Minulle kävi juuri näin. Vein kolme viikkoa sitten auton (9-5 wagon, 2.0t, 94000km, -99) huoltoon, kun hihnaston alueelta kuului omituista, ajoittain varsin kovaäänistäkin hankaavaa ääntä. Totaalinen noviisi kun olen, esittelin ongelman huoltoneuvojalle maallikon lailla. Auto halliin, ja kuuntelemaan. No eipä poikkeava ääni tietenkään juuri sillä hetkellä kuulunut kuin vaimeana, jolloin totesivat ettei tässä mitään vakavaa voi olla. Matkaan vaan ja tilanne seurantaan. No, kaksi päivää sitten kävi täysin samoin kuin viestiketjun aloittajalla. Työselitteen mukaan kiristinrullat ja käyttöhihna vaihdettu. Vaan hankaavaa siritystä kuuluu edelleen... Eli kysymys teille tietäville: mistä voisi olla kysymys, kun mainittu toimenpide ei ole alkuperäistä ongelmaa kokonaan poistanut?Eski kirjoitti:Harvoinhan se hihna itsestään katkeaa, vaan nimenomaan hihnapyörän laakeri pettää.
Oheinen flikki havainnollistaa sirityksen varsin selkeästi:
http://www.mediafire.com/?0nwtjmy2dim
On vissiin korvat herkillä, kun olen viime aikoina alkanut kuulla myös muuta asiaankuulumatonta: kone on alkanut nimittäin "viheltää". Taajuuden vaihtelu myötäilee kaasutusta (ei siis kierroksia sinänsä). Mistäs se sitten voisi johtua?
Opastuksesta ja vinkeistä kiitollisena,
Make