Omasta 9-5:stä on sellaiset näköhavainnot että siitä kun käytettiin kansi ja öljypohja irti jakopäätyön yhteydessä 110tkm:n kohdalla niin kaikkialla oli puhdasta eikä venttiileissä tai nokissa ollut mitään kulumisen merkkejä. Öljyä ei myöskään kone kuluta että tarvitsisi ainakaan 10tkm välillä lisätä. Autoon on aina vaihdettu öljyt 8-10tkm välein, myös ennen minua huoltokirjan mukaan, mutta se onkin tuontiauto eikä entinen suomiliisinki. Eipä sitä tiedä mistä se ehkä seuraavaksi laukeaa mutta ainakin nuo näytti hyvältä. Olen itsekin aika vakuuttunut siitä että 20tkm vaihtovälit tuhoaa näiden huohotusongelmaisten koneet aika tehokkaasti ainakin jos ajo on sekalaista. En tosin ajaisi enkä ole ajanut 20tkm:ia omilla autollani yksillä öljyillä muutenkaan oli auto merkki tai malli mikä vaan.
Tuli tuota autoa etsiskellessä nähtyä muutamakin 9-5 joissa oli huoltoväli lopuillaan. Hirveätä tervaa öljytikussa sen millin verran mitä se juuri ja juuri ylsi kastumaan..
9-5 harkinnassa
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
Re: 9-5 harkinnassa
9000CS 2,3
Re: 9-5 harkinnassa
Käväsin katsomassa huoltokirjan, ei ollu merkintää huohotin päivityksestä, viimeset 5-6 kertaa öljyt vaihdettu reilusti alle kymppitonnin, viimesestä vaihdosta n.2tkm, tikku kastuu juuri ja juuri, taitaa tämä yksilö jäädä jonkun
toisen vaivoiksi![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
toisen vaivoiksi
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Re: 9-5 harkinnassa
Tänään tuli pitkästä aikaa hypättyä saabin rattin koeajolla. http://www.nettiauto.com/1687870 Ihan ok yksilöltä vaikutti. Öljyt vaihdettu 10tkm välein, ja ketjukin uusittu 120tkm kohdalla jostain syystä. Yhdellä ollut ja ns. suomi-auto. Taasko se
-kuume nousee?
Mitä mieltä muut, onko hinta kohdillaan?
![Saab :saab:](./images/smilies/icon_saab.gif)
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Ex 900i -89
-
- "Aero"
- Viestit: 397
- Liittynyt: Su Maalis 04, 2007 20:44
- Paikkakunta: Vaasa
Re: 9-5 harkinnassa
Miksi ja mitä jakopäätöitä piti tehdä jo 110tkm:n kohdalla?Saappi Kuski kirjoitti:Omasta 9-5:stä on sellaiset näköhavainnot että siitä kun käytettiin kansi ja öljypohja irti jakopäätyön yhteydessä 110tkm:n kohdalla niin kaikkialla oli puhdasta eikä venttiileissä tai nokissa ollut mitään kulumisen merkkejä.
Aeron veivihuoneessa SAE 0W-40 (GM-LL-A025).
Re: 9-5 harkinnassa
Huoltokirjaan ei tule välttämättä merkintää huohotinpäivityksestä.mjrx kirjoitti:Käväsin katsomassa huoltokirjan, ei ollu merkintää huohotin päivityksestä, viimeset 5-6 kertaa öljyt vaihdettu reilusti alle kymppitonnin, viimesestä vaihdosta n.2tkm, tikku kastuu juuri ja juuri, taitaa tämä yksilö jäädä jonkun
toisen vaivoiksi
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Re: 9-5 harkinnassa
Huohotinpäivitykselle ei ole mitään kohtaa huoltokirjassa. Jakopääremontit 100K nurkilla ovat melko yleisiä etenkin 2.3-litraisissa automaateissa. Myös minun entiseen AeroWagoniin oli tehty eka jakopääremppa noin 100K ajettuna ja kun luovuin autosta noin 185K ajettuna, oli jakoketjunkiristin taas remonttirajalla...
Eski
Eski