Joo, aika pirullinen homma noiden öljytulppien kanssa on.
Juuri tehneenä...tyhjennyspropun sain auki kuusiopala+lenkkiavain -yhdistelmällä, kun siitä pääsi vasaralla naputtelemaan. Se tarkistustulppa onkin sitten ihan paholaisen keksintö. Paikka vielä ahtaampi eikä pääse naputtelemaankaan. Nuo tulpat on niin piukassa, että pienemmästä vääntiöstä ei löydy potkua ja isommilla ei mahdu.
Omaan tein sitten sillä tyhjennys-mittaus-täyttö -menetelmällä. Vaihteisto kun ei vuoda mitään ja uloskin tuli uskottava määrä, homma oli aika uskottavilla vesillä. Piiitkällisen valuttelun tulos oli noin 1,8 litraa ulos. Joskus kun keksii jonkun maailmanlopun vääntiön, niin sitten avaan sen tarkistustulpankin.
Sisällä oli ne kevyesti punertavat Saabin synteettiset. Tilalle meni (2.3t -99:iin, jossa kaiketi -01 takuuvaihdettu laatikko) ne uudet "punaviinit" eli GM-öljyt (nro 1940182). Kyllä lopputuloksena oli tässäkin tapauksessa sujuvampi vaihteensiirto (noin niin kuin Saabin mittapuussa) - ei jättimäistä muutosta mutta parempi. Ja tuo liemi kun on noin halpaakin (8 e/litra), niin voin vaihtaa useamminkin uusiin enkä kuvittelekaan noiden olevan lifetime oil.
E