin mukaan?
[kommentti avautumiseen]
Hyvä pointti mielestäni tuossa hommassa on, että sanotaan SUORAAN että ei nyt kerkeä. Moni pulju sitten ottaisi työn ja tekisi sen päin persettä hätäsesti ja velottaisi täyden hinnan ja perävalotakuu.

T. Pasi
99T-museopeli
Vastaa Viestiin