Minulla ollut puolisen vuotta Wagon ja ennen hankintaa noita vähäisiä litroja mietin . Vertailukohtana oli meidän Xsara Break, jossa litroja kymmeniä enemmän. Saabin kontissa ikävimpänä pidän mataluutta peitteen alla sekä itse tuota peitettä, joka kesken matkan tilantarpeen yllättäessä peittää vielä aika paljon. Xsarassa peitteen alle mahtuu mm. monet matkalaukut pystyssä, mitä Saabissa on turha yrittää. Kontin pituus toisaalta lyö Xsaran, mahtuu esim. lastenvaunut hyvin pituussuunnassa. Xsarassa ei lastenvaunujen kanssa konttiin paljon enää mahtunut. Ainakin omassa käytössäni Saabiin on kyllä tavarat paremmin mahtuneet. Litrat ei siis suoraan kaikkea kerro.qwerty kirjoitti:9-5 combista ihmetellään aina sen kontin vaisuja litramittoja. Onko se oikeasti käynyt jolle kulle perheelle pieneksi? Kuka tunnustaa?
9-5 vai passat?
Re: 9-5 vai passat?
9-5 2,0t Wagon -05
Hyvin sinne tavaraa näköjään menee, kun hieman funtsii mihin laittaa mitäkin.Eski kirjoitti:Tässä vielä tuore tilannekuva 9-5 Wagonin vaisusta tavaratilasta:
http://i63.photobucket.com/albums/h149/ ... G_1602.jpg
Eski
Perheessä on uusi A6 wagon. Tuli verrattua sen konttia 9-5 wagoniin ja tulokset oli yllättäviä. Silmämääräisesti katsottuna audin kontti näyttää paljon isommalta. Onkin noin 5cm syvempi, mutta 20cm kapeempi pyörän kaarien takaa mitattuna. Korkeutta ei tullut mitattua, mutta lienee samaa luokkaa. Liekö pasaatissa sitten audio isompi kontti?
Kontin pituus tulee jossain vaiheessa aika epäkäytännölliseksi, kun tavaroita joutuu kurottelemaan kontin perältä. 9-5 tavaratila on matala, koska kontin pohja on puskurin tasalla. Esim. vanhassa 9-3:ssa on paljon syvempi, mutta sinne kun pudotat vaikkapa 32" putkitelkkarin, sen pois saaminen on varsin hankalaa.
Hattuhylly on tosiaan usein tiellä, mutta toisaalta tuollainen jämäkkä levy pitää myös tavarat paremmin kontissa kolaritilanteessa, kuin sellainen ohut muovinen verho mikä monissa muissa autoissa on. Kuormansidontalenkit on myös hyvät (ks. kuvassa kompura on kiinnitetty hihnalla lenkkeihin).
Eski
Hattuhylly on tosiaan usein tiellä, mutta toisaalta tuollainen jämäkkä levy pitää myös tavarat paremmin kontissa kolaritilanteessa, kuin sellainen ohut muovinen verho mikä monissa muissa autoissa on. Kuormansidontalenkit on myös hyvät (ks. kuvassa kompura on kiinnitetty hihnalla lenkkeihin).
Eski
Saako tuohon 9-5 wagoniin lisäpenkkejä? Eli onko mahdollisuutta rekisteröidä 7:lle?
Ville Uusitalo #3509
Ei niitä ainakaan 7 penkkisenä ole myyty. Vaatisiko asennuksen lisäksi muutoskatsastuksen ja tyyppikatsastuksenkin?
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
96 V4 1,7 -76
Harmi kyllä jos ei saa 7-paikkaiseksi, olisin niin halunnut eroon tuosta safirasta.
Ville Uusitalo #3509
Wagonissa kaipaan eniten suksiluukkua takakeskikyynärnojassa. En ole viittinyt nostaa boxia katolle sen jälkeen kun sen autoliikkeestä kotiin kuljetin... Passatiin saa vissiin rahalla?
