masentava 3.0tid koeajo

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Janihe
"Tuplakaasari"
Viestit: 54
Liittynyt: Pe Helmi 25, 2005 12:30
Paikkakunta: Muhos

Viesti Kirjoittaja Janihe »

Itse ostattelin tuota aineen 2.2 TiD.tä viime kesänä. Ei päästy hinnasta sopuun, muuten olisi kaupat tehty. Ehdin ajella sillä kolmeenkin eri otteeseen melkein 1000 km :) Eka kerrallahan se temppuili mulle safe moden & vika valon kanssa, mutta myöhemmin tuota ei enää esiintynyt (olivat kuulemma puhdistelleet sähköliitokset). Yrittivät vielä silloinkin nyhtää kohtuu suolasta hintaa, vaikka oli levännyt liikkeessä melkein vuoden, nyt tosiaan jo melkein kaksi vuotta :)

No eipä tuosta safe modesta & vikavalosta ole päässyt eroon nykyisenkään kulkineen kanssa :(
- EX: Saab 900i vaimon kauppakassina
- EX: Saab 9-3 1.9 TiDS SC Vector Active
JouniH
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 15:55
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja JouniH »

Menee ohi aiheen, mutta aika hyvin kuvastaa aineen hinnoittelua se, että olin hankkimassa itelle yhtä uutta peruutus tutka anturia. Aineella hinta 155€. Sanoin sitte, että aika suolanen hinta niin tiputti 125€. :) No, kaupat jäi tekemättä. Eräs liike etelä ruotsissa sanoi hinnaksi 450kr ja anturi oli uusi. Hylly vain oli tyhjä. No, ruotsin saab forumilta ostin ehjän anturin 100kr. Katteet kohillaan. :D

Delta autossa 155€ eikä hinta tippunu. Kalix, Bilkompaniet 700kr.

Piti saaha purkaa tunteita! :P

P.S: Aineelta en osta enää mitään. Joskus vain pakko kayttää techiä. Siitäki saa 50€ maksaa!
Audi A4 2.0TFSIq
lk
Matalapaineturbo
Viestit: 199
Liittynyt: La Heinä 23, 2005 19:41

Viesti Kirjoittaja lk »

Kylllä se 3.0 tid:n kytkin alkaa olla vaihto kunnossa 150-170 tkm kohdalla. Kun olin omaa diesel-saabia ostamassa ja tuli kierrettyä silloin tarjolla olevat tid:t niin ainakin Kuopiossa oli auto huollossa juuri kytkinvian vuoksi. Myös pörhöllä Oulussa oli pari v sitten myynnissä kytkinvikainen yksilö.

Aine on sellainen liike että kannattaa kiertää kaukaa ainakin korjaamo puoli. Lueskelkaapa minun vanhoja vuodatuksia tuon liikkeen ammattitaidottomuudesta.

Oulussa ei aineella ole tällä hetkellä yhtään diesel-saabia. Näin väitti automyyjä pari vkoa sitten.
lk
Matalapaineturbo
Viestit: 199
Liittynyt: La Heinä 23, 2005 19:41

Viesti Kirjoittaja lk »

Niin tuo kytkimen hajoamine 150-170 tkm tienoilla koskee siis 3.0 TID:iä. Koeajamissania 2.2 tid:ssä sitä ei ole esiintynyt.

Omassakin on nyt 296 000 km mittarissa eikä ole kytkimessä ongelmia. Eikä missään muussakaan kuin maavaran vähyydessä :(

Ilmeisesti ison TID:n vääntö on liika kytkimelle??
rmeller
"Aero"
Viestit: 416
Liittynyt: To Touko 26, 2005 11:41
Paikkakunta: Ruottala, Tornio

Viesti Kirjoittaja rmeller »

kuinkahan paljon tuo 3.0 diisseli eroa ylläpitokuluiltaan tuosta 2.2:sta? Öljyä menee enempi mutta entäs muuten? Vakuutukset, dieselvero, huollot muuten jne. Kun mv6 ompusta pääsin eroon tuli vannottua ettei ikinä enää v-koneista, hyvinhän ne omat ajot ehtisi tuolla pienemmälläkin ja jostakin luin että tien päällä sekin on ihan mukava kulkine. Mitenkähän sen ominaisuudet esim. verrattaessa tuohon nykyiseen matalapaineiseen tonnariin? tehoa vähemmän, vääntöä enemmän?
****
VAG
lk
Matalapaineturbo
Viestit: 199
Liittynyt: La Heinä 23, 2005 19:41

Viesti Kirjoittaja lk »

Vaikea sanoa koko totuutta kun omistaa vain 2.2 tid:in.

Aikanaan tuli laskeskeltua dieseliä hakiessa että 3.0 TID kuluttais noin 1 l/100 km enemmän. diesel vero riippuu kokonaismassasta enkä muista onko siinä eroa. Suomalaisessa liikennevakuutusjärjestelmässä rangaistaan isommasta moottoritilavuudesta noin 140 eurolla riippuen bonuksista jne. Yksi isompi huolto kulu on 3.0 TID:ssä ja se on hihnan vaihto. Hintojahan on täällä joskus kauhisteltu. Enpä ole hintaa selvittänyt kun 2.2 tid on ketjukoneella eikä tartte hihnoja vaihdella.
hz81
"Hölösuu"
Viestit: 2702
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 17:27
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja hz81 »

Mimmi kirjoitti: Paha sanoa tuohon kulutukseen, kun en omista 2,2:sta, mutta verrattuna 9-3 2,2TiDillä, on eroa tosiaan tuo noin litra, valitettavasti vain 3,0 on pihimpi.
Tätä uskallan epäillä! Faktaa kehiin...
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
lk
Matalapaineturbo
Viestit: 199
Liittynyt: La Heinä 23, 2005 19:41

