Jos unohdettaisiin homottelut, ranettelut ja turha pilkunviilaus. Kaapelointi on tarkistettu siltä osin, mitä yleismittarilla, ja merkkilampulla voi. Auto on tallissa ja lähin tech2 asiansa osaavan sähköhenkilön kera 170 km etäisyydellä. Oikkareita tai muita omituisuuksia ei ole löytynyt, vaihdoin kaikki polttimot (teho speksien mukainen). Eräänä kauniina hetkenä avasin takaluukun ja sisävalot katosivat. Myös sisävalojen kaapelointi tarkistettu.
Äkkiseltään jää vaikutelma, että todennäköisyyksistä huolimatta DICE nikottelee. Tarjolla purkuosia, mutta voinko olettaa saman mallin härpäkkeen toimivan ilman vierailua techin luona.
Vilkun rytmihäiriö...
Re: Vilkun rytmihäiriö...
Kulkuvälineenä enää maastopyörä (vaikka ajokortti on taskussa)
Re: Vilkun rytmihäiriö...
Liippaa läheltä aihetta.
Satunnaisesti, kun kytkee pitkät valot, niin ei mene kuin toinen pitkä päälle ja sidi herjaa, eikä syty pitkien merkkivalo mittaristoon. Tämä siis tapahtuu n. joka viides kerta. Polttimot on kunnolla kiinni umpioissa. Missä voisi vika luurata?
Satunnaisesti, kun kytkee pitkät valot, niin ei mene kuin toinen pitkä päälle ja sidi herjaa, eikä syty pitkien merkkivalo mittaristoon. Tämä siis tapahtuu n. joka viides kerta. Polttimot on kunnolla kiinni umpioissa. Missä voisi vika luurata?
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
-
- "Viggen"
- Viestit: 697
- Liittynyt: Ti Marras 08, 2005 18:04
Re: Vilkun rytmihäiriö...
Sama ongelma pitkien kanssa, mutta 9000 cc - 90 mallissa. Tosin kumpikaan pitkä ei mene päälle, pari uusinta nykäisyä vivusta niin johan toimii. Onko sama" oranssi rele vika " kun 9-5 mallissa ? Vai pitäisikö kysellä 9000 osiosta ?9-5T kirjoitti:Oranssirele korjaus tai vaihto.Sabo kirjoitti:Liippaa läheltä aihetta.
Satunnaisesti, kun kytkee pitkät valot, niin ei mene kuin toinen pitkä päälle ja sidi herjaa, eikä syty pitkien merkkivalo mittaristoon. Tämä siis tapahtuu n. joka viides kerta. Polttimot on kunnolla kiinni umpioissa. Missä voisi vika luurata?
SAAB
9-5, Aero Wagon, Sentronic, - 04
9-5, Aero Wagon, Sentronic, - 04
Re: Vilkun rytmihäiriö...
Kiitos, vaihdetaan rele.
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
-
- "Aero"
- Viestit: 334
- Liittynyt: Su Maalis 30, 2008 22:18
- Paikkakunta: Espoon erikoistalousalue
Re: Vilkun rytmihäiriö...
Heehee, joku hengenheimolainen.mienkoiv kirjoitti:ei rauhoita minua, että jos tiedän johonkin operaatioon menevän 50 min ja maksan siitä silti 72€...(n. 400 mk!!!)Mimmi kirjoitti:Merkkiliikkeessä ei minua ole kusetettu, enkä ole myöskään maksanut ylimääräistä. Huolloilla on ohjetyöaika, jonka mukaan maksan.
kusetus ja kusetusvoin itsekin rehellisesti tehdä tunnin vaativan työn tunnissa, laskuttaen siitä kuitenkin sikamaisen hinnan...
tällöin katson kusettaneeni...
Tuo merkkiliikkeen takuuhan muuten koostuu normaalista osan takuusta (ja takuu on tarvikeosillakin) sekä työn takuusta, joka on normaalien autokorjaamoehtojen mukainen puoli vuotta eli merkittävästi lyhyempi (eli oleellisesti aika yhtä tyhjän kanssa).
Eli jos sen kusettamattoman merkkiliikkeen asentaja jättää vaikkapa asentaessaan noin 500 euron vetoniveltä suojakumin pannan kiristämättä ja tämä huomataan esim. 11 kuukauden kohdalla, päästään käymään ns. ystävällinen keskustelu, jossa "kato, työn takuu on kuusi kuukautta" ja taas pitäisi maksaa uudesta "asianmukaisesta työsuorituksesta".
Tämä tapaus ratkesi sillä, että otin auton (ei oma) katsottavaksi. Siinä vaiheessa kun näkee pannan, johon on ruuvattu joku helvetin peltiruuvi ja koko roskaa hädin tuskin on kiristetty (siis se semmoinen kertakäyttöinen puristamalla kiristettävä panta), niin käy oma kone aika kuumana. Silmämääräisesti vanha panta oli väännetty irti ja yritetty ranettaa se takaisin huonolla menestyksellä (ne kasassa pitävät "väkäset" oli saatu katki ja siksi kasattu sillä peltiruuvilla; olisi se siellä ehkä toiminut, jos olisi edes vaivauduttu kiristämään se). Laskutettu oli kyllä uusi asianmukaisesti.
Tapaus jatkui sillä, että merkkiliikkeeseen mentiin uudelleen, asetettiin autosta purettu panta pöydälle ja esitettiin ainoastaan kysymys "miksi asennettu näin?" (Tällä kertaa paikalla oli asiallinen työnjohtaja, joten asia sentään lähti etenemään.) Seuraavana päivänä käytiinkin isomman viskaalin kanssa taas "ystävällissävyinen" keskustelu, joka alkoi taas tällä kuuden kuukauden työn takuullaa yms. Vasta erittäin kovasävyinen keskustelu mm. siitä, että takuun kestolla ei voi sulkea pois virhevastuuta ilmeisen virheellisesti tehdystä työstä, johti siihen, että ko. putiikki sitten purki, putsasi, rasvasi nivelen, kasasi. Tämä virheellisen työn myöntämättömyys ja yleinen käytös oli aivan pöyristyttävää, ja ilman tätä sotaa taas olisi omistaja maksanut ko. putiikille lisää työlaskutusta.
Noh, eipä liene kovin suurta vaaraa, että kyseisestä liikkeestä kyseisen auton omistaja uusia Saabeja hakee tai siellä vaunuaan enää merkkihuollattaa. Ei niin, että minäkään ko. putiikin kanssa vaivautuisin asioimaan.
E
Re: Vilkun rytmihäiriö...
Johtosarja on ehjä. Merkittävä osa viikonlopusta kului liittimien ja piuhojen esiin kaivamiseen. Oikkaria tai katkosta vaan ei löydy. Seuraava etappi on hivuttautuminen autosähkärille Tallinnaan viikon kuluttua.Mimmi kirjoitti:Korjaa ennemmin luukun johtosarja.
Kulkuvälineenä enää maastopyörä (vaikka ajokortti on taskussa)
Re: Vilkun rytmihäiriö...
Onko uusissa saabeissa elektroninen vilkun katkaisija, niinku esim. vectroissa? Jos on niin millon sellanen on tullu?
Tarkoitan ettei vilkun päällekytkemisestä kuulu sellaista "naps" ääntä, eikä vilkkukytkin jää kääntymisasentoon.
Tarkoitan ettei vilkun päällekytkemisestä kuulu sellaista "naps" ääntä, eikä vilkkukytkin jää kääntymisasentoon.
Saab 9-5 -99, ex Saab 900i -86, #4929