Video meliora propoque deteriora sequor -
tiedän mikä on oikein, mutta kuitenkin teen väärin
tiedän mikä on oikein, mutta kuitenkin teen väärin
Totta. Monesti ärsyttänyt tuo vanhanaikainen kömpelö hattuhylly, mutta tuossa on ihan hyvä pointti.Eski kirjoitti: Hattuhylly on tosiaan usein tiellä, mutta toisaalta tuollainen jämäkkä levy pitää myös tavarat paremmin kontissa kolaritilanteessa, kuin sellainen ohut muovinen verho mikä monissa muissa autoissa on. Kuormansidontalenkit on myös hyvät (ks. kuvassa kompura on kiinnitetty hihnalla lenkkeihin).
Eski
Ilmeisesti Länsiauto myy varaosana noita kuormasidontalenkkejä ...kö? Olisi tarvetta.
Saab 9-5 wagon -09, 2.3t Vector Biopower
Näyttää olevan saabin suositushinta kuormansidontalenkeille suhteellisen mehevä:
Wagon -M05 60.63€
Wagon M06- 42.36€
(lähde: http://www.saab.fi/main/image/brochure/ ... Y07_FI.pdf, sivulla 18, puolessa välissä)
Länkkärin hinnat taitavat ylittää nuo, jos oikein olen ymmärtänyt. Joskus noita lenkkeä on ollut jopa tarjouksessa. Vaihtoehtoisia hankintapaikkoja: Pro-Carservice, Elkparts,PartsForSaabs ja jos sattuu asiaa Ruotsiin, niin taatusti saa halvemmalla.
Wagon -M05 60.63€
Wagon M06- 42.36€
(lähde: http://www.saab.fi/main/image/brochure/ ... Y07_FI.pdf, sivulla 18, puolessa välissä)
Länkkärin hinnat taitavat ylittää nuo, jos oikein olen ymmärtänyt. Joskus noita lenkkeä on ollut jopa tarjouksessa. Vaihtoehtoisia hankintapaikkoja: Pro-Carservice, Elkparts,PartsForSaabs ja jos sattuu asiaa Ruotsiin, niin taatusti saa halvemmalla.
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Terve, arvon Saab-veljet!
Kiikarissa olisi pari 9-5 wagonia. Koeajoon toivottavasti ensi viikolla.
2,0t, vm 2001, ajettu 160000, hp. 16500 e
ja
2,0t, vm 2002, ajettu 135000, hp. 15900 e
Manuaaliaskilla molemmat. Haen perhetarpeisiin tilaa, turvallisuutta, ajettavuutta, muotoilua ja laatua. Viitsisikö joku kertoa tiivistetysti, mitä kannattaisi ostotilanteessa tsekata. Kuinka nuo huohotinmurheet voi välttää, vai tuleeko ne jos on tullakseen?
Kiitos vastaajille!!
Kiikarissa olisi pari 9-5 wagonia. Koeajoon toivottavasti ensi viikolla.
2,0t, vm 2001, ajettu 160000, hp. 16500 e
ja
2,0t, vm 2002, ajettu 135000, hp. 15900 e
Manuaaliaskilla molemmat. Haen perhetarpeisiin tilaa, turvallisuutta, ajettavuutta, muotoilua ja laatua. Viitsisikö joku kertoa tiivistetysti, mitä kannattaisi ostotilanteessa tsekata. Kuinka nuo huohotinmurheet voi välttää, vai tuleeko ne jos on tullakseen?
Kiitos vastaajille!!
Saab 9-5 Wagon Linear 2.0t -02
Katsoppas vaikka tuosta http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=63981 aluksi.
Haulla löytyy lisää.
Haulla löytyy lisää.
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
96 V4 1,7 -76
Vähän menee offtopicciin, mutta vertailuksi voisi kokeilla vastaavaa Saabia automaatilla. Voipi olla, että manuaali ei sen jälkeen enää kiinnostakaan.
Joka tapauksessa autosta löytyy loistavaa ajettavuutta ja turvallisuutta vaikka muille jakaa.
Joka tapauksessa autosta löytyy loistavaa ajettavuutta ja turvallisuutta vaikka muille jakaa.
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
Golf Gti 320 -14
Jatketaan vähän vanhaa topiccia...
