Kesärenkaat?
Re: Kesärenkaat?
reilun puolen kesän kokemuksella 215/55-16V ER300 turanzat sopii ihan hyvin 9-5:een.
V-nopeusluokkainen sopivan jämäkkä matka-ajoon, kohtuuhiljainen eikä pelkää vesikeliä. Vaikuttaa myös kestävältä kun vajaa 10tkm ei vienyt paljoakaan kulutuspinnasta.
V-nopeusluokkainen sopivan jämäkkä matka-ajoon, kohtuuhiljainen eikä pelkää vesikeliä. Vaikuttaa myös kestävältä kun vajaa 10tkm ei vienyt paljoakaan kulutuspinnasta.
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 9-3 cabriolet 2.0t A SE -00, 900i 16valve 3d - 93
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
Ajattelin laittaa alle Nokian Hakka V 215/50x17. Onko kellään kokemuksia näistä?
9-5 AERO Wagon 2005
saablari kirjoitti:Ajattelin laittaa alle Nokian Hakka V 215/50x17. Onko kellään kokemuksia näistä?
Mielessä laittaa samaa kokoa olevat renkaat alle. Tällä hetkellä 225/45/17.
Halkaisija muuttuisi 634,23mm ---> 646,68mm.
Onks kellään kuvia 9-5:sesta jossa olisi 215/50/17 renkaat alla???
Saab 9-5 Aero 2003
-
- "Turbo"
Tänään vaihtui Nord Frostit 205/16 Nokian Z 225/17:een. Onkohan nyt jokin vika autossa kun ei nytkään vetele tai vänkää urissa vaan menee kuin juna. Rapina muuttui huminaan. Oikea takaiskari oli merkinnyt reviirinsa läikällä pihaan. huomenna menee molemmat vaihtoon.
9-5 kombi -02 2,3 man E85 TD04-15T-06 muutti varaosiksi Etelä- Pohjanmaalle.
9-5 kombi -09 Griffin Vector 2,3 man BP
9-5 kombi -09 Griffin Vector 2,3 man BP
Joo mulla sama vika.VectorKombi9-5-02 kirjoitti:Tänään vaihtui Nord Frostit 205/16 Nokian Z 225/17:een. Onkohan nyt jokin vika autossa kun ei nytkään vetele tai vänkää urissa vaan menee kuin juna. Rapina muuttui huminaan.

Eli alla 225/45-17 Zetat ja meno saa suupielet kääntymään yläviistoon. Erittäin tyytyväinen olen ollut ohjauksen tarkkuuteen. Katsotaan sitten miten käyttäytyy kun tulee ensimmäiset vesikelit.
t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Pirelli Carvingit vaihtui tänään suvikuosiin. Meinasin nokialaista, mutta rengasmyyjä kehui Continentalia ja pisti aika hyvän tarjouksen kehiin, niin menin ne ostamaan. Nyt lotisee alla SportContact 3:t koossa 225/45-17.
Olihan ensituntumaltaan aika tahmeat renkaat talvikokoisten sirkkelinterien jälkeen...
Mutta on ne komiat.
Olihan ensituntumaltaan aika tahmeat renkaat talvikokoisten sirkkelinterien jälkeen...

