Di-ohjainyksikön ongelmat
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
DI-kasetti on tietysti helppo ajatella ekaksi syyksi. Terävän nykäisyn saa aikaiseksi myös kampiakselin anturi ja vähän "jurputtavamman" nykäisyn esim. happianturi. Paras kasetti minulla on kestänyt 160 tkm ja on minulla vieläkin takakontissa varakasettina. Huonoin purki savut 60 tkm kohdalla ja samalla vein katin mennessään vaikka kaasua en taatusti pamahduksen jälkeen painanut. Nyrkkisääntönä kasetin suhteen voi pitää sitä, että jos usein voitat lotossa kestää sinulla kasetitkin tavallista kauemmin....karg kirjoitti:Mahtaisko olla DI-kasetti sitten menossa.. -02 Aero automaatissa nyt 130tkm mittarissa ja pari kertaa on tasakaasulla tuntunu pätkäisy. Taidan hakea varakasetin takakonttiin.

Tosielämästä:
Moottorivene trailerilla, hellettä ja porukkaa paljon liikkeellä pikkutiellä Puumala-Sulkava välillä matkalla soutuihin --> syttykasetti porsi varmaan tieosuuden pahimpaan jontkaan. Onneksi tuli herrasmies Saabilla ja hinasi koko yhdistelmän lähimmälle levikkeelle. Alkoi vesisade. Tiepalvelumies metsästi kasettia Mikkelissä. Pysähdyksestä neljän tunnin päästä uusi kasetti kiinni ja matka jatkui. Katti hajosi samalla...
Tapahtuneesta vajaa kuukausi, ja toinen kasetti porsi Lahden moottoritien alkuun. Auto täynnä porukkaa ja piti ehtiä ristiäisiin Porvooseen. Kaveri osti kasetin Lahdesta ja toi Heinolaan.
Pari seuraavaa hajoamista onkin hoidettu varakasetilla takakontista.
Älkää hyvät ihmiset ostako varakasettia....
Moottorivene trailerilla, hellettä ja porukkaa paljon liikkeellä pikkutiellä Puumala-Sulkava välillä matkalla soutuihin --> syttykasetti porsi varmaan tieosuuden pahimpaan jontkaan. Onneksi tuli herrasmies Saabilla ja hinasi koko yhdistelmän lähimmälle levikkeelle. Alkoi vesisade. Tiepalvelumies metsästi kasettia Mikkelissä. Pysähdyksestä neljän tunnin päästä uusi kasetti kiinni ja matka jatkui. Katti hajosi samalla...
Tapahtuneesta vajaa kuukausi, ja toinen kasetti porsi Lahden moottoritien alkuun. Auto täynnä porukkaa ja piti ehtiä ristiäisiin Porvooseen. Kaveri osti kasetin Lahdesta ja toi Heinolaan.
Pari seuraavaa hajoamista onkin hoidettu varakasetilla takakontista.
Älkää hyvät ihmiset ostako varakasettia....

Tuuria noiden kestävyys tuntuu olevan, M96 tonnarin orkkis pelasi vielä myytäessä 300 tkm mittarissa. M00 AeroWagonin orkkis oireili pudottaen välillä ahtoja ja poltellen CE-valoa 180 tkm kohdalla. Tuolloin vaihdoin uuden ja vanha päätyi peräkonttiin. Kampanjan aikana vaihdoin kassujen paikkaa, ja CE alkoi taas iloisesti loistamaan, kunnes länskärissä vaihtoivat uuden. Peräkonttiin jäi tuolloin 80 tkm ajettu varalle toimivana.
Ilmeisesti jonkin verran kasettien ikää jatkaa uusien tulppien eristeeseen laitettava silikonirasva ja jenkassa käytetty alumiinipasta.
Ilmeisesti jonkin verran kasettien ikää jatkaa uusien tulppien eristeeseen laitettava silikonirasva ja jenkassa käytetty alumiinipasta.
96 M75 i12 5-speed 

Onkos noista rasvoista jotain posiitivisia kokemuksia?? Volkkarin pikkukoneissa olen nähnyt myös nykyisin (rasvattuja tulppia) kun niitä puolia ei saanut ehjänä ylös 60tkm tulppien vaihdon kohdalla. Tällöin puolia vaihdettiin myös takuuseen kun puolat tuli kappaleina vasta ylös.
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Muistui mieleen että tulihan se kamppanjakasetti haettua, mutta Länkkäri vaan vaihtoi sen paikalleen -> takakontissa ei oo varakasettia. Oliskohan kasetissa silti jotain häikkää kun nyt on ajelun jälkeen esiintyny välillä semmosta, että tyhjäkäynti laskee äkkiä lähelle nollaa ja palautuu sitte normaaliksi? Vaihde on ollu P-asennossa tällöin.Saappi Kuski kirjoitti:Etkö hakenu ilmaista kampanjakasettia?karg kirjoitti:Mahtaisko olla DI-kasetti sitten menossa.. -02 Aero automaatissa nyt 130tkm mittarissa ja pari kertaa on tasakaasulla tuntunu pätkäisy. Taidan hakea varakasetin takakonttiin.
-
- "Turbo"
- Viestit: 278
- Liittynyt: Ke Heinä 11, 2007 15:11
- Paikkakunta: Helsinki
Terve!
Onkohan tiedossa, poksahtelevatko kasetit tasaisesti kaikissa 9-5:n eri vuosimalleissa? Ja onko asia käytännössä niin, että kasetti sanoo itsensä irti lähes joka saapikkaasta, ennenkuin mittariin on kiertynyt tuommoiset 300 tkm. Jos näin on, niin silloin meikäläisenkin lienee syytä hankkia varakasetti, ettei tulisi jäätyä taipaleelle....Joskus se on kivaa, muttei aina.
Onkohan tiedossa, poksahtelevatko kasetit tasaisesti kaikissa 9-5:n eri vuosimalleissa? Ja onko asia käytännössä niin, että kasetti sanoo itsensä irti lähes joka saapikkaasta, ennenkuin mittariin on kiertynyt tuommoiset 300 tkm. Jos näin on, niin silloin meikäläisenkin lienee syytä hankkia varakasetti, ettei tulisi jäätyä taipaleelle....Joskus se on kivaa, muttei aina.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
'pilkkitikka kirjoitti:Terve!
Onkohan tiedossa, poksahtelevatko kasetit tasaisesti kaikissa 9-5:n eri vuosimalleissa? Ja onko asia käytännössä niin, että kasetti sanoo itsensä irti lähes joka saapikkaasta, ennenkuin mittariin on kiertynyt tuommoiset 300 tkm. Jos näin on, niin silloin meikäläisenkin lienee syytä hankkia varakasetti, ettei tulisi jäätyä taipaleelle....Joskus se on kivaa, muttei aina.
Kaikista se menee, eikä pelkästään 9-5:sta vaan sama osahan on hajoillut jo ysitonnisistakin, 90 luvun alkupuolelta lähtien. Vasta viime vuonna järjestivät vaihtokampanjan. Rupesi noilla rahastaminen ilmeisesti niin paljon hävettämään vai mikä lie tullut.
9000CS 2,3
Missä olette kasettia takakontissa säilyttäneet? Ei oikein huvittaisi laittaa sinne mitään säilytyslaatikkoa. Kasetti on ärsyttävästi just sen verran suuri, ettei mahdu wagonin varapyöräkoteloonkaan.Ansis kirjoitti:Tuolloin vaihdoin uuden ja vanha päätyi peräkonttiin.
Saab 9-5 wagon -09, 2.3t Vector Biopower