Hands freen mikrofoni
HF
Orgis mikki on sanalla sanon huono. Noksun mikki on "taustameluvaimennettu" ja joka autossa joissa minulla semmonen on ollu ja on niin toimii moitteettomasti vaikka on taustapeilin tuntumassa.
Saabissa 9-5 M06 on asennettuna orgis mikin tilalle. Koska nykyinen auto tuli ilman HF-esivalmiutta. Katkoin og mikin paikan pidikkeet ja noksun mikki kuumaliimapisaroilla lukittuna katkottujen pidikkeiden päälle/väliin.
Tosin ei pidä katkoa "ritilän" pidikkeitä vain mikin! Tuloksena huomaamaton ratkaisu. Ja og mikkiä parempi ääni. HF sarja toimii ylipäätään hionosti. Radio mykistyy ja kaijuttimena toimii kojelaudan vas.reunassa oleva kaijutin. Puhelimena kommu.9500 tayd. autosarja
passiiviluurilla. Antenni laitettu etuikkunaan (hainevä tyhjä)
Saabissa 9-5 M06 on asennettuna orgis mikin tilalle. Koska nykyinen auto tuli ilman HF-esivalmiutta. Katkoin og mikin paikan pidikkeet ja noksun mikki kuumaliimapisaroilla lukittuna katkottujen pidikkeiden päälle/väliin.
Tosin ei pidä katkoa "ritilän" pidikkeitä vain mikin! Tuloksena huomaamaton ratkaisu. Ja og mikkiä parempi ääni. HF sarja toimii ylipäätään hionosti. Radio mykistyy ja kaijuttimena toimii kojelaudan vas.reunassa oleva kaijutin. Puhelimena kommu.9500 tayd. autosarja
passiiviluurilla. Antenni laitettu etuikkunaan (hainevä tyhjä)
HF
OK! Tuota johtojen siirto jutskaa en tiennyt ed. autossa. Eikä minun tarvinnutkaan tietää kun teetin puhelimen asennustyön Länsiautossa rahaa vastaan. Eli se meni sitten siellä pieleen. No nyt ei ole ongelmia.
No saishan sen hainevän täyteen jos vaihtais sen oikeeseen anteeniin.
Mutta kun tuossa uudessa 9-5 ei ole esivalmiutta antennijohdoille eikä muillekkaan niin antaa toistaseksi olla.
No saishan sen hainevän täyteen jos vaihtais sen oikeeseen anteeniin.
Mutta kun tuossa uudessa 9-5 ei ole esivalmiutta antennijohdoille eikä muillekkaan niin antaa toistaseksi olla.
Mimmonen homma on vetää antennipiuha hainevälle?Mimmi kirjoitti:
ps. minulla ei hainevä ole tyhjä, vaan siellä on kaksi (2) antennia.
Joutuuko paljon irrottelee kattoverhoilua?
Onks sun toinen antenni gps antenni?
Sit vielä kyssäri tosta mikin piuhasta, joutuuko sen vetämiseen orkkispaikalle irrottelee kattoverhoilua, vai saako piuhan vedettyä jollain muulla konstilla (onkimalla tjms.)
Miten sit tuo varsinainen antenni asennetaan?9-5T kirjoitti:
C-pilarin verhoilu irti ja kattoverhoilun raotus jotta piuhan saa antennilta c-pilaria pitkin hattuhyllylle ja sieltä johtokuorua pitkin eteen(kynnyslistojen alta) Myyntipalstalta löytyy 29,- antenneja ja niihin saa vaihdettua normaaliliittimen.
Vois kuvitella, että joutuu raottamaan aika paljonkin kattoverhoilua jos antenni kiinnitetään paikalleen auton sisäpuolelta?
Samaa mieltä olen minäkin. Taitaa olla hankalaa ruveta rakentelemaan mitään siihen dummy-evään.9-5T kirjoitti:Antenniton evä roskiin ja uusi antennillinen evä tilalle yhdellä mutterilla.Aeroilia kirjoitti:Miten se antenni kiinnitetään siihen hainevään?
Pitääkö se evä irroittaa ja lähteekö ihan vetämällä.
Tarkoitus ei ole hommata orkkisantennia vaan joku edullinen, joka sopisi hainevän sisälle.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Osaatko arvoida paraniko äänenlaatu?9-5T kirjoitti:Nokian mikkiä kun sivuleikkurilla hiukan pienentää(päällinen pois) se sopii suoraan alkuperäisen paikkaan.
Itselläni on useampikin Nokian mikki ja voisi vaihtaa tilalle, jos siitä on hyötyä muuallakin kuin paperilla

Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Katselin eilen oman vehkeeni mikkiä: millä konstilla sen piuhan saa siitä liittimestä yksinkertaisimmin irti ja toiseen reikään kiinni?Mimmi kirjoitti:Orkkismikissä on kaksi (2) eri tasoa, jotka valitaan liittimellä. Vakiona se on kytketty "active high" ja esim. Nokian sarjan kanssa se pitää muuttaa "active low". Tämä tapahtuu siirtämällä mikin liittimestä johto 1->2. Liittimessä 3 on mikin maataso (ja mantteli).
Näin tehden saa erinomaisen äänen orkkismikillä.
Jaaha. Näitä on sitten erilaisia: mulla ei ollut mitään muuta punaista kuin toinen johto. Tämä siis sieltä mikin päästä. Joku vähän punaisen sävyinen läppä siinä oli, jossa oli piuhojen numerot, mutta se nyt ei käytännössä irrottanut mitään. Johdot olivat liittimissä 1 ja 3. Kakkonen oli tyhjä. Liitinosa oli käytännössä prässättyä muovia. Väkivalloinhan sen sieltä irti saisi, mutta kun pitäisi takaisinkin laittaa...Mimmi kirjoitti:Avaamalla sen punaisen osan.
Vuosimalli oli siis 2001.
Jaa-a. Että pitäisi siis vaihtaa auto tuoreempaan, että saisi mikin pelaamaan helposti...?Mimmi kirjoitti:M04:ssä liittimen päätykappale on punainen ja se irtoaa pienellä meisselillä kampeamalla. Päätykappaleessa on pienet kynnet (muistaakseni päissä) ja sen irrottamalla saat pinnit siirrettyä avattuasi varsinaisen liitinosan (muistaakseni siinä on läppäosa, joka kääntyy sivuun ja se läppäosa lukitaan sillä punaisella päätykappaleella).

No niin, nyt on askartelut askarreltu. Haperohan se liitin oli, mutta lopputulos ratkaisee: ykköspiuha saatu kakkosreikään ja homma pelittää oikein mainiosti! Enää ei tarvitse huutaa, että vastapuoli kuulee jotain.Mimmi kirjoitti:Saathan sen kiinni esim. liimalla.
Ja teipillä minä sen sitten kasaan harsin. Eihän tästä tyylipisteitä jaella.