Pyydän anteeksi jos on ilmestynyt väärinkäsitys kuvista. Eli muutama kuvia löytyy kun asennus on valmis ja laite hienosti sijoitettu keskikonsooliin eikä kuvia asennuksen eri vaiheista.
Pyydän myös anteeksi suomenkielen taidostani kun olen itse ahvenanmaalta sielä kun puhutaan maan toinen virallinen kieli. Toivottavasti tästä voi kuitenkin olla avuksi jollekin.
Tämä asennus on kuitenkin suht koht helppoa kun kerran tietää mistä otetaan kaikki ”inputit”.
Itse asiassa kyseessä on AS1+:sta eli AS1:sen lisäksi löytyy pieni vahvistin A-pilarin juuressa ja kaiuttimia etuovissa. AS1+ upgrade hankittu Speedparts:ilta reilu vuosi sitten.
Eli lyhyeesti, vanha AS1 ”main unit” ulos ja AVIC-D3BT sen tilalle.
AS1:en ISO liittimet toimii vallan mainiosti paitsi sen että joutuu switchaamaan sähkökaapelit (muisti-kaapeli) keltainen --> punaiseen ja punainen --> keltaiseen. Onnistuu helposti kun laitteen oma ISO kaapeli tulee valmiiksi liittimillä.
Peruutussignaali otettu peruutusvalo-kaapelilta rosvo lliittimellä.
Nopeussignaali otettu rosvoliittimellä vasemman A-pilarin juuressa liittimestä H-43 napa 38. Nopeus signaali tarvitaan silloin kun esimerkiksi ajaa tunnelissa ja tulee katko GPS signaalissa.
Jotta laittet sais käyntiin käynnistämättä autoa niin ’IGN’ signaali otettiin valokytkimestä rosvoliittimellä isolta vihreältä kaapelilta. Kytkimen liittimestä napa 16.
GPS antenni olen sijoittanut kojelaudalla keskikaiuttimen ritilän alle. Toimii mainiosti kun AS1:ssä puuttu keski kaiutin.
Bluetooth yksikkö olen sijoittanut apukuskin puolella keskikonsoolin oikealla seinällä verhoilun alla ja sieltä piuha vedetty lyhyt matka päälaitteeseen.
Handsfree-mikki olen sijoittanut 9-5:an omalle paikalle (kattokonsooliin) ja piuha on vedetty BT yksiköstä säilytyslokeron alla ylös oikean A-pilarin verhoilun alla. Hienosti kuuluu kuskin ja apukuskin äänet. Ainakin Sony Ericssonin W800i:llä.
That’s it - in a nut shell
Vielä puuttuu se rattinappi sovitin.
Tässä sitten muutama kuvaa miltä voisi näyttää.