Xenon polttimoiden vaihto, vinkkejä kaivataan

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
AC
"Saabisti"

Re: Xenon polttimoiden vaihto, vinkkejä kaivataan

Viesti Kirjoittaja AC »

9-3Tid kirjoitti:
AC kirjoitti:kanssa. Minusta haiskahtaa hieman myyntipuheelta kun orkkispolttimon hinta on mitä on?
.
Orkkispolttimot on samaa philipsiä mitä saa muualtakin kaupan hyllystä kaksi yhden hinnalla.
Niinpä, onneksi merkkiliikkeen työllä on takuu ja auto vielä virhevastuun piirissä, jos alkavat kuluista vääntämään.
BMW 320dA Coupe LCI
Eski
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja Eski »

Mikäs tämä elektroniikkaboksi on ja mistä löytyy? Meillä rupesi tuossa M2007:ssa vilkkumaan kuskin xenon-lamppu noin 34K ajettuna. Vaihtovat takuuseen uuden lampun ja toistaiseksi vaikuttaisi toimivan vilkkumatta. Sävyeroa en havainnut toiseen reilun vuoden vanhaan.

Eski
JussiT-5R
"Aero"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JussiT-5R »

Nyt on alkanut aika ajoin polttaa tuollaista merkkivaloa kojelaudassa:
Kuva

Korkeudensäädöltä näyttäisi kuvan perusteella, mutta xenoneissahan ei tuota korkeutta saa itse säädettyä. Eli onko siellä joku tuon automaattisen korkeudensäädön osa nyt pa*kana sitten?
Kuulostaa halvalta...

Muok. Aikani kun selailin sekalaisia xenon-juttuja, löytyikin yhdestä ketjusta jotain vinkkiä asiaan ja mahdolliseen korjaukseen, tai siis konstia jota voisi ainakin yrittää...
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 09#p484809

Saabismi on sairaus ja minä taisin parantua siitä...ainakin toistaiseksi...ehkä...
JussiT-5R
"Aero"
Viesti:

Mimmi kirjoitti:Ko. merkkivalo palaa kaikissa xenonien vioissa, kuten käyttöohjekirjakin opastaa.
Ahaa, mutta korkeudensäätö ei nyt kuitenkaan vaikuttaisi toimivan, ainakaan aivan normaalilla tavalla. Eli aloitan nyt huomenna katsomalla tuon anturin, josta kuvakin oli. Onkohan taka-akselissa vastaavanlainen...?

Saabismi on sairaus ja minä taisin parantua siitä...ainakin toistaiseksi...ehkä...
JussiT-5R
"Aero"
Viesti:

9-5T:lle Kuva

Noista lähden vikaa etsimään, katsotaan miten käy...

9-3Tid
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja 9-3Tid »

MOlemmilla akseleilla on anturit. Mulla oli samaa vikaa ja korjaantu anturit vaihtamalla
anturit antaa temppuillessaan vikakoodit...
mike
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja mike »

Meikäläisellä tuo anturin "herkistely" on auttanut kohta parin vuoden ajan, joten sitä kannattaa kyllä kokeilla jossei halua suoralta kädeltä uusia anturia.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
JussiT-5R
"Aero"
Viesti:

Joo, herkistelin molemmat anturit tänään ja putsasin liittimet. Ei auttanut, paikallinen Saab-spesialisti luki sen jälkeen vielä vikakoodit ja kyllä se etupään anturi antaa vikakoodia edelleen. Sen liittimestä lähtevä johto oli kyllä sen verran hapettunut, että saattaa olla ettei pelkkä putsaus autakkaan. Mutta torstaina menee auto tuonne ja saavat tutkia kunnolla sen johdon ja vaihtaa anturin, jos on tarpeen.

Sattuuko kukaan muuten muistamaan hintaa anturille?

9-3Tid
"Hirsch"

JussiT-5R kirjoitti: Sattuuko kukaan muuten muistamaan hintaa anturille?
Mun tapauksessa maksoi ( vaihtoautotakuu, joten ei illmeisesti alennuksia ) 84,50eur. Molemmat samanhintaisia. Lisäksi liitäntäkaapeli 42,43eur.

Btw. Sulla näyttää menevän samoja osia samassa järjestyksessä kuten mun pikkudiiselissä. Seuraavaksi hajonnee turbo. Se ei maksa kuin 3.704,76eur ilman klubialea ja asennusta. :lol:
JussiT-5R
"Aero"
Viesti:

9-3Tid kirjoitti:
JussiT-5R kirjoitti: Sattuuko kukaan muuten muistamaan hintaa anturille?
Mun tapauksessa maksoi ( vaihtoautotakuu, joten ei illmeisesti alennuksia ) 84,50eur. Molemmat samanhintaisia. Lisäksi liitäntäkaapeli 42,43eur.

Btw. Sulla näyttää menevän samoja osia samassa järjestyksessä kuten mun pikkudiiselissä. Seuraavaksi hajonnee turbo. Se ei maksa kuin 3.704,76eur ilman klubialea ja asennusta. :lol:
Kiitoksia tiedosta, toivottavasti kaapelin uusinta riittäisi (vaikka tuskin).

Menee jo ohi tästä aiheesta, mutta jos saa kysyä tuohon jälkimmäiseen heittoosi liittyen, paljonko oli autolla ajettu, kun turbo meni?

9-3Tid
"Hirsch"

JussiT-5R kirjoitti:Menee jo ohi tästä aiheesta, mutta jos saa kysyä tuohon jälkimmäiseen heittoosi liittyen, paljonko oli autolla ajettu, kun turbo meni?
Ei heittoja kannata todesta ottaa. Noin 95000km oli ajettu.
9-5T kirjoitti: Onneksi dieselillä on säästänyt tuon hinnan jo monteen kertaan :lol:
Eihän se oo kuin rahanpaskoo...ja murhaavasta alaväännöstä kannattaa maksaa. :wink:
9-3Tid
"Hirsch"

9-3Tid kirjoitti: Btw. Sulla näyttää menevän samoja osia samassa järjestyksessä kuten mun pikkudiiselissä. Seuraavaksi hajonnee turbo. Se ei maksa kuin 3.704,76eur ilman klubialea ja asennusta. :lol:
Taas aiheen vierestä, mutta sanottakoon että Speedpartsilta / Rikulta näyttää lähtevän sama ahdin noin tonniin. Marmoritiskillä osaavat ottaa omansa! 8O
Vastaa Viestiin