Totuus laadusta
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2869
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Tässä taas yksi tutkimus "laadusta":
http://www.motormannen.se/mm/site/press ... _2006.html
9-3:nen lähes erittäin hyvää tasoa, 9-5:ssa paljon pikkuvikoja, mutta kokonaisuudessaan "parempi" kuin esim. Bmw 5-sarja (toki 3 menestyi loistavasti)
Ja kumma, kun paljon paljon parjattu Mersun E oli kärjessä Jojotan Porollan kanssa. Näitä on kovin monenlaisia
http://www.motormannen.se/mm/site/press ... _2006.html
9-3:nen lähes erittäin hyvää tasoa, 9-5:ssa paljon pikkuvikoja, mutta kokonaisuudessaan "parempi" kuin esim. Bmw 5-sarja (toki 3 menestyi loistavasti)
Ja kumma, kun paljon paljon parjattu Mersun E oli kärjessä Jojotan Porollan kanssa. Näitä on kovin monenlaisia
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2869
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Toki toki. Silti yksittäiset tutkimukset, kyselyt, gallupit, tempaukset, utelut, päättelyt, näkemykset jne antavat kovin suppean kuvan Sen vähän, mitä olen noita nähnyt, niin keskimääräisesti voitaneen sanoa, että kärkeä pitävät kaikenmoiset japsit, keskikastia ovat sakut, ruotsalaiset, suurin osa ranskiksista ja häntäpäästä löytyy C5 Citikka ja Lantikka2754 kirjoitti:No, Jojo tai suappi. Laadulla on tekijänsä. On myös susisaappeja.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Ja lisää... päivän Iltalehdessä (Sep 25)
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2006082 ... 3_uu.shtml
9-5 listan häntäpäässä jopa kotimaassaan paljastaa Motormännens Riksförbund. Paljon juuri noita pikkuvikoja otannan vuoden 2004-2005 autoissa.
Lohduttavaa että Volvo XC90 on vikaisempi.
Viat oli luokiteltu suuriin vikoihin (matka katkeaa) ja pieniin vikoihin (hoidetaan sueraavassa huollossa).
9-5 listan häntäpäässä jopa kotimaassaan paljastaa Motormännens Riksförbund. Paljon juuri noita pikkuvikoja otannan vuoden 2004-2005 autoissa.
Lohduttavaa että Volvo XC90 on vikaisempi.
Viat oli luokiteltu suuriin vikoihin (matka katkeaa) ja pieniin vikoihin (hoidetaan sueraavassa huollossa).
Tossa tutkimuksessa mättää se juttu, että vikoja ei ole suhteutettu KM määrään. Vaimon Jariksella ajetaan 3 kpl viikossa kauppaan ja kotiin (yhteensä 40 km) kun taan isolla autolla ajetaan usein satoja kilometrejä viikossa. Jos auton mittarissa on 5000km tai 50 000km niin toden näköisesti vikojakin on ollut enemmän..
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
CC Aero kirjoitti:http://www.hs.fi/autot/artikkeli/1135219939556
Tuolta vissiinkin jäänyt päähän tuo Volvon huono menestyminen (vuosimallit 2004 ja 2005). Saab ei ilmeisesti ole mukana, koska autoja myydään Saksassa niin onnettoman vähän.
Jotain hämärää tuossa listassa on, koska muutamassa vuodessa lähes kaikkien autojen viat ovat pudonneet murto-osaan. Osalla 1/20 osaan jopa. Onko laatu tosiaan parantunut noin paljon?
Toiseksi tielle jättäminen on tietysti ikävimmästä päästä laatuongelma, mutta jos esimerkiksi auton ovi alkaa ruostumaan vuoden jälkeen, niin autolla voi ajaa vaikka kuinka paljon, mutta joku systemaattinen sytytyskasettiongelma jättää auton tielle.
SAAB 9-5 2.3T A Wagon Vector (-05)