41 09 070
Re: 41 09 070
Tosiaan oli omassa sama vika, ed. omistaja oli vetänyt hyppyjohdolla vasemmalta lampulta oikealle sähköt. Pitkät lakkas myöhemmin toimimasta. Halvin keino on kuten aiemminkin mainittu, eli oranssi rele pöydälle ja auki. Itse kävin kaikki tinaukset läpi kun en löytänyt näkyvää vikaa. Tämän jälkeen kaikki toimi kuin pitää ja hyppylangan sai ottaa pois. Suotta tommosesta releestä maksaa jos omistaa pienehkön kolvin ja pätkän tinalankaa. Onhan mahdollista että kolvaat sen releen piloille, mutta kun se on rikki jo ennestään niin eipä siinä suurta vahinkoakaan tule.
Re: 41 09 070
Pääasia että tuli kuntoon ja todennäköisesti parempi kuin tarvikeosa uutenaäölkjhgf kirjoitti:Suotta tommosesta releestä maksaa jos omistaa pienehkön kolvin ja pätkän tinalankaa. Onhan mahdollista että kolvaat sen releen piloille, mutta kun se on rikki jo ennestään niin eipä siinä suurta vahinkoakaan tule.

Niih...
Pienehkön kolvin osto 20 eur, tinaa 5 eur ja puolisin hermojen kiristely kun kerrostalon keittiön pöydällä kolvailen XXX eur.
Kolvin hankinta, osan purku, kolvaus ja kasaus... ilmeisesti ilmaista, jos kuvittelee ettei oma työ maksa mitään ja vapaa-aika olisi ilmaista...
Ei viitsi huomioida sitä, että tuolla vaivalla ei edes välttämättä tule kunton, saattaapi olla että enempi menee vaan pilalle kun kokematon kolvaaja lähtee lämmittelemään...
55eur onkin yhtäkkiä melko edullista

__________________
Harrastus tauolla.
Harrastus tauolla.
Re: 41 09 070
Mutta kun se onnistuu, niin vilpitön onnistumisen ilo-> PRICELESS.
Siinä kolvin ja tinan ostokin saatikka sitten oma työ tuntuu saatavilta.
Siinä kolvin ja tinan ostokin saatikka sitten oma työ tuntuu saatavilta.
Ahdonvoimaa
Re: 41 09 070
Kuukausi sitten ostin tinatun releen paikalliselta merkkihuollolta 30 € hintaan!
Saab 9-5 2,3 AT, -98
Re: 41 09 070
Tuo kolvausohje olikin henkilöille, jotka itse haluavat korjata mahdollisimman paljon. Jos haluaa ostaa releen valmiina, se on oma asiansa. Kolvi 10 euroa, tinalanka 2 euroa ja työhön menee aikaa vähemmän kuin varaosaliikkeessä käyntiin. Jos ei onnistu kolvaus ja rele tupsahtaa, onhan tuo 10 minuuttia mennyt aivan hukkaan.
Ja jos itse aikoo autoaan korjailla niin kolville ja tinalangalle on myöhemminkin käyttöä.
Ja jos itse aikoo autoaan korjailla niin kolville ja tinalangalle on myöhemminkin käyttöä.
Re: 41 09 070
Ja tosiaan aiemmassa viestissäni luki: jos omistaa kolvin ja tinalankaa, ei että niitä kannattaisi alkaa kyseisen releen takia hankkimaan jos kerran korjattu rele oli noinkin edullinen:)