Ihmetyttää hieman nuo tässä topicissa esiin tulleet jutut Saabin pienemmistä jalkatiloista... (Itsekin olen jonkin verra "joutunut" 9-5:sen takapenkillä istumaan)
Hieman on tässä houkutellut auton vaihto, VW Passat
Saab 9-5, kun olen jostain syystä kuvitellut, että 9-5 olisi tilavampi kun passatti.
Minkälaisia kokemuksia porukalla on turvaistuimista 9-5 wagonin takapenkillä? Tällä hetkellä meillä on passat variantin takapenkillä yksi turvaistuin ja yksi turvakaukalo, ja niin vaan on että ne ei sinne kunnolla mahdu! Turvakaukalo (jalustalla) on kuskin takana, ja aina kun sen kiinnittää tai irroittaa, pitää kuskin penkki siirtää etuasentoon. Turvaistuin on takana oikealla, ja pelkääjän penkki on jouduttu ottamaan sen verran eteen, että siinä en pysty istumaan juuri lainkaan (polvet suussa)...
Nyt ennen kun toinenkin poika siirtyy istumaan isompaan turvaistuimeen, pitäisi jotain ratkaisevaa keksiä, koska sen jälkeen minä en enään mahdu passattia ajamaan. Tilannetta tietysti helpottaisi jos saisi toisen istuimen käännettyä jo nassu menosuuntaan, mutta kun vielä pitäisi yrittää n. vuosi (ainakin ½ vuotta) mennä molemmat jakkarat selin...
Mahtuuko 9-5:sen takapenkille turvaistuin kuskin taakse selkä menosuuntaan, ja kuskiksi tällainen normaalikasvuinen, 188cm, isukki?
Ihmetyttää hieman nuo tässä topicissa esiin tulleet jutut Saabin pienemmistä jalkatiloista... (Itsekin olen jonkin verra "joutunut" 9-5:sen takapenkillä istumaan)
Hieman on tässä houkutellut auton vaihto, VW Passat

Minkälaisia kokemuksia porukalla on turvaistuimista 9-5 wagonin takapenkillä? Tällä hetkellä meillä on passat variantin takapenkillä yksi turvaistuin ja yksi turvakaukalo, ja niin vaan on että ne ei sinne kunnolla mahdu! Turvakaukalo (jalustalla) on kuskin takana, ja aina kun sen kiinnittää tai irroittaa, pitää kuskin penkki siirtää etuasentoon. Turvaistuin on takana oikealla, ja pelkääjän penkki on jouduttu ottamaan sen verran eteen, että siinä en pysty istumaan juuri lainkaan (polvet suussa)...
Nyt ennen kun toinenkin poika siirtyy istumaan isompaan turvaistuimeen, pitäisi jotain ratkaisevaa keksiä, koska sen jälkeen minä en enään mahdu passattia ajamaan. Tilannetta tietysti helpottaisi jos saisi toisen istuimen käännettyä jo nassu menosuuntaan, mutta kun vielä pitäisi yrittää n. vuosi (ainakin ½ vuotta) mennä molemmat jakkarat selin...
Mahtuuko 9-5:sen takapenkille turvaistuin kuskin taakse selkä menosuuntaan, ja kuskiksi tällainen normaalikasvuinen, 188cm, isukki?
Subaru Legacy -08 BoxerDiesel
Triumph Sprint ST 1050
Ex: 9-5 2,0t A Vector Wagon -04, 9000 CS 2,0t -97 MapTun, 9000 CS 2,3i -95
Triumph Sprint ST 1050
Ex: 9-5 2,0t A Vector Wagon -04, 9000 CS 2,0t -97 MapTun, 9000 CS 2,3i -95
Voisin melkein väittää että mahtuu, tietysti noita turvaistuimia on eri kokoisia ja mallisia.Mahtuuko 9-5:sen takapenkille turvaistuin kuskin taakse selkä menosuuntaan, ja kuskiksi tällainen normaalikasvuinen, 188cm, isukki?
Meillä on tällä hetkellä takana turvakaukalo keskipaikalla ja korokeistuin toisella reunalla, lisäksi toisella reunapaikalla istuu joko aikuinen tai 10v. Kuskin penkki on ihan takana, kuski 202cm pitkä.
