Öljyä kuluu ?!?!?!?!?!?!
Re: Öljyä kuluu ?!?!?!?!?!?!
Merkkihuolto saattaa veloittaa Garretista tonnin ja päivän työt, mutta suosittelen vaihtamaan Garretin tilalle kestävämmän Mitsun TD04:sen (Aeron ahdin). Etsi-toiminnolla löytynee lisätietoa merkkihuoltoa halvemmista ostopaikoista...
Eski
Eski
Mulla saab söi öljyä n. 3l 5000 km. kunnes turbo poksahti. Uuden turbon jälkeen ei öljyä ole tarvinnut lisäillä. Uudella turbolla on ajettu nyt n. 7500 km.
Autoon oli aikaisemmin tehty jakopään remontti jonka yhteydessä asennettiin myös uusi huohtin järjetelmä. Tämä ei auttanut öljyn kulutukseen. Joten minun autossa turbo söi öljyt.....
Autoon oli aikaisemmin tehty jakopään remontti jonka yhteydessä asennettiin myös uusi huohtin järjetelmä. Tämä ei auttanut öljyn kulutukseen. Joten minun autossa turbo söi öljyt.....
Varmistan vielä, että eikö turbo, tai auto yleensäkään, ilmoittele mitään ennen kuin turbo sitten laukeaa lopullisesti? Onko öljyn kulutus ainoa huomattava oire ennen suuria savumerkkejä?tonnari kirjoitti:Mulla saab söi öljyä n. 3l 5000 km. kunnes turbo poksahti. Uuden turbon jälkeen ei öljyä ole tarvinnut lisäillä. Uudella turbolla on ajettu nyt n. 7500 km.
9-3 SS 1.8t MY07
"Saab is a smart man's Volvo" - Jeremy Clarkson
-
- "Hölösuu"
itel ennen turbon porsimista oli veto jotenkin hukassa, otti kai turbon siivet koteloon kiinni 

Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V60 B4 MHEV -21
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE Powered by jcarlson
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Volvo V50 2.0 TD
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE Powered by jcarlson
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Volvo V50 2.0 TD
Sininen savun pölläytys käynnistäessä varsinkin pitemmän seisonnan jälkeen on hyvin yleinen merkki turbon loppumisesta, mutta onpa noita menny varottelemattakin on se senverta onneton laitos tuo gt17.IJR kirjoitti:Varmistan vielä, että eikö turbo, tai auto yleensäkään, ilmoittele mitään ennen kuin turbo sitten laukeaa lopullisesti? Onko öljyn kulutus ainoa huomattava oire ennen suuria savumerkkejä?tonnari kirjoitti:Mulla saab söi öljyä n. 3l 5000 km. kunnes turbo poksahti. Uuden turbon jälkeen ei öljyä ole tarvinnut lisäillä. Uudella turbolla on ajettu nyt n. 7500 km.
9-3 SC Vector XWD -09
No niin! Turbo oli kuin olikin ehjä (ainakin toistaiseksi), vika oli huohottimessa joka oli tukossa. Huohotinpäivitys asennettu, jakopää tarkastettu ja todettu hyvinkin terveeksi sekä kampiakselin stefa vaihdettu. Matka jatkukoon...
Garrettista ei huoltomieheltäkään ihan hirveän positiivisia kommentteja irronnut, mutta kuulemma niiden kanssa "pystyy kyllä elämään"
Garrettista ei huoltomieheltäkään ihan hirveän positiivisia kommentteja irronnut, mutta kuulemma niiden kanssa "pystyy kyllä elämään"

9-3 SS 1.8t MY07
Eski kirjoitti:Syy öljynkulutukseen voi tosiaan olla myös GT17-turbossa
Saisiko pienen selvityksen tekniseltä puolelta, että miten turbon toiminta ja öljynkulutus liittyy toisiinsa?
Onko mitään huoltotoimenpiteitä tehtävissä, jotta turbon toimintaa saisi pidennettyä?
Kiitos
9-5 Aero Wagon -06
Vanhan ahtimen laakerointiin tulee välystä, jota kautta sitä voiteleva paineenalainen moottoriöljy pääsee vuotamaan joko turbiinipuolelle, jossa se palaa, tai kompressoripuolelle sotkien ahtoputkistoa. Käyttöikää voi pidentää hyvillä synt. öljyillä ja järkevillä vaihtoväleillä. Toki myös ajotyyli vaikuttaa.
Öh, tuli vähän hassusti kirjoitettua, tätäköhän tässä haettiin?
Onko noissa gt17 puhaltimissa ihan joku rakenteellinen heikkous kun eivät kestä?
Öh, tuli vähän hassusti kirjoitettua, tätäköhän tässä haettiin?
Onko noissa gt17 puhaltimissa ihan joku rakenteellinen heikkous kun eivät kestä?
M97CSB234EFM57001 RE85