Viesti Kirjoittaja lk »

Voi olla että jos ajaa matka-ajoa 80 km/h vauhdissa niin 3.0 tid on taloudellisempi. Mutta jos ajaa matka ajoa 100-110 km/h niin kyllä 2.2 tid on taloudellisempi. Kaupungiajosta en tiedä kun en sitä juuri harrasta.
rälläkkä
"Hölösuu"
Viestit: 1828
Liittynyt: Ti Touko 04, 2004 13:30
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja rälläkkä »

Mimmi kirjoitti:
hz81 kirjoitti:
Mimmi kirjoitti: Paha sanoa tuohon kulutukseen, kun en omista 2,2:sta, mutta verrattuna 9-3 2,2TiDillä, on eroa tosiaan tuo noin litra, valitettavasti vain 3,0 on pihimpi.
Tätä uskallan epäillä! Faktaa kehiin...
Verrattuna -01 kolkkiin (jossa keskikulutus 8,2), niin -04 femma kuluttaa noin litran vähemmän (keskikulutus 6,8).
Olipa siinä kunnon faktapläjäys kerrassaan. Mihin perustuvat nämä kulutuslukemat ja millaisessa ajossa ne on saavutettu?
Avatar
mike
"Hölösuu"
Viestit: 1674
Liittynyt: To Touko 08, 2003 08:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja mike »

Omassa manuaalifarkussa on karvan vajaan vuoden keskikulutus 6.0.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
hz81
"Hölösuu"
Viestit: 2702
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 17:27
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja hz81 »

rälläkkä kirjoitti:
Mimmi kirjoitti:
hz81 kirjoitti: Tätä uskallan epäillä! Faktaa kehiin...
Verrattuna -01 kolkkiin (jossa keskikulutus 8,2), niin -04 femma kuluttaa noin litran vähemmän (keskikulutus 6,8).
Olipa siinä kunnon faktapläjäys kerrassaan. Mihin perustuvat nämä kulutuslukemat ja millaisessa ajossa ne on saavutettu?
Oli todella... ;) Mutta kun vastaajan tietää niin ei tarvinne ihmetellä. :lol: Todisteita löytyy jo niin monesta ketjusta.

Mutta asiaan... tuo kolkin 8.2 ja oma iso lohko dieselisi kulutus on 100% varmasti samanlaisesta ajosta?! Melkein uskallan luvata että syön hatullisen ulostetta jos 3 litrainen iso lohko diesel syö jossakin ajossa vähemmän kun 2.2 litrainen pikku lohko?!
Varmasti tuon kolkin 8.2 litran keskikulutus on saavutettu kaikin puolin ehjällä moottorilla? Varmaan omani on viallinen myöskin tuon kulutus puolen osalta kun viimeisen 12 kuukauden keskikulutus on 6.52 l/100km, joista pienin tankillisen keskikulutus 5.2l/100km ja kaasujalkani ei ole sieltä keveimmästä päästä. Myöskin sen SRS-valon itsekseen sammumisen osaltahan omani on viallinen kun sitä ei techillä tarvinnut nollata. :lol: :lol: 8)
Viimeksi muokannut hz81, Ke Kesä 20, 2007 23:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

- Mun äitin diesel vie vähemmän kuin teidän äitin.
- Eipäs kun mun
- Munpas
- Ei kun mun
....
- Mun äiti juo teidän äitien dieselit!

...sorry, oli pakko... ;)
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2578
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Termos »

tevisu kirjoitti:- Mun äitin diesel vie vähemmän kuin teidän äitin.
- Eipäs kun mun
- Munpas
- Ei kun mun
....
- Mun äiti juo teidän äitien dieselit!

...sorry, oli pakko... ;)
Iso lohko lappeen Rannasta, sori, ei täälläkään onnistunut kiusauksen välttäminen :oops:
Modet poistaa joutavat...
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
hz81
"Hölösuu"
Viestit: 2702
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 17:27
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja hz81 »

tevisu kirjoitti:- Mun äitin diesel vie vähemmän kuin teidän äitin.
- Eipäs kun mun
- Munpas
- Ei kun mun
....
- Mun äiti juo teidän äitien dieselit!

...sorry, oli pakko... ;)
Termos kirjoitti: Iso lohko lappeen Rannasta, sori, ei täälläkään onnistunut kiusauksen välttäminen :oops:
Modet poistaa joutavat...
OT:ksi menee mutta menköön... lähinnä oli tarkoitus vastata tyyliin Mimmi ja 9-5T! Tuolta muualta olen lukenut riittävän paljon mietteitä joissa muutkin ovat huomanneet tämän herrojen jatkuvan räksytyksen ja puuttumisen joka asiaan, oli tietoa tai ei. En vähättele herrojen tietotasoa, ulosannissa vain olisi pieni parantamisen paikka. 8)

Ja aivan sama paljonko omani syö dieseliä, kaikki menee mitä tankkaa. :lol: ;)
Mutta klubin kokous oli laiton. :lol: :lol: :lol:
Viimeksi muokannut hz81, Ke Kesä 20, 2007 22:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1299
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Viesti Kirjoittaja Haza »

..mun tonnari vie vähemmän bensaa kuin teidän työkonemoottoriset ooppelit yhteensä :P

(vie itseasiassa vähemmän kuin janoisimmat tässä mainitut kolistimet ihan erikseenkin..)
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Aero Cabriolet M01
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Vastaa Viestiin