Kesällä olisi tarkoitus siirtää pienimmäinen kaukalosta turvaistuimeen ja jos kyseeseen tulee isofix-istuin niin se on laitettava toiseen reunaan, muuten istuin tulee keskelle.
Ja omien kokemusten perusteella Passatti ei ole suurempi tiloiltaan kuin 9-5.
Renault clio sport
huimaa huomata aina kun joku kirjoittaa taikasanan TAVARATILA näille sivuille, saa takuuvarmasti 3 sivua kommentteja!
!!!
olen ainakin ollut supertyytyväinen omaan hankintaani. meillä tavaratilan tarve on aika suuri. pikku-ukko on kohta 7kk ja äitinsä hieman suuruudenhullu kun puhutaan reissuun varautumisesta.
alkuperäinen syy 9-3 sport sedanin poisvaihtoon oli se, etten mahtunut pelkääjän paikalle istumaan kun pojan istuin oli sen takana. olen 182 pitkä ja painan 0,1 tonnia. nyt mahdun heittämällä. ja se on oikein hyvä asia kun ei väliaikaisesti tuota ajokorttiakaan ole. pojan istuin on tosin epätavallisen suuri. onneksi avovaimolle ei tullut mieleen että istuimen vaihdolla olisi päässyt halvemmalla...
tosin sitten kun päätös vaihdosta johonkin 9-5:seen oli tehty, huomasin kuinka aivopesuni oli purrut. olin perustellut tehon tarvetta turvallisuudella kun on usein iso kuorma päällä.
loppusuoralla tarjolla oli kaksi wagonia:
2005 2.0t, ajettu 80tkm, väliraha 5000€
ja
2004 Aero, ajettu 108tkm, väliraha 6000€.
esittelin asian mammalle näin:"toi uudempi 2.0t olis kyllä se järkivalinta, mutta..."
johon mamma puhui päälle:"nii mut sit se on ihan tyhmää kun sitä pitää sit heti virittää!"
olin siis pelannut korttini oikein.
mukavaa on myös se, että kun mamma oli ensimmäisen kuukauden ajanut sillä 9-3:lla viime vuoden alussa, hän sanoi: "meille ei sit ikinä tuu mitään muuta autoa kun saappi. ja automaatti. piste."
saabismi siis on sekä perinnöllistä, että tarttuvaa.

olen ainakin ollut supertyytyväinen omaan hankintaani. meillä tavaratilan tarve on aika suuri. pikku-ukko on kohta 7kk ja äitinsä hieman suuruudenhullu kun puhutaan reissuun varautumisesta.
alkuperäinen syy 9-3 sport sedanin poisvaihtoon oli se, etten mahtunut pelkääjän paikalle istumaan kun pojan istuin oli sen takana. olen 182 pitkä ja painan 0,1 tonnia. nyt mahdun heittämällä. ja se on oikein hyvä asia kun ei väliaikaisesti tuota ajokorttiakaan ole. pojan istuin on tosin epätavallisen suuri. onneksi avovaimolle ei tullut mieleen että istuimen vaihdolla olisi päässyt halvemmalla...

tosin sitten kun päätös vaihdosta johonkin 9-5:seen oli tehty, huomasin kuinka aivopesuni oli purrut. olin perustellut tehon tarvetta turvallisuudella kun on usein iso kuorma päällä.
loppusuoralla tarjolla oli kaksi wagonia:
2005 2.0t, ajettu 80tkm, väliraha 5000€
ja
2004 Aero, ajettu 108tkm, väliraha 6000€.
esittelin asian mammalle näin:"toi uudempi 2.0t olis kyllä se järkivalinta, mutta..."
johon mamma puhui päälle:"nii mut sit se on ihan tyhmää kun sitä pitää sit heti virittää!"
olin siis pelannut korttini oikein.
mukavaa on myös se, että kun mamma oli ensimmäisen kuukauden ajanut sillä 9-3:lla viime vuoden alussa, hän sanoi: "meille ei sit ikinä tuu mitään muuta autoa kun saappi. ja automaatti. piste."
saabismi siis on sekä perinnöllistä, että tarttuvaa.
9-3 Cabriolet 2009
9-5 Aero 2011
9-4X 2011
9-5 Aero 2011
9-4X 2011