#5609 -*- Elämä on epävarmaa - syö jälkiruoka ensin -*-
Saab 900 2,1i-16 1992 - OE
Ford Focus 1.8 Wagon 2000 - tällä kuljetaan kun Saabit ei toimi...
Ja vielä M-B E320 cdi T A 2000 ... maantielaiva.
Saab 900 2,1i-16 1992 - OE
Ford Focus 1.8 Wagon 2000 - tällä kuljetaan kun Saabit ei toimi...
Ja vielä M-B E320 cdi T A 2000 ... maantielaiva.
Olipas kohdallaan, kas kun:
Itse urpoilin alle ihan perus 215:t, mutta kaveri yritti juuri tänä keväänä vaihtaa 235:n tilalle 245:t. Ei toiminut. Valitteli omituista hankausääntä jota ei kuitenkaan osannut paikallistaa, eikä nakeissakaan näkynyt - ainakaan vielä - mitään merkillistä kulumista. Vaihtoi takaisin 235:n ja on jälleen tyytyväinen.
Merkki on Bridgestone Turanza - niin omat 215 kuin kaverin 235 (ellen sitten kaverin merkkiä totaalisen väärin muista!). Malli omissa kapeammissa on E30 ja leveämmät olivat uudemmat eli E300.
Että näin. Ainakin nuo vanhemmat Turanzat - siis E30 - sopivat 9-5:n loistavasti, ja tuskin uudet E300 ovat yhtään heikommat. 235 en siis itse ole kokeillut, olen ollut ihan tyytyväinen perus 215:n Saabin omilla aluvanteilla.
Itse urpoilin alle ihan perus 215:t, mutta kaveri yritti juuri tänä keväänä vaihtaa 235:n tilalle 245:t. Ei toiminut. Valitteli omituista hankausääntä jota ei kuitenkaan osannut paikallistaa, eikä nakeissakaan näkynyt - ainakaan vielä - mitään merkillistä kulumista. Vaihtoi takaisin 235:n ja on jälleen tyytyväinen.
Merkki on Bridgestone Turanza - niin omat 215 kuin kaverin 235 (ellen sitten kaverin merkkiä totaalisen väärin muista!). Malli omissa kapeammissa on E30 ja leveämmät olivat uudemmat eli E300.
Että näin. Ainakin nuo vanhemmat Turanzat - siis E30 - sopivat 9-5:n loistavasti, ja tuskin uudet E300 ovat yhtään heikommat. 235 en siis itse ole kokeillut, olen ollut ihan tyytyväinen perus 215:n Saabin omilla aluvanteilla.
-
- "Aero"
Nyt on kokemusta muutama 100km lisää.9-5/2,3LPT kirjoitti:Se vähäinen kokemus on, että suoraan tuntuu kulkevan, mutta pientä pintakovuutta havaittavissa talvitossujen (Semperit) jälkeen.jamppa74 kirjoitti:Kerropas mielipiteesi noista Turanzoista, miten sopii ysifemman alle?
Kyllä on helppo pitää kurssissa verrattuna 215/55-NRVi:hin. Nokialaista sai koko ajan vahtia ja kurssimuutokset jotenkin raskaampia. Turanza tarvii vähemmän vahtimista ja ohjausliikkeet ovat kevyempiä - uskoo vähemmällä.
Äänenpainetta en mitannut, mutta ei ainakaan tunnu olevan suurempi.
60-korkeudesta johtuen mittari näyttää enää 2km/h liikaa 100:ssa, tienvarsinäyttöjen mukaan.
Kaiken kaikkiaan olen erittäin tyytyväinen Turanzoihin!
Aeron veivihuoneessa SAE 0W-40 (GM-LL-A025).
Mikähän lie kun SportContact 2:ssa (235/45R17) on enää nelisen milliä kulutuspintaa yhden kesän eli reippaasti alle 10000 km ajon jälkeen? Takarenkaissa pintaa on yli 6 mm. Kyllähän sen muuten ymmärtäisi, mutta mielestäni olen ajellut samaan tyyliin kuin ennenkin ja tähän saakka yksillä renkailla on pärjännyt useamman kesän.
Takarenkaiden vähäisemmän kulumisen takia ei viitsisi pistää koko satsia uusiksikaan.
Toisaalta jos ostan kaksi uutta samanlaista, en pääse ikinä kokeilemaan muita renkaita (nämä ovat muistaakseni aika äänekkäät). Viisaita ehdotuksia?
Takarenkaiden vähäisemmän kulumisen takia ei viitsisi pistää koko satsia uusiksikaan.
Toisaalta jos ostan kaksi uutta samanlaista, en pääse ikinä kokeilemaan muita renkaita (nämä ovat muistaakseni aika äänekkäät). Viisaita ehdotuksia?

Itse kokeilin aiemmin samoja renkaita tosin eri kokona ja tulos oli sama. < 15 000 km ja renkaat vaihtoon. Vaihtui merkki kun eivät kestä. Muuten olivat hiljaiset ja ihan toimivat.
Jassoo, no sitten en ainakaan osta lisää samanlaisia.9-3 kirjoitti:Itse kokeilin aiemmin samoja renkaita tosin eri kokona ja tulos oli sama. < 15 000 km ja renkaat vaihtoon. Vaihtui merkki kun eivät kestä. Muuten olivat hiljaiset ja ihan toimivat.
Arvaisikohan nuo reilun 4 mm kulutuspinnalla olevat heittää taakse ja 6 mm eteen (muuten ei pitkälle pötkitä) vai muuttuuko automatka sadekelillä yllättäväksi luontoretkeksi?
Arvaisikohan nuo reilun 4 mm kulutuspinnalla olevat heittää taakse ja 6 mm eteen (muuten ei pitkälle pötkitä) vai muuttuuko automatka sadekelillä yllättäväksi luontoretkeksi?[/quote]
Minä ainakin olen heittänyt kerran kesässä renkaat edestä taakse ja takaa eteen. Vielä on tiellä pysytty eikä vaikeuksia ole ollut. Näin pääsee vähän pidemmälle samoilla renkailla. Seuraavaksi ajattelin kokeilla että hankin aina 2 kpl. renkaita enemmän kuluneiden tilalle.
Minä ainakin olen heittänyt kerran kesässä renkaat edestä taakse ja takaa eteen. Vielä on tiellä pysytty eikä vaikeuksia ole ollut. Näin pääsee vähän pidemmälle samoilla renkailla. Seuraavaksi ajattelin kokeilla että hankin aina 2 kpl. renkaita enemmän kuluneiden tilalle.
Jep, jospa noilla toisen kesän pärjäisi. Täytyy laittaa tiiliskivi kaasupolkimen alle..9-5T kirjoitti:Vaihda ja aja niin kauan että edessä on 4mm tietty seuraten että takana säilyy melkein 4mm kuten pitäisi tapahtua. Sitten kerralla kaikki uusiksi.jmarin kirjoitti: Arvaisikohan nuo reilun 4 mm kulutuspinnalla olevat heittää taakse ja 6 mm eteen (muuten ei pitkälle pötkitä) vai muuttuuko automatka sadekelillä yllättäväksi luontoretkeksi?
Contin sportcontact2:sen ominaisuuksien painotus on jossain ihan muualla kuin kulutuskestävyydessä.
Michelin Primacy (ainakin vanha malli) lienee hyvä kompromissi hyvien ajo-ominaisuukien, vesiliirron vastustuksen ja keston suhteen.
Michelin Primacy (ainakin vanha malli) lienee hyvä kompromissi hyvien ajo-ominaisuukien, vesiliirron vastustuksen ja keston suhteen.
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 9-3 cabriolet 2.0t A SE -00, 900i 16valve 3d - 93