Saappi Kuski kirjoitti:Mä oon ihan ulkona näistä jutuista (=liian vanha) enkä ymmärrä miksi hyvästä autosta pitää tehdä hirveä kivireki ja vielä maksaa siitä maltaita mutta näin tuossa öljyjä vaihdattaessani Vianorilla sellaiset nastarenkaat kuin 295/30 22". Kuka laittaa saabin alle semmoset ensimmäisenä? Olis siinä naapurit ihmeissään

Tästä saadaankiin hyvää keskustelua

En itsekään ole enää mikään nuori, mutta autosta ei ainakaan 18" vanteilla ja 40-sarjan renkailla tule kivirekeä (kokemusta on) paitsi poikkeuksellisesti tietyt autot mukulakivellä. Autosta sen sijaan tulee parempi ajettava. Se ohjautuu täsmällisemmin eikä kallistele niin paljon kuin perusmalli. Toki jos pitää lullamaisesta ajamisesta niin sitten renkaan profiili ja koko ovat väärät. Itselle ainakin tuo ARC-mallin alkuperäinen alusta ja rengastus olivat hirvitys. Kun on tottunut kovempaan alustaan niin se tuntuu juuri oikealta eikä paluuta takaisin ole.
Ulkonäköseikat on toki myös tärkeä asia (pakko myöntää turhamaisuus). Mikään ei näytä tökerömmältä kuin joku kallis, ehkä urheilullinenkin auto, esim. MB, jossa on jotkut 60-sarjan renkaat pienillä vanteilla. Toki sillä saa mukavaa kyytiä, mutta miksi laittaa rahaa hienoon autoon ja jättää homma puolitiehen? Mitä sillä uudella coupe-bemarilla tekee jos alla on peltivanteet Bilteman kapseleilla?
Täysin hulluahan se on autoa varustella ja lyödä siihen paljon rahaa, mutta toisaalta harrastukset on harrastuksia... mutta eikös auton pitäisi olla vain kulkuväline paikasta toiseen?
